Gå till innehåll

NL - Lämplig bankrulle i förhållande till insats?


Sanxion

Recommended Posts

Vad finns det för tips om hur stor bakrulle man ska ha i förhållande till insatser på NL Hold Em?

 

Hur går man tillväga för att överhuvudtaget räkna detta? Tittar man på blinds, inköp eller genomsnitt pott?

 

T e x ska man ha 10 ggr insatsen? 100 ggr? 1000 ggr?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan så tycker jag att "kravet" ökar ju högre nivå du kommer till. Tycker inte att det verkar som svängningarna är alls lika stora på låg limit som på hög (inte för att jag spelar hög limit, men från det jag ser). Till exempel på tycker jag att $750 inte alls behövs för NL25. Däremot skulle jag inte sätta mig på NL200 utan 30 inköp.

 

Sedan får du tänka på att bankrullen inte enbart är det du sitter med på kontot, utan så mycket pengar som du har möjligthet att spela poker för. Sedan så är ju 30ggr inköpsregeln grundat på väldigt specifika förhållanden, så om du till exempel har en fast inkomst där du kan avvara en del av det till pokern ifall det skulle behövas så påverkas ju kraven ganska kraftigt också.

 

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte satsa mer men det går riktigt bra nu. Jag vill jobba mig upp till kravet och sedan ta ut allt därutöver. Därför frågar jag vad som är en bra gräns så att jag inte plockar ut för tidigt.

 

50-60 inköp, och gå ner i nivå om du hamnar under 30. Spelar du NL25 så tycker jag dock att du kan skära ner på kraven till att plockat ut över 40 och gå ner i nivå under 20, men detta beror ju jävligt mycket på hur bra du spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att min rulle är starkt på väg upp på 1/2 borden. Jag ligger på 500$ per dag. Så jag bör nå 6000 inom 15 dagar i alla fall, förmodligen tidigare.

 

... i en perfekt värld, men jag tror seriöst att du måste gå ner i nivå. Även fast du har pengarna borde du gå ner i nivå för att lära dig mer om spelet innan du ger dig på dessa nivåer. Att ligga på $500 om dagen och aldrig backa måste du ju själv förstå är totalt orimligt.

 

Jag vill inte göra dig besviken eller så, men tro mig. Du kommer bli mer besviken om du inte gåller dig till de råd som kommer ges här.

 

Jag "vet" att du inte är någon erfaren spelare, så därför rekommenderar jag dig att gå ner i nivå, så att du inte förlorar dina pengar som du har nu! Sluta medan du är på top och gå ner i nivå nu när du har haft lite flax och skrapat upp en sjysst rulle!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få. Det är verkligen schysst med lite handledning. Jag flyttade upp från 0.25/50 där det gått sjukt bra. Jag kommer att spela på 1/2 borden tills jag brännt en insats eller två. Just nu kör jag 3 stycken 1/2 bord parallellt.

 

Vare sig allt går bra eller dåligt ska jag rapportera vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få. Det är verkligen schysst med lite handledning. Jag flyttade upp från 0.25/50 där det gått sjukt bra. Jag kommer att spela på 1/2 borden tills jag brännt en insats eller två. Just nu kör jag 3 stycken 1/2 bord parallellt.

 

Vare sig allt går bra eller dåligt ska jag rapportera vad som händer.

 

Ja gör det :)

 

Och det är bra att du inte tar "kritiken" negativt, utan tar emot det som tips. Och håll det hela tiden i bakhuvet också, för jag gjorde PRECIS samma misstag som du i början. Jag gick upp till NL100 och det gick sjukt bra. Nu i efterhand vet jag att jag inte spelade bra nog för den nivån och det märkte även min tämligen ringa dåvarande rulle som gick i diket op 1 dag.

 

Du kommer ha varians i ditt spel som kommer ligga på mcyekt pengar, och det är ju inte alls något märkvärdigt om du backar 2-3 inköp på en dag med lite oflyt.

 

Kom alltid även ihåg att man förlorar mer på att spela dåligt än man vinner på att spela bra. Så ta det lugnt nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte satsa mer men det går riktigt bra nu. Jag vill jobba mig upp till kravet och sedan ta ut allt därutöver. Därför frågar jag vad som är en bra gräns så att jag inte plockar ut för tidigt.

 

Att ha en bestämd bankroll och ta ut allting över den är i mitt tycke ingen bra lösning. Skulle hellre se att du tar ut en bestämd procent av vinsten, annars kan du aldrig röra dej uppåt. Många tror kanske att dom ska ska spela 0.5/1 4 dar i veckan varje månad och plocka ut en stadig lön på kanske 25 inköp i månaden eller något. Poker funkar inte riktigt så, det har varians som man inte kan göra något åt. Plus att det kommer att bli grymt tråkigt i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...