rai Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 xxx1 140bb xxx2 80bb jag 90BB Har lirar rätt länge och har fått ett par fina händer men just innan åkt på en nit. Spelarna som är inblandade i handen ser runt 60% av flopparna.och han med 140bb har en loose passive.han slowplayar gärna efter river pch om han får syn bettar han hårt på turn o river.. får p2 i big och det har bara limpats in innan mig.. flopp 2c7s9s. trevlig flopp och bettaröver pott för att få det se ut som en bluff, och båda callar..hmm flushdraw? turn kc känner att den inte gör något alls...så bettar pott för att få bort alla drag..känner att ja vill ha hem potten nu... Får en fold men den andra callar..han som innan hade 140bb.. river 10h..happ bettar väl de sista jag har.. han callar direkt.... Spela ja helt rätt eller kunde jaq gjort något annorlunda? ursäkta för dålig hh. Citera
Smokey_McPot Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 En checkcall på river skulle vara bättre än att betta rakt ut. Om du bettar lägger han många av de händer som han skulle bluffa om du checkar, men kommer ställa in med en hand som slår ett set. Checkar du däremot så begränsar du skadan som görs om han slår dig och ger honom dessutom tillfälle att bluffa bort sina pengar. Citera
Damp Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Tycker du gjorde rätt sen om han satt på 86o är det bara att bita ihop. Eller ett högre set! Men eftersom du vet han callar mycket, gjorde du rätt du har en väldigt bra hand efter flop. Citera
rai Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Det ja tänkte me all in är att han skulle se de som ett desperat försök att vinna potten efter ett misslyckande fiske på färg o stege..han skulle calla med ett antal sämre händer är ja säker på... sen att han satt på QJo! gjorde inte saken bättre...han hade en i spader.ville väl ha runner runner färg... ja lacka ur i chatten iaf..tur att han inte va svensk Citera
ades_va Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Spela aldrig stora potter ur position! (alltså, försök inte styra dem) Bättra att spela på check/call, check/raise, check/fold då. Citera
eroz Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Är fi loose passive lär det vara bättre att betta ut än att checksyna då han per definition bör syna med fler händer än han bettar med. Citera
x31xx Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Spela aldrig stora potter ur position! (alltså, försök inte styra dem)Bättra att spela på check/call, check/raise, check/fold Smile då. Du tycker att han skulle checkat på floppen? Det är rent kriminellt IMO. Citera
ades_va Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Du tycker att han skulle checkat på floppen? Det är rent kriminellt IMO. Vadå, skrev jag det eller? - Tänk efter lite nu, är potten verkligen stor på floppen? Citera
x31xx Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Bättra att spela på check/call Edit: Ska läsa hela inlägg i fortsättningen Citera
rickie Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Spela aldrig stora potter ur position! (alltså, försök inte styra dem)Bättra att spela på check/call, check/raise, check/fold då. Får gärna utveckla det här lite. Jag ser ingen anledning till o inte betta ut varje runda, eventuellt checka river. Citera
Mikey Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 I det här läget skulle jag absolut inte checka ur position på grund av färgdraget och att det verkar som om åtminstone en av dem jagar. Om man själv sitter på färgdraget där och någon check/synar eller check/raisar så får draget lätt ett freecard på rivern vilket inte är så kalasbra på denna bräda. Citera
Recommended Posts