Bjorn_ Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Pokerstars $0.25/0.50 FL7CS/8, 7 manna (0.05 ante, 0.10 bring in) Inga reads. Hero is BI 3rd street (1 SB) Hero: (5 3 ) 2 brings in low BI+1: ( X X ) K calls BI+2: ( X X ) 7 calls BI+3: ( X X ) 7 folds BI+4: ( X X ) J calls BI+5: ( X X ) 9 fold BI+6: ( X X ) T fold Finns väl inte mycket att säga? 4th street (3 SB) BI+4: ( X X ) J A checks Hero: (5 3 ) 2 4 bets BI+1: ( X X ) K 8 calls BI+2: ( X X ) 7 T folds BI+4 calls Ingen har ju visat någon styrka ännu så när jag plockar upp ett drag 2345 så är det väl ett obligatorisk bet? Även om min hand är helt värdelös just nu så finns det ju ofantligt många bra kort som kan komma på de tre följande gatorna. 5th street (3 BB) Hero: (5 3 ) 2 4 2 bets BI+1: ( X X ) K 8 J folds BI+4: ( X X ) J A 6 calls Ska jag fortsätta betta här? Måste erkänna att jag är usel på att ha koll på hur många tvåpars och trissouts jag har i dessa lägen. Borde ju fortfarande ha ett antal scoopouts plus många för splitt så jag bettar. Rätt eller fel? 6th street (5 BB) Hero: (5 3 ) 2 4 2 5 ??? BI+4: ( X X ) J A 6 T Plockar upp ett litet tvåpar, vad rekomenderar ni att man gör här? Små tvåpar är ju notriska trap hands, i alla fall för mig. Ska man betta, check-syna eller kanske t.o.m checkhöja. /Bjorn Citera
ades_va Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Jag skulle nog check-syna och kolla in 7e gatan först, det känns inte så troligt att han kommer lägga sig mot varken bet eller CR här. Citera
Recommended Posts