Damp Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Tips råd vad gjorde jag rätt,fel? Players: HERO (EUR 60,49 in seat 1) joe79 (EUR 5,50 in seat 2) demme92 (EUR 49,60 in seat 3) thokel (EUR 10,65 in seat 4) lusssifer (EUR 24,45 in seat 5) roybjarne (EUR 54,15 in seat 6) Dealer: lusssifer Small Blind: roybjarne (0,25) Big Blind: HERO (0,50) HERO was dealt: 9 - 9 joe79 Fold demme92 Fold thokel Raise (1,00) lusssifer Call (1,00) roybjarne Call (0,75) HERO Call (0,50) Flop 9 - 3 - 2 roybjarne Check HERO Bet (1,00) thokel Raise (3,00) lusssifer Fold roybjarne Call (3,00) HERO Raise (5,00) thokel All-In (6,65) roybjarne Call (6,65) HERO All-In (53,49) roybjarne All-In (43,50) HERO Payback (6,34) Turn 9 - 3 - 2 - J River 9 - 3 - 2 - J K Svar senare... Citera
Emilio Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Självklart gjorde du rätt.. Du fick in alla dina pengar på bästa möjliga handen. Någon av de andra lär ju ha färgdraget så ibland blir du ju utdragen. finns inget alternativt spel.. Möjligt att du kunde ha höjt ännu mer efter 3$ höjningen efter floppen för att inte bjuda in dom på färgdrag. Någon sitter säkert på överpar på handen också. Citera
Damp Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 Känndes som om dom hade färgdraget borde dom lagt sig, men man vet aldrig med folk. Satte någon på höga paret men den andra var mer svårflörtad. Men kanska skulle ha höjt mer! Citera
elvisero Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 inte mycket att orda om, tungt om du fförlorar, du leder mot alla händer. Färgdraget kom in, så nån annan tog väl förmodligen potten, annars kan jag tänka mej att den inte skulle ha hamnat här. Btw så syns ditt nick på preflopaction, ifall du inte ville det. Citera
Damp Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 Ändrat nu Så handen måste gå förlorad om man ska lägga ut den här? Inte för att jag säger än hur det gick! Citera
DanielN Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Skitsamma hur det gick. Du fick in pengarna med bästa handen och det är det enda rätta. Citera
Damp Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 roybjarne shows: 3d - 2d (two pairs, threes and deuces) HERO shows: 9d - 9c (three of a kind, nines) HERO wins: EUR 86,00 side pot (with three of a kind, nines) thokel shows: Ac - Ad (a pair of aces) HERO wins: EUR 31,45 main pot (with three of a kind, Citera
Ezekiel Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Utan tvekan gjorde du helt rätt som gick all in. Dom kunde ha färgdraget så klart eller överpar vilket visade sig vara fallet. Men om du tänker att dom hade färgdraget så har ju du ändå chans till att sätta kåken även om dom träffar färgen. och det är ju mindre chans att dom inte träffar färgen än att dom träffar den. Jag skulle halt klart försöka sätta mig och alla andra all in vid den här situationen. så bra spelat! Citera
Damp Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 Känndes skönt när dom visade korten! Frågan är om inte de andra två också gjorde rätt? Huvudsaken att det gick bra Citera
alve Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 och det är ju mindre chans att dom inte träffar färgen än att dom träffar den.Du menar nog att det är större chans att dom inte träffar färgen än att dom träffar färgen. Citera
ades_va Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Jag förstår inte varför tråden är uppe överhuvudtaget, du går all-in med den överlägset bästa handen när du är nästan helt säker på att få syn? Citera
MJ Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Jag förstår inte varför tråden är uppe överhuvudtaget, du går all-in med den överlägset bästa handen när du är nästan helt säker på att få syn? Av samma skäl som folk frågar:"jag spelar NL 0.25/0.50 och snittar $40/hr, är det bra?" Citera
Damp Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 ok då besparar jag er i fortsättningen Citera
Ezekiel Postad 6 Augusti , 2005 Rapport Postad 6 Augusti , 2005 och det är ju mindre chans att dom inte träffar färgen än att dom träffar den.Du menar nog att det är större chans att dom inte träffar färgen än att dom träffar färgen. Stämmer bra det... lurade bort mig lite där =). Tur att det finns folk som vet vad jag menar bättre än vad jag vet själv =) Citera
erras Postad 7 Augusti , 2005 Rapport Postad 7 Augusti , 2005 du har ju nötterna och får in alla pengar. hur kan det nånsin vara fel? Citera
jackbalsam Postad 7 Augusti , 2005 Rapport Postad 7 Augusti , 2005 Varför postar folk såna här inlägg? Vad är det som är så givande med den här diskutionen? Jag fick min motståndare allin när jag hade nutsen, kunde jag vinna hans farmor också? Citera
Beachjohan Postad 7 Augusti , 2005 Rapport Postad 7 Augusti , 2005 Flop 9 - 3 - 2 roybjarne Check HERO Bet (1,00) thokel Raise (3,00) lusssifer Fold roybjarne Call (3,00) HERO Raise (5,00) thokel All-In (6,65) roybjarne Call (6,65) Tycker inte tråden är så fel. Resultatet på floppen blir jo bra. Dock betyder du ju absolut inte att handen spelades rätt. Först bettar du 1$ Sen höjer du till 5$? När det ligger uppenbara drag. Jag skulle säga att du har mer eller mindre tur. I och med att du får så många omslag. Visst nu sitter det en shortstack vid bordet men ändå. Så visst, jag tycker handen var helt klart felspelad. Edit. Det är lite snyggt av dig att överpotbetta dock. Lätt för motståndaren att göra fel och sätta dig på kombodrag/färgdrag med överkort. Han kan lätt tro att du försöker stänga ute honom. Tror inte det funkar lika bra mot vettiga motståndare som fattar att de antingen troligen är smala favouriter eller stora loosers. Citera
Beachjohan Postad 7 Augusti , 2005 Rapport Postad 7 Augusti , 2005 Känndes skönt när dom visade korten!Frågan är om inte de andra två också gjorde rätt? Huvudsaken att det gick bra Nej de andra gjorde inte rätt. Han höjde bara 1$ preflop med AA? (eller höjde han till 1,5$?) Därefter synar han en superöverbet. Vad hoppas han på A2s eller straight flush drag? Sålänge du inte är extremt loose dvs. Citera
Recommended Posts