Gå till innehåll

FLT - 87s blir bottom two!


LillaMy

Recommended Posts

Hur hade ni gjort i denna situation som i alla fall för mig dyker upp rätt ofta, och det ni ser nedan är mitt standard spel. Spelar på b2b-nätverket och det är inga stjärnor som sitter vid bordet, polarski är LAG, TESTONE vet jag inget om har inte utmärkt sig något speciellt när vi spelat mot varandra tidigar, så sätter han som TP.

 

Game # 102741112 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Trysil"

Game ended 2005-07-29 19:50:15 UTC

 

Players:

Thunder99 (EUR 46,00 in seat 1)

TESTONE (EUR 21,00 in seat 2)

polarski (EUR 58,50 in seat 3)

Bjasan (EUR 33,93 in seat 4)

Allanbc (EUR 27,50 in seat 5)

dr_2thJJ (EUR 68,50 in seat 6)

 

Dealer: Allanbc

Small Blind: dr_2thJJ (0,50)

Big Blind: Thunder99 (1,00)

 

dr_2thJJ was dealt: 7h - 8h

 

TESTONE Call (1,00)

polarski Call (1,00)

Bjasan Fold

Allanbc Fold

dr_2thJJ Call (0,50)

Thunder99 Check

 

Inte mycket att säga limpar med, med en 7-8s från small blind, gillar inte att spela utan position, men när det är så billigt är det bara att hänga med.

 

Flop 8s - 7d - Ks

 

dr_2thJJ Bet (1,00)

Thunder99 Fold

TESTONE Call (1,00)

polarski Call (1,00)

 

Det var ju en bra flopp träffar bottom two, men ingen rolig bräda ändå, eftersom den är connectad både med färg och steg drag. Jag betar ut, vill gärna ha en höjning som jag kan tre betta, och förhoppningsvis hamna HU mot en K.

 

Turn 8s - 7d - Ks - 3d

 

dr_2thJJ Bet (2,00)

TESTONE Call (2,00)

polarski Call (2,00)

 

Det kortet kan inte hjälpt någon och jag antar att åtminstonde en av dem sitter på färgdrag eller stegdrag

 

River 8s - 7d - Ks - 3d - 4d

 

dr_2thJJ Check

TESTONE Bet (2,00)

polarski Raise (4,00)

dr_2thJJ Fold

TESTONE Call (2,00)

 

Den rivern gillade jag inte nu slår både 5-6 och färgen mig, jag checkar, det bettas efter mig och höjs dessutom, enkel fold tycker jag, eller vad tycker ni?

 

 

Resultat nedan i vitt, svara innan ni kollar på resultatet.

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar normalt inte att beta ut i det här läget från small blind, men det är lite beroende på motståndet. Är båda spelarna passiva så hade jag nog försökt beta ut för att slippa ge frikort, men här hoppades du ju på en raise så jag antar att du inte tyckte de var det. Jag hade kastat in en check/raise redan på floppen och sen beta ut på turn. Nu när du valde att beta ut på floppen hade jag c/r på turn istället. Du har en bra hand men behöver få drag att bli dyra olönsamma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Enkel fold"? Tycker de flesta här ofta övervärderar motståndarna. Visst, att syna raisen känns ju onekligen tungt, men samtidigt är det ju frågan om hur stor chans du har att vinna potten. När du ska besluta på river så ligger 19 i potten, kostar 4 för dig att titta. Förmodligen kommer det att synas bakom dig med, vilket gör att du ska betala 4 för att vinna 21. Utan att överanalysera, skulle jag tro att du har bättre än 1 på 5 att vinna potten här. Det som slår dig är färgen - som är runner-runner och något osannolik - eller 56, vilket inte heller är en jättetrolig hand. Risk för Kx som träffat, eller för PP som hittade av trissen.... Men känns som att 1 på 5 är lågt!

 

Såklart är det det där med raisen som ställer till det. Skulle den spelaren raisa med bara en kung? Lös-aggressiv skulle ju kunna ge KJ på honom.

 

Näh... med stor risk för att jag har fel: Syna! Tror nog du vinner tillräckligt ofta här för att motivera en syn. Du bettar hela vägen - en steal? - visar sedan svaghet på river som de andra försöker ta potten från dig på. Du vinner här hälften av gångerna.... om du gjorde det nu får du visa! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är resultatet:

 

polarski shows: Td - Jd (a flush, jack high)

TESTONE didn't show: Kh - 4h (two pairs, kings and fours)

 

polarski wins: EUR 20,00 (with a flush, jack high)

Rake: EUR 1,00

 

Utan raisen hade jag definitivt synat men med den känns det som att jag är slagen. Och då lägger jag ner. Mot en motståndare hade jag betat ut och synat en raise, men tycker det blir lite svårare mot två motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...