Gå till innehåll

En slingrig orms ambitioner.


Timmitheman1

Recommended Posts

Då jag spela som en kratta min förra session har jag spenderat mer eller mindre hela gårdagen med att studera och täppt igen läckor.

 

Idag drar jag igång med grinden igen. Lite grejer jag har förändrat är att jag kommer dra ner på tiden jag spelar då jag oftast tappar koncentrationen efter 1 timmes grind. Börja också att studera mina motståndare på SvS mer grundligt för att se om jag kan hitta exploits, inte det lättaste att göra men jag tror jag är på rätt väg.

 

Annars så leker livet och det är bara uppåt som gäller!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte åka på en weekend resa nästa år,runt januari-februari. Har kollat in Amsterdam eller Prag, men har svårt att bestämma mig. Lite feedback från någon som varit där hade varit najs.

 

Riktigt tråkigt i Amsterdam överlag, urvattnat av turism så det inte finns. Du får pröjsa för att använda toan överallt, inklusive barer liksom. Men åker du endast dit för röka och prostituerade är det en annan grej.

 

Stan är enligt mig inte så lattjo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lira runt 1196 händer blev det igår. Lyckades vinna 2 inköp efter att jag i början spelat som en kratta. Min redline börjar bli bättre då jag studerat en hel del. Hade svårt i början att få in det jag lärt mig i mitt game men det börjar sakta men säkert komma in.

 

 

Tänkte dela med mig lite om hur mitt tankesätt är utanför bordet/borden.

 

 

Många fokuserar bara på vad som händer när dem spelar poker men dem fokuserar inte oftast på hur deras livsstil kan påverka hur dem presterar vid poker borden. Jag ser poker lite som jag ser på livet.

 

Det handlar om allt ifrån mat till vad det är för personer man har runt omkring sig. Jag äter rätt, jag tränar, jag har personer i mitt liv som stöttar mig och vill se mig utvecklas och jag gör samma sak tillbaka,stöttar och vill se dem utvecklas i livet.

 

Pokern och människorna jag har träffat genom pokern,har lärt mig grejer som jag aldrig trodde jag skulle lära mig.

 

T.ex

 

Självkontroll( Handlar inte bara om att ta itu med tilt vid borden utan också i livet)

 

Analytisk.

 

Tålamod.

 

Ekonomi(lärt mig att spara och vara tålmodig med mina pengar,bor billigt och tar inte lån, jag har blivit stejkad av en polare i 2 år nu, vi har gjort 12k sek på microstakes vid detta laget)

 

 

Matte(då jag suger på det)

 

Hur man ska se på vinna och förlora(Dem rätta valen är viktigare än resultatet,speciellt i poker och i livet. Folk som är för resultat orienterade och bara vill vinna mår nog sämre än dem som kan förbise en förlust och inte ta det så personligt. Nu säger jag inte att man inte ska vara tävlings inriktad, men man har olika sätt att hantera förluster på)

 

 

Där är som sagt grejer som pokern har lärt mig som inte ens skolan lärt mig. Många ser pokern som ett spel(gambling) bara, jag ser att,om man bryter ner pokern och tänker så kan man lära sig mycket mer grejer än bara poker teori och hur man spelar spelet.

 

 

Lite tips:

 

Börja med Brasiliansk jujitsu. Det är mycket likt poker i tankesättet. Man måste vara tålmodig,analytisk,ha självkontroll och man kommer lära sig att ta itu med problem (när man sitter t.ex i en rear nacked choke,giljotin etc)

 

Smoothie for the brain.

 

2-3dl kokosvatten eller hasslenötsdryck

1 avokado

någon frukt,kan vara banan,äpple eller något annat.

1msk hampa protein.

havregryn.

 

Kosttillskott:

Kör förtillfället Eye Q(Omega 3 och nattljus olja, finns EPA och DHA i Omega-3 som är nyttiga fetter för hjärnan,nattljus olja ska ha positiv effekt på dina hormoner)

 

Hoppas du har nytta av lite grejer som jag delat med mig.

 

Snake911 over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in 1K händer igår. Dessvärre sprang jag dåligt i stora potter Pre all in och spela en 4bet pot där min motståndare hade en raising range på TJx-x bräda när jag hade AA. Jag klabba till det och jamma för att jag är i toppen av min range, dessvärre så får jag inte glömma att ranges i 4bet potter är så små, där en raise oftast är stark. han hade JJ. Droppa 5bi.

Nåja, behöver runt 10bi till 400nl.

 

Jag är fan inte nöjd med hur jag spelar .. jag måste fixa detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5bb/100 är en realistisk winrate för en kille som spelar 100bb djup bara.Hade jag vunnit 1bb/100 hade jag tagit små shots på 400nl i villket fall som helst. Slår jag inte 400nl så kommer små shotsen jag tar för eller senare ge värde, då jag lär mig nivån m.m. Jag menar, det är ingen som säger att jag INTE kan slå 400nl 5bb/100 i framtiden.

 

Har läst vissa dagböcker här inne där killar skryter om att dem har en winrate på 30bb/100 på över 30-60k händer på 1/2. Spelar dem 200bb djupa kan jag se detta hända(då jag sett många som stackar av 200bb djup med AK/QQ+) Frågan är hur realistiskt det är egentligen och hur länge det kommer hålla, och om dem kommer stanna kvar när det väl börjar gå åt skogen.

Redigerad av Knuckles89
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte riktigt hålla med dig där. Jag har spelat nästan 50k händer på 200nl.Första 20k händerna vann jag runt 15-20bb/100, nästa 5k händer sprang jag/spela dåligt och va nere på runt 3bb/100, så realistiskt sätt så är inte 20k händer mycket alls. 50k händer börjar man få reda på hur man ligger till lite, om jag grindar 100k händer på 200nl så kommer det antagligen se annorlunda ut i min graph(beroende på hur jag spelat,variansen och hur jag utvecklats under dem 50k händerna). Så man ska aldrig ta en winrate 100% seriöst om man inte har x antal K händer att backa upp.

 

 

Tar jag inte shots på 400nl vare sig jag har en winrate på 1bb eller 30bb/100,så kommer min future expected value att droppa enormt.

Redigerad av Knuckles89
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går sakta men säkert uppåt!

 

Har inte haft tid att spela så mycket poker i helgen då jag jobbat en hel del. Det har varit bra att jag tagit en break, har sprungit lite dåligt och spelat dåligt under en liten period nu,så en break va nödvändig.

 

Har nått mitt mål med att få in 20k händer denna månaden, och under tiden har jag tagit shots på 400nl och fått lite erfarenhet där.Med lite mer hårt arbete och förhoppningsvis bra spring samt att jag undviker att tilta, så tror jag att i slutet av januari så tar jag en shot på 400nl igen.

 

Ska se om jag kan klara att nå åtminstone 500nl innan 31 mars då jag går ut skolan. Har jag lite tur och någon pollett trillar ner som inte vara där innan så kanske jag når 5/10,det är endån 4 månader jag har på mig.

 

Spika 2.3k händer idag och 3.5bi uppe, och det är efter att jag droppat 3bi,så sammanlagt kan man säga att jag är 6bi uppe för dagen.

 

Har varit lite små grejer jag gjort fel idag, men som alltid.det är bara att fortsätta utvecklas.. 200nl..du kan inte hålla mig kvar!

 

Dagens låt:

 

Fungerar riktigt bra vid bordet,man glömmer bort sina problem och börjar tänka på bättre saker ;)

 

Redigerad av Knuckles89
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en dag avbokad. Blev 1796 händer, dessvärre blev det inget + idag. Har sprungit dåligt. Jag tycker att jag spelat bra idag, ett eller annat misstag är där säkert.

 

Har spikat upp lite mål som jag vill uppnå nästa år.

 

Mål för 2017:

 

Nå 5/10 aka 100nl$

Spela mer live poker.

Göra 100k på pokern.

 

Jag tror att dem här målen är rimliga. Med tanke på hur jag utvecklats det senaste året inom pokern så tycker jag 100k låter realistiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ungefär 5 inköp tills jag kan ta en shot på 400nl igen! Kom igen nu för fan!

 

Mål för dagen:

 

Träning

2500 händer+vara uppe 5 inköp.

dricka noccos.

 

Har officiellt spelat 50k händer på 200nl!

 

3.25bb/100.Ligger inte på samma nivå som dem som säger att dem slår nivån 15bb/100 men förhoppningsvis visar poker gudarna mig lite sympati och slår ner en blixt på mig så jag kan börja springa som dem.

Redigerad av Knuckles89
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med. Tycker snarare det är en BR-fråga i första hand och en winrate-fråga i andra hand. Så länge man slår sin nuvarande nivå kan man helt klart ta skott och det kan helt klart ge en mycket bra insikter av att spela högre. Det ställer dock ordentliga krav på att vara ödmjuk och öppen för att se sina luckor. På en högre nivå blir ens luckor mer exploaterade och således lättare att upptäcka. ninjaedit: det kan också göra så att diverse polletter trillar ner så fort man kliver nedåt i stakes igen.

 

Med det sagt:

1. Jag tror Oftast att det är mer värde på att betala en slant för en coachingsession eller två för att ta nästa steg i sin utveckling.

 

2. I detta fall är det troligen mer värde i att lära sig spela 200bb på nivån du spelar på innan du kliver upp.

 

mvh

mina ytterst subjektiva åsikter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3.25 bb100 är inte högt för den nivå du spelar oavsett om du spelar 100bb eller 200bb.

 

Det borde bli tufft för dig om du kliver upp högre, men är det för utvecklings skull så kan det bli lärorikt att kliva upp, men kan tänka mig att du i mellan åt kommer känna dig riktigt överkörd.

 

Om du ligger på den winrate du gör på /2 för tillfället, så rekommenderar jag att du lägger ner tid och försöker gräva och täppa till läckor du har spelet, dessa läckor bör vara väldigt uppenbara och enkla att laga.

 

Använder du Hm/PT så är det bara sätta igång med off-table arbetet, volym är inte allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med. Tycker snarare det är en BR-fråga i första hand och en winrate-fråga i andra hand. Så länge man slår sin nuvarande nivå kan man helt klart ta skott och det kan helt klart ge en mycket bra insikter av att spela högre. Det ställer dock ordentliga krav på att vara ödmjuk och öppen för att se sina luckor. På en högre nivå blir ens luckor mer exploaterade och således lättare att upptäcka. ninjaedit: det kan också göra så att diverse polletter trillar ner så fort man kliver nedåt i stakes igen.

 

Med det sagt:

1. Jag tror Oftast att det är mer värde på att betala en slant för en coachingsession eller två för att ta nästa steg i sin utveckling.

 

2. I detta fall är det troligen mer värde i att lära sig spela 200bb på nivån du spelar på innan du kliver upp.

 

mvh

mina ytterst subjektiva åsikter

 

Tack för den konstruktiva kritiken. Jag håller med till 110%

 

Blir redan coachad av min bästa polare som spelar 100nl$/200nl$

 

Är alltid öppen för att ta reda på vart jag har läckor m.m, arbetar dygnet runt med att täppa igen och lära mig använda stats m.m på rätt sätt. Där är jätte många läckor jag redan täppt igen denna månaden och jag och min polare går igenom diverse grejer hela tiden.

 

Jag kommer definitivt att gå ner i nivå om jag måste. Men tror inte jag behöver gå så långt ner som 0.5/1. Jag kommer gå ner till 1/2 och ta diverse 5bi shots på 400nl med jämna mellanrum och droppa ner till 1/2 så många gånger det behövs tills jag har lärt mig adjusta till regsen m.m på 2/4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3.25 bb100 är inte högt för den nivå du spelar oavsett om du spelar 100bb eller 200bb.

 

Det borde bli tufft för dig om du kliver upp högre, men är det för utvecklings skull så kan det bli lärorikt att kliva upp, men kan tänka mig att du i mellan åt kommer känna dig riktigt överkörd.

 

Om du ligger på den winrate du gör på /2 för tillfället, så rekommenderar jag att du lägger ner tid och försöker gräva och täppa till läckor du har spelet, dessa läckor bör vara väldigt uppenbara och enkla att laga.

 

Använder du Hm/PT så är det bara sätta igång med off-table arbetet, volym är inte allt :)

 

Kör redan mycket off table arbete,jag lägger ner mycket tid på att spela,men jag arbetar 1-2 timmar varje dag med att täppa igen luckor, samtidigt som jag kör sweat sessions med min polare. Jobbar extremt hårt. för eller senare trillar poletten ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den konstruktiva kritiken. Jag håller med till 110%

 

Blir redan coachad av min bästa polare som spelar 100nl$/200nl$

 

Är alltid öppen för att ta reda på vart jag har läckor m.m, arbetar dygnet runt med att täppa igen och lära mig använda stats m.m på rätt sätt. Där är jätte många läckor jag redan täppt igen denna månaden och jag och min polare går igenom diverse grejer hela tiden.

 

Jag kommer definitivt att gå ner i nivå om jag måste. Men tror inte jag behöver gå så långt ner som 0.5/1. Jag kommer gå ner till 1/2 och ta diverse 5bi shots på 400nl med jämna mellanrum och droppa ner till 1/2 så många gånger det behövs tills jag har lärt mig adjusta till regsen m.m på 2/4

 

 

Aja då kommer det lösa sig för dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...