Betterman Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Han sitter med ungefär lika stor stack som jag, ca $100, och han sitter på platsen före mig. På i stort sett varje hand (de jag sett har varit alla sorter, J8, AQ, 94 etc) bettar han $3 PF och får med sig en eller två på floppsyn. De händer jag blir lite osäker på hur jag ska möta honom är med små pp eller låga cs. Hur bör man bemöta hans eviga PF-raisande? Sedan jag började skriva detta har det gått riktigt bra. Han har reloadat 2 ggr... Men ändå... Citera
Adapa Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Tycker du det är besvärligt är det ju bara att byta bord. Annars beror det lite på hur han är postflop också. Fortsätter han betta på hårt kan det vara en bra ide att lira par och sc, annars tycker jag att du väntar på stål preflop och utmanar Citera
Betterman Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 Besvärligt är kan jag inte säga att det är. Jag ser och såg ju grym möjlighet att plocka honom på pengar. Vilket jag till slut gjorde. Känner dock att jag kunde plockat honom på mer... Postflopp fortsatte han oftast att betta. Hade han inget bettade han oftast $3 igen, men när han träffade var det oftast potbet. Inget vidare spel med andra ord... Citera
busen Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Besvärligt är kan jag inte säga att det är. Jag ser och såg ju grym möjlighet att plocka honom på pengar.Vilket jag till slut gjorde. Känner dock att jag kunde plockat honom på mer... Postflopp fortsatte han oftast att betta. Hade han inget bettade han oftast $3 igen, men när han träffade var det oftast potbet. Inget vidare spel med andra ord... Med den readen låter spelet mot honom väldigt enkelt..Why the quiestion? Citera
Betterman Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 Postade frågan innan jag fått den readen på honom och det var främst då jag behövde diskutera detta. Han visade sig sedan vara en av de lättare att spela mot. Men anser ni att det främst att det är reraise som är botmedlet mot en sån lirare? Citera
Adapa Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Med set eller högre tycker jag att du slöspelar oavsett drag HU mot den killen. Drar han sina pottbet så smäller du in en fet raise på rivern. Synd där, committed. Citera
Largo-Sama Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 mot superaggressiva spelare postflop så kan man välja att reraisa honom så fort man träffar. Man kan också välja att bara syna hans bet på varje gata utom rivern, då man slänger in en reraise. Dope-a-rope eller nåt sånt tror jag det kallas . Han kommer förmodligen lära sig att du inte går att köra över så lätt när du plockat en eller ett par stora potter från honom. Citera
Recommended Posts