ooop Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Here we go : Efter mycket om och men kommer här ytterligare en dagbok, helt sonika ägnat åt formatet NL50 på partypoker-nätverket. Syftet med denna dagbok är 2 : 1 ) Snygga till mitt spel 2 ) Ta reda på hur många bb/100 händer det är möjligt att få på detta format (NL50 på party alltså) Bakgrunden till detta är enkel. Efter ett års harvande fram och tillbaka har jag tillslut lyckats gå ordentligt + ($4000 hittills iår) varav det mesta varit på NL50. Jag är en ganska standard tight/aggressive NL spelare, av somliga anklagad för att vara för feg, detta kan jag dock stå för, eftersom jag ibland ser en viss nytta i att ta det försiktigt. Mitt nick på är dock INTE ooop på party utan J_Government eller J_Gov, beroende på vilket skin jag använder. Denna dagbok tjuvstartas nu, meningen är att den ska börja fyllas på med hand history och lite annat 1 augusti (T - 2 timmar). Så, utan vidare pladder avslutar jag här första inlägget i dagboken. Ses imorrn! * RP - QoS *
yukisuke Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Välkommen till PF ooop, och lycka till med dagboken. Jag tror att moderatorerna vill att alla dagböcker ska ha "DAGBOK:" i början av titeln, men om inte du ändrar misstänker jag att QoS pillar till det snart.
ooop Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Sagt och gjort, nästan 2 timmar har spelats som inledningspass. Eftersom jag inte fifflat in händerna i pokertrackern än så kan jag inte ge er en exakt siffra, men jag gick +$56 på 405 händer, vilket alltså skulle vara 13.8 bb / 100 händer, vilket ju är finfint. Officiella målet ligger på 8-12 bb / 100. Var som max uppe på +$100 lite drygt, men sedan sinade korten, och jag klantade mig lite enl följande : #Game No : 2456490347 ***** Hand History for Game 2456490347 ***** $50 NL Texas Hold'em - Sunday, July 31, 19:49:52 EDT 2005 Table Table 37323 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 9 Seat 5: J_Government ( $77.95 ) Seat 8: Sebas31 ( $82.85 ) Seat 9: Grannixx ( $87.48 ) Seat 10: rich1818 ( $47.85 ) Seat 3: slicknick316 ( $55.35 ) Seat 6: acctex71 ( $33.70 ) Seat 4: turtle083 ( $40.40 ) Seat 7: Chstnuts ( $81.75 ) Seat 2: MacrossNerd ( $50.70 ) J_Government posts small blind [$0.25]. acctex71 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ Jh Th ] Chstnuts folds. Sebas31 raises [$2]. Grannixx folds. rich1818 folds. MacrossNerd folds. slicknick316 folds. turtle083 calls [$2]. J_Government calls [$1.75]. acctex71 calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ Jc, 8s, 6s ] J_Government checks. acctex71 checks. Sebas31 bets [$3]. turtle083 calls [$3]. J_Government raises [$9]. acctex71 folds. Sebas31 folds. turtle083 calls [$6]. ** Dealing Turn ** [ 6d ] J_Government bets [$10]. turtle083 calls [$10]. ** Dealing River ** [ 2s ] J_Government bets [$10]. turtle083 calls [$10]. J_Government shows [ Jh, Th ] two pairs, jacks and sixes. turtle083 shows [ Qs, Ts ] a flush, queen high. turtle083 wins $66 from the main pot with a flush, queen high. Som synes så leder jag ju faktiskt på floppen, men killen får ju outs från här till h-vetet. Måste ha börjat bli sömnig, för maken av överspelande av top pair jacks med tio kicker har jag fan sällan sett, än mindre gjort. I vilket fall, den blev lite dyr. Hade ett par riktiga fisk-händer som jag tänkte visa upp, men jag kom fram till att det var bättre att vänta tills det kommer någon som demonstrerar varför jag spelar det här formatet. BR : $1292 (+$56) Antal händer : 405 BB / 100 : c:a 13.8
iremmats Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Körde du inte 50$ NL? Isf har du väl det dubbla BB/100... 56$ = 112BB.... på 405 händer... 27.6BB/100
Gyre Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Antar att du går efter siffran BB/100 i PT? Den är för FL där och avser Big Best, alltså big blinds x 2. För NL så får du helt enkelt multiplicera den siffran med 2 för att få bb/100 (big blinds). Lycka till med spelet och hoppas det blir många HH's!
ooop Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Antar att du går efter siffran BB/100 i PT? Den är för FL där och avser Big Best, alltså big blinds x 2. För NL så får du helt enkelt multiplicera den siffran med 2 för att få bb/100 (big blinds). Lycka till med spelet och hoppas det blir många HH's! Är fullt medveten om detta fenomen, råkar vara så att jag gillar att räkna big bets, och inte big blinds, även om detta kanske är ett lite FL:igt sätt att tänka. Nåväl, spelat en knapp timme nu, har ännu inte fixat min pokertracker databas, så det blir ungefärliga beräkningar ett tag till. Jag borde vara gladare, men det känns lite sunkigt att vinna på den här handen ( hade jag vetat vad jag var upp emot så hade jag naturligtvis foldat) ***** Hand History for Game 2458903384 ***** $50 NL Texas Hold'em - Monday, August 01, 03:33:01 EDT 2005 Table Table 37504 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 2: MIOnTilt ( $124.80 ) Seat 3: SilentTitan ( $66.75 ) Seat 5: TomDaffodil ( $80.55 ) Seat 6: Datrealness ( $59.30 ) Seat 7: Crate1973 ( $40.81 ) Seat 8: Parseval ( $47.30 ) Seat 10: J_Government ( $50 ) Seat 1: djmockba ( $43.15 ) Seat 4: atmakarma ( $25 ) Seat 9: foshizzle101 ( $33 ) MIOnTilt posts small blind [$0.25]. SilentTitan posts big blind [$0.50]. atmakarma posts big blind [$0.50]. foshizzle101 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ 5d 5c ] atmakarma checks. Datrealness folds. Crate1973 calls [$0.50]. Parseval folds. foshizzle101 checks. J_Government calls [$0.50]. djmockba folds. MIOnTilt calls [$0.25]. SilentTitan checks. ** Dealing Flop ** [ 3s, Ac, 5s ] MIOnTilt checks. SilentTitan bets [$1]. atmakarma folds. Crate1973 calls [$1]. foshizzle101 raises [$4]. J_Government raises [$9]. MIOnTilt folds. SilentTitan folds. Crate1973 calls [$8]. foshizzle101 is all-In [$28.50] J_Government calls [$23.50]. Crate1973 calls [$23.50]. ** Dealing Turn ** [ Ah ] Crate1973 is all-In [$7.81] J_Government calls [$7.81]. ** Dealing River ** [ 2s ] Crate1973 shows [ 3h, 3d ] a full house, Threes full of aces. foshizzle101 doesn't show [ 4d, 2d ] a straight, ace to five. J_Government shows [ 5d, 5c ] a full house, Fives full of aces. J_Government wins $15.62 from side pot #1 with a full house, Fives full of aces. J_Government wins $98.50 from the main pot with a full house, Fives full of aces. nh] Knappade in handen i fråga i ITH's odds calculator, och kom fram till att jag hade 23% eller liknande från flopp. Inte nog med att Foshizzle floppat nutsen (var inte rädd för second nuts, d.v.s. AA, eftersom ingen raisat preflop), i ett läge där jag är ganska säker på att jag har den, Crate sitter även på två av mina outs, vilket ger mig ynkliga 4 outs på turn, och 7 på river om jag missar dessa. Nu satte jag iofs dessa, vilket var skönt, men man kan ju inte räkna med att göra det i framtiden. Borde kanske tänkt på att Foshizzle var bb, så han kunde ju ha i princip vadsomhelst. Nåväl, statistik enl. följande : BR : $1359 (+$123) Antal händer : 600 BB / 100 : 20.5 Ses snart!
Ebola Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Antar att du går efter siffran BB/100 i PT? Den är för FL där och avser Big Best, alltså big blinds x 2. För NL så får du helt enkelt multiplicera den siffran med 2 för att få bb/100 (big blinds). Lycka till med spelet och hoppas det blir många HH's! Är fullt medveten om detta fenomen, råkar vara så att jag gillar att räkna big bets, och inte big blinds, även om detta kanske är ett lite FL:igt sätt att tänka. Nåväl, spelat en knapp timme nu, har ännu inte fixat min pokertracker databas, så det blir ungefärliga beräkningar ett tag till. Jag borde vara gladare, men det känns lite sunkigt att vinna på den här handen ( hade jag vetat vad jag var upp emot så hade jag naturligtvis foldat) ***** Hand History for Game 2458903384 ***** $50 NL Texas Hold'em - Monday, August 01, 03:33:01 EDT 2005 Table Table 37504 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 2: MIOnTilt ( $124.80 ) Seat 3: SilentTitan ( $66.75 ) Seat 5: TomDaffodil ( $80.55 ) Seat 6: Datrealness ( $59.30 ) Seat 7: Crate1973 ( $40.81 ) Seat 8: Parseval ( $47.30 ) Seat 10: J_Government ( $50 ) Seat 1: djmockba ( $43.15 ) Seat 4: atmakarma ( $25 ) Seat 9: foshizzle101 ( $33 ) MIOnTilt posts small blind [$0.25]. SilentTitan posts big blind [$0.50]. atmakarma posts big blind [$0.50]. foshizzle101 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ 5d 5c ] atmakarma checks. Datrealness folds. Crate1973 calls [$0.50]. Parseval folds. foshizzle101 checks. J_Government calls [$0.50]. djmockba folds. MIOnTilt calls [$0.25]. SilentTitan checks. ** Dealing Flop ** [ 3s, Ac, 5s ] MIOnTilt checks. SilentTitan bets [$1]. atmakarma folds. Crate1973 calls [$1]. foshizzle101 raises [$4]. J_Government raises [$9]. MIOnTilt folds. SilentTitan folds. Crate1973 calls [$8]. foshizzle101 is all-In [$28.50] J_Government calls [$23.50]. Crate1973 calls [$23.50]. ** Dealing Turn ** [ Ah ] Crate1973 is all-In [$7.81] J_Government calls [$7.81]. ** Dealing River ** [ 2s ] Crate1973 shows [ 3h, 3d ] a full house, Threes full of aces. foshizzle101 doesn't show [ 4d, 2d ] a straight, ace to five. J_Government shows [ 5d, 5c ] a full house, Fives full of aces. J_Government wins $15.62 from side pot #1 with a full house, Fives full of aces. J_Government wins $98.50 from the main pot with a full house, Fives full of aces. nh] Knappade in handen i fråga i ITH's odds calculator, och kom fram till att jag hade 23% eller liknande från flopp. Inte nog med att Foshizzle floppat nutsen (var inte rädd för second nuts, d.v.s. AA, eftersom ingen raisat preflop), i ett läge där jag är ganska säker på att jag har den, Crate sitter även på två av mina outs, vilket ger mig ynkliga 4 outs på turn, och 7 på river om jag missar dessa. Nu satte jag iofs dessa, vilket var skönt, men man kan ju inte räkna med att göra det i framtiden. Borde kanske tänkt på att Foshizzle var bb, så han kunde ju ha i princip vadsomhelst. Nåväl, statistik enl. följande : BR : $1359 (+$123) Antal händer : 600 BB / 100 : 20.5 Ses snart! Tycker du spelar helt korrekt. Man sätter hellre någon på 53/A3/A5 än 24 i det läget. Du har ju typ nutsen, viktigt med re-raise i det läget.
ooop Postad 2 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Ooookej. What goes up must come down. Ska kort redogöra för hur jag på 500 händer lyckades få från +160 till -40. Först en ordentlig suckout (inte så ovanlig kanske, men notera hur många outs mina motspelare har): ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ Ah 7h ] Frankydoo calls [$0.50]. Snazk raises [$1]. J_Government calls [$1]. hengu folds. ATOJimbo folds. milla65 calls [$1]. dj4mystery calls [$1]. Dreezy folds. whohadthat calls [$0.50]. Frankydoo calls [$0.50]. ** Dealing Flop ** [ 3h, 4h, 9h ] whohadthat checks. Frankydoo checks. Snazk bets [$3]. J_Government calls [$3]. milla65 is all-In [$12.45] dj4mystery folds. whohadthat folds. Frankydoo calls [$12.45]. Snazk folds. J_Government raises [$22]. Frankydoo is all-In [$6.05] ** Dealing Turn ** [ 8c ] ** Dealing River ** [ 4d ] J_Government shows [ Ah, 7h ] a flush, ace high. milla65 shows [ 4c, 3c ] a full house, Fours full of threes. Frankydoo shows [ 3d, 3s ] a full house, Threes full of fours. J_Government wins $6.50 from side pot #2 with a flush, ace high. Frankydoo wins $11.50 from side pot #1 with a full house, Threes full of fours. milla65 wins $44.30 from the main pot with a full house, Fours full of threes. Efter det följde ett par till liknande, och för första gången på ett bra tag började det luta åt tilt för mig, vilket slutade i detta desperata försök till en bluff : ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ 5c 5s ] ElMagica raises [$2]. borrisen folds. jwheezie folds. J_Government calls [$2]. endeavour441 folds. Dagobert_II calls [$2]. Grannixx folds. WhatsWild7 folds. Dreezy folds. monjogey folds. ** Dealing Flop ** [ 4c, 7s, 2d ] ElMagica bets [$4]. J_Government calls [$4]. Dagobert_II folds. ** Dealing Turn ** [ Qc ] ElMagica bets [$4]. J_Government raises [$15]. ElMagica calls [$11]. ** Dealing River ** [ Jh ] ElMagica checks. J_Government is all-In [$29] ElMagica calls [$29]. ElMagica shows [ Kh, Qs ] a pair of queens. J_Government doesn't show [ 5c, 5s ] a pair of fives. ElMagica wins $99.75 from the main pot with a pair of queens. Värt att notera för att försvara mig lite är att jag satte honom på overcards på flopp, dum som jag är så raisade jag inte direkt ( tiltsyndrom), och tänkte av någon dum anledning att "ja, även om han har overcards så kanske han inte träffade damen". När han sedan callade mina $15 så visste jag att det var kört, men hjärnan kortslöt och så var det med det. Dagens tips : SLUTA TILTA! Nu var det iofs första gången på väldigt länge, men iallafall. Eftersom detta projekt kommer pågå MINST en månad, så är statistiken inte särskilt pålitlig just nu (hade den iofs inte varit annars heller). Hoppas den ser bättre ut än så här runt 10k händer, annars är jag dock rätt fattig Nåväl, nya friska tag imorrn, antalet bb/100 är nu ganska intressant (eftersom min pokertracker gått åt h-e så är det här en uppskattning) BR : $1194 (-$42) Antal händer : 1500 BB / 100 : -2.8
ooop Postad 3 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2005 Mitt uppe i 3:e dagens första session (blir bara en idag). Efter en ytterligare dykning i inledningen, börjar det nu räta upp sig. Hur f-n ska man undvika den här förresten? Dealt to J_Government [ Ad Ah ] MrNoLimitMan raises [$2]. volsbaseball calls [$2]. riverplays folds. LittleBaby99 folds. McSillyPants folds. J_Government raises [$6]. DeucesRock folds. XZXXONEXXZX folds. stinsojo folds. Mike685 folds. MrNoLimitMan calls [$4]. volsbaseball calls [$4]. ** Dealing Flop ** [ 6d, 2s, Qh ] MrNoLimitMan bets [$10]. volsbaseball folds. J_Government raises [$25]. MrNoLimitMan raises [$30]. J_Government is all-In [$17] MrNoLimitMan calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ 2d ] ** Dealing River ** [ 6s ] MrNoLimitMan shows [ Qc, Qs ] a full house, Queens full of sixes. J_Government doesn't show [ Ad, Ah ] two pairs, aces and sixes. MrNoLimitMan wins $99.75 from the main pot with a full house, Queens full of sixes. Inte mer än att sucka. Satte honom iofs på JJ, QQ eller KK. Svårt att inte calla dock. Här är en hand där jag gjorde en mer lyckad calldown : Dealt to J_Government [ Ac Qh ] JoelDS folds. shufleen calls [$0.50]. MIGHTYFISHY folds. arssss folds. mrbidrich folds. mikefut calls [$0.50]. LittleBaby99 folds. J_Government raises [$1.75]. HeyJoni folds. shufleen folds. mikefut calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ 3d, 8c, 7s ] J_Government bets [$4]. mikefut calls [$4]. ** Dealing Turn ** [ Qc ] J_Government bets [$4]. mikefut raises [$8]. J_Government calls [$4]. ** Dealing River ** [ 4s ] J_Government checks. mikefut bets [$15]. J_Government calls [$15]. mikefut shows [ Kd, Qd ] a pair of queens. J_Government shows [ Ac, Qh ] a pair of queens. J_Government wins $56.05 from the main pot with a pair of queens with ace kicker. Ett vanligt overcard-bet på flop blir riktigt mysigt när jag sätter min dam på turn. Till min förvåning blir jag ordentligt raisad och sitter och funderar på om killen slowplayat en låg triss. Känns inte så sannolikt av någon anledning, och jag callar i hopp om att jag fortfarande är good. Jag tänker länge innan jag blundar och trycker call på river. Dåligt spel med tur, eller en vettig magkänsla? Slutligen en hand som inte behöver kommenteras, jag fick fet payoff helt enkelt : Dealt to J_Government [ Ad Ts ] ekdb10 folds. J_Government calls [$0.50]. muckyourAces raises [$1]. ImNotGood4 calls [$1]. oMiKcAo folds. moronamaniac folds. Karuna folds. BrigitteAH folds. CRAZYJJ69316 calls [$0.75]. Hilan1592 folds. J_Government calls [$0.50]. ** Dealing Flop ** [ 8h, 9d, Th ] CRAZYJJ69316 checks. J_Government checks. muckyourAces bets [$2]. ImNotGood4 calls [$2]. CRAZYJJ69316 calls [$2]. J_Government calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ Tc ] CRAZYJJ69316 checks. J_Government checks. muckyourAces checks. ImNotGood4 bets [$4]. CRAZYJJ69316 folds. J_Government calls [$4]. muckyourAces calls [$4]. ** Dealing River ** [ Td ] J_Government bets [$6]. muckyourAces calls [$6]. ImNotGood4 raises [$12]. J_Government raises [$24]. muckyourAces folds. ImNotGood4 calls [$18]. J_Government shows [ Ad, Ts ] four of a kind, tens. ImNotGood4 doesn't show [ 6s, 9s ] a full house, Tens full of nines. J_Government wins $87.50 from the main pot with four of a kind, tens. Resultatet är långt ifrån mysigt än, beräkningarna blir ungefärliga igen tills jag fixat PT. BR : $1290 (+$54) Antal händer : 2050 BB / 100 : 2.6
worim Postad 3 Augusti , 2005 Rapport Postad 3 Augusti , 2005 ** Dealing Turn ** [ Qc ] J_Government bets [$4]. mikefut raises [$8]. J_Government calls [$4]. Ett vanligt overcard-bet på flop blir riktigt mysigt när jag sätter min dam på turn. Till min förvåning blir jag ordentligt raisad och sitter och funderar på om killen slowplayat en låg triss. Känns inte så sannolikt av någon anledning, och jag callar i hopp om att jag fortfarande är good. Jag tänker länge innan jag blundar och trycker call på river. Dåligt spel med tur, eller en vettig magkänsla? hejhej trevlig dagbok, speciellt eftersom jag också spelar på NL$50 har bara en fråga angående det jag citerade ovan...det är inte alls menat som någon kritik mot dig eller din tankegång eller något annat, det råkade bara vara något jag har funderat över innan som jag passar på att dra upp nu... du skriver att han höjer ordentligt på turn...men efter betandet på floppen är potten ca 12... på turn satsar du 4 o han höjer till 8, dvs en minhöjning, o du synar för 4... jag har ofta haft problem med hur mycket jag ska reraise när jag nästan är säker på att ha bäst hand men vill ha bort alla farliga drag, men väldigt många verkar tycka att jag reraisar alldeles för högt...om potten som ovan varit 12 innan turn o nån satsat 4 hade jag höjt till ca 20... är det mer rätt att höja till typ 8, 10 el 12 i ett sånt läge? (jag har spelat poker i ca 1 år så om jag verkar yra så är det därför )
richardd Postad 3 Augusti , 2005 Rapport Postad 3 Augusti , 2005 Hehe han blev inte ordentligt raisad, snarare så svagt raisad man kan bli Tycker att du ska betta mer på den turnen också jag hade bettat ca 2/3-3/4 pott där alltså ca 8-9 dollar, stegdrag kommer undan för billigt + att du inte vet var du har din motståndare. River checken tycker jag är bra då det framkallar bluff + att det gör så du får betala av mindre mot ett set, fast risken är ganska stor att han har dig slagen där men oddsen är för fina. Om du hade bettat mer på turn så får du veta bättre var du står.
ooop Postad 4 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2005 Hehe, det är faktiskt helt rätt. Jag blev miniraisad. Förvåningen var dock ganska ordentlig = )
ooop Postad 4 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2005 NL50-kavalkaden fortsätter. Återigen pekar saker och ting något mer uppåt (inte önskade 8-12 bb/100 än, men iaf ) Spelade 350 händer, varav de första 300 hände absolut INGENTING. Förutom att jag callade en allin på 19$ med KK preflop, och fick spö av A5s. Shit happens. Slutade med en drömhand enl . nedan. ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ Ac As ] JerryGuitar folds. DavidRT2T folds. ghostface23 folds. Marshy1 folds. DiceJockey calls [$0.50]. Bazaar calls [$0.50]. faedundee calls [$0.50]. bjherb raises [$2]. doelcam2951 folds. J_Government raises [$4.50]. DiceJockey folds. Bazaar folds. faedundee folds. bjherb calls [$3]. ** Dealing Flop ** [ 7s, 6d, Ts ] J_Government bets [$7]. bjherb calls [$7]. ** Dealing Turn ** [ Ah ] J_Government bets [$9]. bjherb calls [$9]. ** Dealing River ** [ Tc ] J_Government bets [$15]. bjherb is all-In [$20] J_Government calls [$5]. J_Government shows [ Ac, As ] a full house, Aces full of tens. bjherb doesn't show [ Jc, Jd ] two pairs, jacks and tens. J_Government wins $80.75 from the main pot with a full house, Aces full of tens. BR : $1348 (+$112) Antal händer : 2700 (??) BB / 100 : 4.1
ooop Postad 5 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Ibland pratar man mest med sig själv. Nåväl, mer händer på g. Jag minns aldrig händerna där allt följer systemet. Bara dom som går utanför. 3 händer bjuds på denna session. Den första blev jag riktigt sur på (notera vad killen spelar preflop till vilket pris). Den andra skäms jag för, drog ut en kille utan odds för någonting (en sådan hand som kommer göra mig fattig i längden), och den tredje är en ganska enkel 12-outs-plus-implicita, där jag drog snyggt på turn och river. ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ Kc Ks ] MrJodyD has joined the table. prizeprize folds. NextUngar folds. macerra folds. fosses calls [$0.50]. jjm66 calls [$0.50]. evsake calls [$0.50]. yingli68 folds. J_Government raises [$2.75]. ninreb folds. fosses calls [$2.50]. jjm66 folds. evsake calls [$2.50]. ** Dealing Flop ** [ 8s, 3d, 8c ] J_Government bets [$4]. fosses calls [$4]. evsake folds. ** Dealing Turn ** [ 5h ] J_Government bets [$7]. fosses raises [$14]. J_Government calls [$7]. ** Dealing River ** [ 4d ] J_Government checks. fosses bets [$15]. J_Government is all-In [$28] fosses calls [$13]. fosses shows [ 8d, 7s ] three of a kind, eights. J_Government doesn't show [ Kc, Ks ] two pairs, kings and eights. fosses wins $99 from the main pot with three of a kind, eights. Surt? Svar ja. ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ Kh Qh ] blahand folds. tein6666 folds. NextUngar folds. J_Government raises [$2]. GimmeYoBling folds. Evil_Fish calls [$2]. milkit folds. nuubj folds. mrburns77 raises [$4.50]. J_Government calls [$3]. Evil_Fish folds. ** Dealing Flop ** [ As, 8h, Jd ] mrburns77 checks. J_Government checks. ** Dealing Turn ** [ Qs ] mrburns77 bets [$7]. J_Government calls [$7]. ** Dealing River ** [ Th ] mrburns77 bets [$7]. J_Government raises [$25]. mrburns77 calls [$18]. J_Government shows [ Kh, Qh ] a straight, ten to ace. mrburns77 doesn't show [ Ad, Ac ] three of a kind, aces. J_Government wins $73.25 from the main pot with a straight, ten to ace. Detta är en RIKTIGT ful hand från min sida sett. Nog för att jag räknade en del implicita för tiorna på turn, men call för $7 är HELT åt helvete. Satte honom ju faktiskt på högt pocket a'la AA eller KK, och på AA har jag 4 outs, och KK 2....Fick fnatt och antog att han bluffade eller något. Helt oförlåtligt dåligt spel. May the poker gods have mercy on my soul. ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ Td Jd ] Catfishalley folds. J_Government calls [$0.50]. honorsamson2 folds. Zilent folds. NextUngar folds. fridge74 folds. NoLiMiTiNg folds. fishead02 folds. ATLAST3 folds. Yagahuh checks. ** Dealing Flop ** [ Kh, Kd, Ad ] Yagahuh bets [$2]. J_Government calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ Qc ] Yagahuh bets [$5]. J_Government raises [$10]. Yagahuh calls [$5]. ** Dealing River ** [ 2d ] Yagahuh checks. J_Government bets [$15]. Yagahuh calls [$15]. J_Government shows [ Td, Jd ] a flush, ace high. Yagahuh doesn't show [ 3h, Kc ] three of a kind, kings. J_Government wins $52.50 from the main pot with a flush, ace high. Här räknade jag 12 outs från flop (eftersom jag inte trodde han hade AA, KK eller AK), och med implicita så blir det mysigt. De implicita jobbade ju som jag ville åsså, så detta är väl en standard utdragninshand. Flushen på river var ju tämligen onödig, kanske skulle brassat på mer på turn, men det slutade ju bra iaf. Stats kommer senare
Stahl Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Den första blev jag riktigt sur på (notera vad killen spelar preflop till vilket pris) Din raise indikerar högt PP. Där kan vi snacka implicita odds.
ooop Postad 5 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Nog för att det ger ordentliga implicita, men sannolikheten för att han ska träffa trissen (eller stegen) måste ju vara så försvinnande liten så att hans odds inte väger upp det? Annars borde ju rekommenderat agerande i dylika situationer vara att calla 6xbb med händer som 87o, och det har jag mycket svårt att tro att det är vinnande spel i längden. Eller?!
ooop Postad 5 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2005 And here we go again. Efter envetet lirande ( 3 timmar eller nått) som lett ingenstans alls, hände detta och då bestämde jag att det var nog för idag. ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ 7s 7c ] J_Government calls [$0.50]. stretchsquad folds. IvnKaramazov folds. benthj folds. majo82 raises [$2]. pigmoney27 folds. dcsu23 folds. Murph9000 folds. wwwBLUFFUcom folds. HotPiranha calls [$1.50]. J_Government calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ Qh, 5c, 7d ] HotPiranha checks. J_Government bets [$3]. majo82 calls [$3]. HotPiranha raises [$45]. J_Government is all-In [$41.10] majo82 is all-In [$67.85] HotPiranha calls [$25.85]. ** Dealing Turn ** [ Ad ] ** Dealing River ** [ Qs ] HotPiranha shows [ 5h, 7h ] two pairs, queens and sevens. J_Government shows [ 7s, 7c ] a full house, Sevens full of queens. majo82 shows [ Kd, Ks ] two pairs, kings and queens. majo82 wins $53.50 from side pot #1 with two pairs, kings and queens. J_Government wins $135.55 from the main pot with a full house, Sevens full of queens. Blev INTE utdragen av en kung denna gång. Att stackars HotPiranha inte hade en endaste out (runner runner 5 bara) visste jag naturligtvis inte om, satt och var rädd för QQ. BR : $1459 (+$223) Antal händer : 3200 (??) (fixa PokerTrackern börjar bli ett måste) BB / 100 : 6.9
Stahl Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Nog för att det ger ordentliga implicita, men sannolikheten för att han ska träffa trissen (eller stegen) måste ju vara så försvinnande liten så att hans odds inte väger upp det? Annars borde ju rekommenderat agerande i dylika situationer vara att calla 6xbb med händer som 87o, och det har jag mycket svårt att tro att det är vinnande spel i längden. Eller?! Beror på stackdjupet och säkerheten på att den som raisat 6xbb kommer att ha svårt att släppa sina äss eller kungar. Uppenbarligen var hans read rätt och han spelade mycket bra mot dig. Det ska du veta att din all-in på rivern är riktigt riktigt dåligt spel; vad tror du att du kommer få syn av som är sämre än AA, som var bra nog för honom att miniraisa dig på turn med?
ooop Postad 6 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2005 Nog för att det ger ordentliga implicita, men sannolikheten för att han ska träffa trissen (eller stegen) måste ju vara så försvinnande liten så att hans odds inte väger upp det? Annars borde ju rekommenderat agerande i dylika situationer vara att calla 6xbb med händer som 87o, och det har jag mycket svårt att tro att det är vinnande spel i längden. Eller?! Beror på stackdjupet och säkerheten på att den som raisat 6xbb kommer att ha svårt att släppa sina äss eller kungar. Uppenbarligen var hans read rätt och han spelade mycket bra mot dig. Det ska du veta att din all-in på rivern är riktigt riktigt dåligt spel; vad tror du att du kommer få syn av som är sämre än AA, som var bra nog för honom att miniraisa dig på turn med? Hehe, det är visst alla sågar ooop-dagen idag. (igår?). Eller så var det Stahl som satt i andra ändan av potten, och därför försvarar sig så envetet. Anyways, fear not, mer HH kommer inom kort, så kan ni få diskutera vad jag gjorde fel där istället
Stahl Postad 6 Augusti , 2005 Rapport Postad 6 Augusti , 2005 Hehe, det är visst alla sågar ooop-dagen idag. (igår?). Eller så var det Stahl som satt i andra ändan av potten, och därför försvarar sig så envetet. Anyways, fear not, mer HH kommer inom kort, så kan ni få diskutera vad jag gjorde fel där istället Meningen med dagboken är väl att du ska få kritik så att du ska förbättra ditt spel. Huruvida du väljer att ta till dig kritiken eller inte är självklart upp till dig.
ooop Postad 6 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2005 Hehe, det är ju inte så att jag säger emot konstruktiv kritik. Och riverspelande från min sida håller jag såhär i efterhand definitivt med om att det var kass. Tycker bara att ditt försvar av preflop-spelandet av 87o i den situationen var lite väl aggro. Men det är fullt möjligt att du har rätt. Skickliga spelare kan säkert göra pengar i den situationen. Sedan att jag tror att denna gång var det en average tomte som callade med vadfansomhelst, och blev överlycklig när han insåg att han kunde köra standard slowplay och skinna mig är en annan sak. Var väl mest besviken på att jag tyckte att jag hade en ganska stabil read på handen och var 99 % på att jag hade den. Kritisera på =)
melcor Postad 6 Augusti , 2005 Rapport Postad 6 Augusti , 2005 Inte spelat på Party på ett tag men satte mig ner idag för Augusti-bonusen. Läste din dagbok idag och såg dig vid ett av mina bord. Det gick riktigt vilt till. Mycket höjningar från Maniacs. Hoppas det inte gör nåt att jag skickar en rolig hand som hände. Satt och väntade på bra kort och fick till slut mina AA på button. Blev lite orolig när alla foldade till mig men... #Game No : 2486970441 ***** Hand History for Game 2486970441 ***** $50 NL Texas Hold'em - Saturday, August 06, 08:09:13 EDT 2005 Table Table 37053 (Real Money) Seat 8 is the button Total number of players : 10 Seat 2: kingnip1 ( $51.85 ) Seat 3: krazzee88s ( $80.50 ) Seat 4: kenshi88 ( $56.70 ) Seat 6: SaiShusaku ( $50 ) Seat 7: tootsie_rol ( $183.50 ) Seat 8: karre76 ( $43.25 ) Seat 10: DannyReno ( $102.05 ) Seat 5: J_Government ( $50 ) Seat 9: paulwang1941 ( $51.90 ) Seat 1: architekt ( $50 ) paulwang1941 posts small blind [$0.25]. DannyReno posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to karre76 [ Ah Ad ] architekt folds. kingnip1 folds. krazzee88s folds. kenshi88 folds. J_Government folds. SaiShusaku folds. tootsie_rol folds. karre76 raises [$2]. paulwang1941 folds. DannyReno raises [$29.50]. karre76 is all-In [$41.25] DannyReno calls [$13.25]. ** Dealing Flop ** [ 8h, Td, 7s ] ** Dealing Turn ** [ 9d ] ** Dealing River ** [ 8c ] DannyReno shows [ 4d, 4s ] two pairs, eights and fours. karre76 shows [ Ah, Ad ] two pairs, aces and eights. karre76 wins $83.75 from the main pot with two pairs, aces and eights. Game #2486972173 starts.
ooop Postad 6 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2005 Hehe, fan vad kul, den handen kommer jag t.o.m. ihåg. Han fick en playernote för det där Tjoa gärna till om vi sitter vid samma bord igen
ooop Postad 6 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2005 Hej och hå! Sitter mitt i ett av de bästa passen på flera veckor. Floppat snyggt, idioter har stampat in i mina nuts o.s.v. o.s.v. Först något så ovanligt som en ordentlig bluff (semi-bluff). Helt enkelt en 12-outer som jag bestämde mig för att försöka rake:a hem på turn. ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ Td Ad ] Egyption folds. CirCa01 folds. bro01ham raises [$1.75]. GORGIK calls [$1.75]. JOK_R1 calls [$1.75]. Rovers23 folds. aliuqet folds. J_Government calls [$1.75]. zero_point folds. indianajak folds. ** Dealing Flop ** [ Jd, Qc, 2d ] bro01ham bets [$5]. GORGIK folds. JOK_R1 calls [$5]. J_Government raises [$15]. bro01ham calls [$10]. JOK_R1 calls [$10]. ** Dealing Turn ** [ 6h ] bro01ham checks. JOK_R1 checks. J_Government is all-In [$29.75] bro01ham folds. JOK_R1 folds. J_Government does not show cards. J_Government wins $79.90 Bestämde mig redan på flop för att försöka lägga upp en bluffmöjlighet på turn om jag missade. Sagt och gjort, det funkade denna gång. Är inte mycket för att bluffa om jag inte har bra reads, och dessutom bara mot en spelare. Denna gång hade jag dock en dj-vla massa outs oavsett, så jag bestämde mig för att testa. Hand No.2 kommer nedan. Bestämde mig på flopp att jag tyckte han bettade lite mjäkigt, så min backdoor straight och backdoor flush fick duga till att calla ned till turn. När det hela förvandlas till en 12-outer så bestämmer jag mig för att sno den på direkten. ** Dealing down cards ** Dealt to J_Government [ Ah Ts ] erifer folds. BelyBstrStr8 raises [$2]. indianajak folds. jks141 folds. J_Government calls [$2]. SLAMPIGGERY folds. nuubj folds. JCM22 folds. hunden_qu folds. ** Dealing Flop ** [ Kd, 8h, 5h ] BelyBstrStr8 bets [$3]. J_Government calls [$3]. ** Dealing Turn ** [ Qh ] BelyBstrStr8 checks. J_Government bets [$7]. BelyBstrStr8 folds. J_Government does not show cards. J_Government wins $17.70 Hand #3 : En självklar rackare. Killen gick in i tiltmode och körde 20 all-in på raken efter denna. Dealt to J_Government [ Ah Ad ] kenshi88 folds. J_Government raises [$2]. SaiShusaku folds. dignity1 folds. monimaker39 calls [$2]. paulwang1941 folds. DannyReno raises [$20]. FinMaster90 folds. Jabah420 folds. daedalus81 folds. J_Government is all-In [$69] monimaker39 folds. DannyReno calls [$51]. ** Dealing Flop ** [ Kc, Ks, 2h ] ** Dealing Turn ** [ 3h ] ** Dealing River ** [ 4s ] DannyReno shows [ Qs, Qd ] two pairs, kings and queens. J_Government shows [ Ah, Ad ] two pairs, aces and kings. J_Government wins $141.75 from the main pot with two pairs, aces and kings. Det var allt för nu (måste få igång den satans pokertrackern) BR : $1717 (+$481) Antal händer : 4000 ?? BB / 100 : 12.0
ooop Postad 8 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Ukk! MÅSTE få ordning på handhistoryn. Känns fjantigt att uppdatera utan att veta vad jag pratar om. Anyways 515+ eller nått, och det känns ju rätt schyst som veckoresultat. Ska ta en paus på ett par dagar och cleara en bonus (spela lite limit för det tror jag). Återkommer så snart jag fått igång pokertrackern
Recommended Posts