Gå till innehåll

2-7 Triple Draw Fixed Limit och bara Triple Draw Fixed Limit (Micro)


MrBrick

Recommended Posts

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis till segern OMGDanGlimne. Finalen var lika trist som 2004 årsgångens Grekiska herrlandslaget i fotboll mot Jose Mourinhos Inter Milan men du ligger nu +1335% i triple draw micro stek turren.

 

Märkte att du körde mkt på spindel-taktiken genom att limpa bra händer i syfte att få med andra med sämre drag (funkar enbart på micro). Men jag själv e autistisk och varje gång den tanken dyker upp när jag håller i 237xx säger min hjärna "does not compute" om jag håller muspekaren på synknappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till segern OMGDanGlimne. Finalen var lika trist som 2004 årsgångens Grekiska herrlandslaget i fotboll mot Jose Mourinhos Inter Milan men du ligger nu +1335% i triple draw micro stek turren.

 

Märkte att du körde mkt på spindel-taktiken genom att limpa bra händer i syfte att få med andra med sämre drag (funkar enbart på micro). Men jag själv e autistisk och varje gång den tanken dyker upp när jag håller i 237xx säger min hjärna "does not compute" om jag håller muspekaren på synknappen.

 

Tycker jag anpassade mig helt okej till rådande omständigheter. :)

Svingade bara ner lite i chips när jag hade tre nötdrag som missade och en bra åtta som missa.

 

Dessutom har jag bara spelat 2-7 Triple Draw typ totalt 2 timmar i mitt liv totalt. :)

Fast jag har spelat en del FL spel innan som Stud, Stud Hi/Lo, Omaha Hi/Lo och Razz. Det är kanske en fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag anpassade mig helt okej till rådande omständigheter. :)

Svingade bara ner lite i chips när jag hade tre nötdrag som missade och en bra åtta som missa.

 

Dessutom har jag bara spelat 2-7 Triple Draw typ totalt 2 timmar i mitt liv totalt. :P

 

Din taktik e helt ok men tycker att du missade några ev+ tillfällen när ni blev 2 (där jag börja raila)

Du anar inte hur mycket variansen kan göra för en i triple draw och anledningen till att det finns en spelarbas i just triple draw är eftersom alla spelare har haft variansen på sin sida vid rätt tillfälle.

 

Man måste vara super-nit för att överleva djungeln för förr eller senare så kommer det komma sjukt många coolers om o om igen.

 

edit: Ja om du kan stötpoker så är det en bra erfarenhet för triple draw måste jag säga. 50% av mitt stötspelande var HU på FTP när båda spelarna gick ninjas med Essen när dem var uppe så att kunna räkna mer än villains högsta kort i triple draw gör ju att du vet när du kan behålla nior o kasta nior t.ex. om du kan läsa av 2 till 3 kort i villains hand i TD. (oftast villains högsta, nästhögsta samt lägsta)

 

Razz har jag bara mardrömmar ifrån men det e ju lowball de med fast utan superbricks (dvs kort som ger en stege)

 

edit: btw när jag var nybörjare i Triple Draw så såg jag bara på proffsen på FTP spela och lärde mig enbart "betta när du drar mindre kort samt/eller har en färdig hand" "färdiga händer är T-låg samt bättre" och jag körde LP och vann stort o väldigt jävla mycket med T o 9-låg, fick jag träff på en 8låg blev jag galen o bettade på som fan o de hela funkade tills jag fick smaka downswing som gjorde att jag läste syper system av DN. Ett av mina nybörjarmisstag var att vara nöjd med 23479 mot två (t.o.m 4) villains etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din taktik e helt ok men tycker att du missade några ev+ tillfällen när ni blev 2 (där jag börja raila)

Du anar inte hur mycket variansen kan göra för en i triple draw och anledningen till att det finns en spelarbas i just triple draw är eftersom alla spelare har haft variansen på sin sida vid rätt tillfälle.

 

Man måste vara super-nit för att överleva djungeln för förr eller senare så kommer det komma sjukt många coolers om o om igen.

 

Jag spelade rätt tajt eftersom jag inte kan spelat jättebra, men försökte vara aggressiv vid rätt tillfällen och lyckades ändå med de flesta bluffar så det flöt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade rätt tajt eftersom jag inte kan spelat jättebra, men försökte vara aggressiv vid rätt tillfällen och lyckades ändå med de flesta bluffar så det flöt på.

 

Ok jag trodde du limpade eftersom man missar majoriteten av händer, hade ingen aning om att du hade en bluffrange så som ni körde :shock:

 

edit: bör ju tilläggas att man måste kunna bluffa i HU triple draw så länge man har blinds att spendera, har man lågt antal bets så är det enbart turen som avgör hur långt man kan gå med showdown innan nitlotterna faller. <--- min svaghet, därför jag undviker 3 eller 2 manna spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag trodde du limpade eftersom man missar majoriteten av händer, hade ingen aning om att du hade en bluffrange så som ni körde :shock:

 

edit: bör ju tilläggas att man måste kunna bluffa i HU triple draw så länge man har blinds att spendera, har man lågt antal bets så är det enbart turen som avgör hur långt man kan gå med showdown innan nitlotterna faller. <--- min svaghet, därför jag undviker 3 eller 2 manna spel.

 

Känns som han spelade ganska tight/vekt så bluffade ett antal gånger i position. Sen när jag fick en fin ledning så väntade jag mest ut honom med bättre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första plats med en deal där spelarna fick pengarna som markerna representerade och jag var chip leader och min summa hamnade 7$ under första plats summan men valde att köra på demokrati. Jag ångrade mig 2 sekunder efter dealen fastställdes att vi skulle chippa in 3$ var för första plats men jag var för sen. Video på g när vi e 7 av 7 kvar och jag chiploser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ugh 2 turrar, två mincash och på den tredje händer denna i finalbords-bubblan.

 

Seat 1: HERO (4805 in chips)

Seat 2: CANADA (11635 in chips)

Seat 3: BRAZIL (10000 in chips)

Seat 5: RUSSIA (5200 in chips)

RUSSIA: posts small blind 250

HERO: posts big blind 500

*** DEALING HANDS ***

Dealt to HERO [6s 7s 6d 4d 3c]

CANADA: calls 500

BRAZIL: calls 500

RUSSIA: calls 250

HERO: ??? Höjer jag så potcommitar jag mig efter första bytet. Checkar jag och byter 1 kan VILLAINS lätt exploatera mig. Kastar jag två eller tre finns en pytteliten chans att jag missar nöten men WTF limpar de med? I detta fall så bytte jag 1 kort o träffade mardrömmen, nämligen en 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Örfilade mig själv efter första bytet och sedan bakade jag en fet prilla när rivern föll

 

Seat 1: (6155 in chips)

Seat 2: (1875 in chips)

Seat 3: Russia (1350 in chips)

Seat 4: HERO (10895 in chips)

Seat 5: England (3000 in chips)

HERO: posts small blind 75

England: posts big blind 150

*** DEALING HANDS ***

Dealt to HERO [5c 7d 4c 3s Jh]

: folds

: folds

Russia: raises 150 to 300

HERO: raises 150 to 450

England: calls 300

Russia: calls 150

*** FIRST DRAW ***

HERO: "Whats my equity!?!?!" discards 2 cards [5c Jh]

Dealt to HERO [7d 4c 3s] [2d Th]

England: discards 3 cards

Russia: discards 1 card

HERO: bets 150

England: calls 150

Russia: raises 150 to 300

HERO: calls 150

England: calls 150

*** SECOND DRAW ***

HERO: discards 1 card [Th]

Dealt to HERO [7d 4c 3s 2d] [4s]

England: discards 2 cards

Russia: stands pat

HERO: checks

England: checks

Russia: bets 300

HERO: calls 300

England: calls 300

*** THIRD DRAW ***

HERO: discards 1 card [4s]

Dealt to HERO [7d 4c 3s 2d] [6s]

England: discards 1 card

Russia: stands pat

HERO: bets 300

England: raises 300 to 600

Russia: calls 300 and is all-in

HERO: raises 300 to 900

England: raises 300 to 1200

Betting is capped

HERO: calls 300

*** SHOW DOWN ***

England: shows [4h 8c 2h 7c 5d] (Lo: 8,7,5,4,2)

HERO: shows [2d 7d 4c 3s 6s] (Lo: 7,6,4,3,2)

HERO collected 1800 from side pot

Russia: mucks hand

HERO collected 4050 from main pot

Russia finished the tournament

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar alltid ge min samlade pant till rumänska tiggarna när jag ska handla men nu har jag inte tagit med mig panten de senaste gångerna jag handlat och nu har jag tillräckligt många burkar för att köpa mig en General Mackmyra lös samt en Prince Röd i mjukt paket så vad fan ska jag säga till tiggaren som obviously kommer se på mig med en ledsen min om jag bara går förbi henne med tre påsar fyllda med burkar. Ska nog inte ens ge ögonkontakt, kan ju iof alltid ta ut en tia i kontanter i kassan på vägen ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 första platser utav 3 turrar ikväll där första gav 28$ och andra 32.5$ och totalen blir 60$ vilket e rätt nice med tanke på att investeringen börja med 2,2$. Video på g och här är en nyckelhand som är i princip en ICM spazz från mig när vi e 4 kvar (top2 fick betalt).

 

Seat 3: BRAZIL (9800 in chips)

Seat 4: HERO (30025 in chips)

Seat 5: RUSSIA (16505 in chips)

Seat 6:lol (6670 in chips)

BRAZIL: posts small blind 300

HERO: posts big blind 600

*** DEALING HANDS ***

Dealt to HERO [9d 7d 5c 3s Th]

RUSSIA: raises 600 to 1200

lol: folds

BRAZIL: calls 900

HERO: raises 600 to 1800

RUSSIA: calls 600

BRAZIL: calls 600

*** FIRST DRAW ***

BRAZIL: discards 2 cards

HERO: discards 1 card [Th]

Dealt to HERO [9d 7d 5c 3s] [Js]

RUSSIA: discards 1 card

BRAZIL: checks

HERO: bets 600

RUSSIA: calls 600

BRAZIL: folds

*** SECOND DRAW ***

HERO: discards 1 card [Js]

Dealt to HERO [9d 7d 5c 3s] [Tc]

RUSSIA: discards 1 card

HERO: bets 1200

RUSSIA: calls 1200

*** THIRD DRAW ***

HERO: stands pat on [9d 7d 5c 3s Tc]

RUSSIA: discards 1 card

HERO: checks

RUSSIA: checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Film på kvällens andra första plats. Med insatsen inräknat (som minus i denna summa) i de tio senaste turneringarna så har jag plussat 111$ de 10 senaste i 2$ poker. Jag är snart 1/3 framme vid mitt mål innan jag ska överväga att spela hu mot o*gee med 70bb stop loss.

 

 

edit: 4 turrar o två första platser*

Redigerad av MrBrick
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste vinsten (har en till vinst jag inte publicerade länk till här på forumet) där jag även vinner 25bb på 0,25/0,50 borden vilket gör att jag är 1/3 framme till mitt mål som jag siktar på enbart genom att spela på micros sen blir det 100$ investerat i en duell mot o*gee, 100$ för att börja om med efter att ha torskat mot o*gee samt 1000$ till läkare utan gränser. Så med farten jag hamnat där jag är nu så bör jag nog vara framme nånstans efter midsommar o då publicerar jag även film på HU @ 2/4 med 25bb stop loss.

 

Edit: Om 2-7 Triple Draw får ett 11$ event i SCOOP så gör jag ett undantag för "enbart micro"regeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...