Gå till innehåll

NL - Kxs vs Axs


Boxman

Recommended Posts

Jag är ny här på forumet. Men det som slår mig när jag läser igenom tidigare diskossioner är att arrogansen främjas

 

Ta en titt på http://www.wsop.info/se. Läs fem-sex valfia trådar och du kommer se att ett eller annat inlägg med en gnutta eventuell spydighet/arrogans på sisådär 22000 inlägg inte är så farligt. Däremot ska du självklart ta kontakt med nån av oss moderatorer om du ser något du upplever som personangrepp/slag under bältet osv.

 

Välkommen hit förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har ni fel?

Jo, därför att det inte går att räkna ut.

Kanske ska påpeka att det går att få fram någon form av hyffsat närmevärde för en specifik spelare. Alltså en spelare vars starthandskrav man har hyffsad koll och vars allmäna floppaggression man också har någorlunda koll på.

 

Det första man gör då är att upprätta en lista över sannolikheten för alla hans möjliga starthänder, exempelvis så kan man sätta sannolikheten för 72s till 0 för många spelare. Då får man alltså en lista med 1225 händer som alla är olika sannolika. När sedan floppen kommer så tittar man på vilka händer som är konsistenta med exempelvis en höjning och höjer sannolikhetsvärdet på dessa (samtidigt som man drar ned sannolikheten för de andra händerna såklart). Det är ungefär såhär många bottar fungerar.

 

En enklarare variant är att förutsätta att motståndarens preflopp-flopphänder som är konsistenta med hans handlingar alla är lika troliga, (Noteras bör förstås att man kan få AA på 6 sätt AKo på 12 sätt osv, vilket påverkar sannolikheten). När floppen sedan kommer så använder man den här, betydligt enklare listan att plocka konsitenta händer ur. Om exempelvis jag höjt från tidig position i fixlimit så kan jag i stort sett bara ha tre stycken essfärger AJ AQ och AK, men jag kan ha många fler esshöga färgdrag, nämligen 3*AhAx, 3*AhKd, osv. Man tittar iallafall på de händer som jag skulle tvåbeta med och det är i stort sett alla esshöga färgdrag, alla trissar, alla tvåpar, alla färger, mm och avgör sedan hur lönsam en trebet är, om jag sedan synar eller höjer så uppdaterar man sannolikhetslistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...