Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Satt just vid ett NL50 SH bord. Har lite funderingar kring hur Ni skulle ha spelat denna hand!

$0,50-$0,50 No Limit Texas Hold'em (Real Money)

Seat 1: Fi1 ($51,10 in chips) (on the button)

Seat 4: - ($43,45 in chips)

Seat 5: JAG ($46,85 in chips)

Seat 8: Fi2 ($63,10 in chips)

Seat 9: - ($14,75 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to JAG: 5 :heart:

Dealt to JAG: 5 :club:

- : Post Blind ($0,25)

JAG : Post Blind ($0,50)

*** Pre-Flop *** :

Fi2 : Raise ($1)

- : Fold

Fi1 : Call ($1)

- : Fold

JAG : Call ($0,50)

*** Flop *** : K :diamond: K :club: 5 :spade:

Jätte bra flop för mig! Vill inte skrämmas så jätte mycket så lägger en bet under pot.

JAG : Bet ($1,50)

Fi2 : Raise ($3)

Fi1 : Call ($3)

JAG : Call ($1,50)

*** Turn *** : [ K :diamond: K :club: 5 :spade: ] 9 :spade:

Får action vid floppen vilket är kanon! Sätter någon på AK, KQ, KJ eller liknande. De flesta har haft en standarhöjning av $1 bara före floppen vid de starka händerna, så antog här att någon sitter med 2 högingar, förmodligen en kung. Jag vill dock inte att någon ska träffa sin kicker, så tänkte att jag betar ut, och re-raisar all-in vid omslag (som jag väntade mig från någon med K.

JAG : Bet ($5)

Fi2 : Call ($5)

Fi1 : Call ($5)

*** River *** : [ K :diamond: K :club: 5 :spade: 9 :spade: ] 6 :diamond:

Fick inget omslag, så tar och går all-in här istället! Snor jag potten rakt upp och ner så är jag nöjd, synar han tror jag att jag har stor chans att vinna.

JAG : Bet ($37,85)

JAG : All In

Fi2 : Fold

Fi1 : Raise ($42,10)

Fi1 : All In

Hur skulle Ni ha spelat detta? Skulle jag check-raisat på turn? Slagit på hårdare på floppen och kört ett helt potbet?

Skulle uppskatta lite tips! Detta är som Ni ser, NL50 Shorthanded spel.[/i]

Postad

Känns lite farligt när F1 inte slår om på turn, med bara en K så borde han bli lite rädd för spaderdraget, anledningen är förmodligen att han blev ganska självsäker av 9 :spade: förmodligen har han K9 eller 99.

Tycker dock inte att det går att komma ifrån handen, det blir att betala av.

Postad

Ja de där händerna är svåra att släppa. Inte bara svåra, men undrar om det är korrekt att släppa de på den här nivån?

K9 ser jag som det troligaste. Om han satt på 99 skulle det bara vara oflyt att han bestämde sig för att hans tvåpar var bra vid floppen. Kanske skulle betat mer här ändå? Gett ett omslag till och se vart han står? Precis som nämnts tidigare har folk väldans svårt att släppa triss. Kanske du kunde slagit ut 99 redan här med ett omslag, men behållit en fi med K som du skulle vilja ha?

Postad
Ja de där händerna är svåra att släppa. Inte bara svåra, men undrar om det är korrekt att släppa de på den här nivån?

K9 ser jag som det troligaste. Om han satt på 99 skulle det bara vara oflyt att han bestämde sig för att hans tvåpar var bra vid floppen. Kanske skulle betat mer här ändå? Gett ett omslag till och se vart han står? Precis som nämnts tidigare har folk väldans svårt att släppa triss. Kanske du kunde slagit ut 99 redan här med ett omslag, men behållit en fi med K som du skulle vilja ha?

Om man vill behålla en fi med K så vill man väl ännu mer behålla en med 99!

Postad

Hmm ja det är ju sant haha...

Tänkte lite fel. Tänkte nog som så att 99 inte kommer betala av mer pengar om han inte träffar, så onödigt att låta honom ens ha en chans att träffa.

Postad

Oj här var det snabba svar!

Han satt på K6o iaf, så han klonkade en högre kåk på river. Trist trist... Skulle iof varit tristare om vi varit all-in på turn och han träffar sin 6:a på rivern :P Nu bettade iaf jag in i bästa handen, vilket känns lite bättre :)

Tar lite tid att vänja sig vid dessa svängningar.

Mina 5 senaste dagar ser ut såhär:

1: +$66,85

2: +156,65

3: -$16,3

4: -$24,4

5: -$57,05

Totalt för veckan: +$125,95

Brukar det vara så för Er att Ni har flera dagar där Ni backar? Jag har legat back minst ett inköp på de dagar jag backat, men arbetat upp en del av det. Kanske är det iof för att jag är ovan vid det nya summorna eftersom jag just gick upp till NL50 från NL25.

Postad

Hmm ja det är ju sant haha...

Tänkte lite fel. Tänkte nog som så att 99 inte kommer betala av mer pengar om han inte träffar, så onödigt att låta honom ens ha en chans att träffa.

Fick mig att fundera på jag verkligen vill ha högre pp med efter floppen eller om det är bra spela att få bort de direkt eftersom de med högsta sannolikhet inte kommer betala av något mer på grund av att jag inte hade några planer på att inte betta på följande gator. Hur vill man ha det här egentligen?

Postad
Oj här var det snabba svar!

Han satt på K6o iaf, så han klonkade en högre kåk på river. Trist trist... Skulle iof varit tristare om vi varit all-in på turn och han träffar sin 6:a på rivern :P Nu bettade iaf jag in i bästa handen, vilket känns lite bättre :)

Tar lite tid att vänja sig vid dessa svängningar.

Mina 5 senaste dagar ser ut såhär:

1: +$66,85

2: +156,65

3: -$16,3

4: -$24,4

5: -$57,05

Totalt för veckan: +$125,95

Brukar det vara så för Er att Ni har flera dagar där Ni backar? Jag har legat back minst ett inköp på de dagar jag backat, men arbetat upp en del av det. Kanske är det iof för att jag är ovan vid det nya summorna eftersom jag just gick upp till NL50 från NL25.

Du kan ju springa ner och kolla in mina siffror på Excel så slipper du oroa dig för att du har stora swings (Stig sitter och leechar från mitt trådlösa nätverk, that bastard!).

Se det inte som summor, utan som inköp istället. Att back max 2 inköp på 3 dagar är ju inte kanon dåligt eller? Eftersom du gick plus dryga 4 och ligger ändå plus 2,5 inköp i detta intervall.

Att det står -$25 är ju bara en vanesak tills du vänjer dig vid. Du reagerade aldrig på att det stog -$12,5 efter en dag när du spelade NL25 antar jag väl?