Lassis Postad 14 Maj , 2016 Rapport Postad 14 Maj , 2016 Tja! Har Windows 10 och kör trådlöst via wifi. Av nån jävla anledning så kopplar datorn ner wifi med jämna och ojämna mellanrum vilket gör det jävla tråkigt att spela poker. Detta gör den oberoende av om vpn är igång eller inte. Är det nån som upplever samma problem och ev har en lösning på det hela? Citera
Kenan83 Postad 14 Maj , 2016 Rapport Postad 14 Maj , 2016 Tja! Har Windows 10 och kör trådlöst via wifi. Av nån jävla anledning så kopplar datorn ner wifi med jämna och ojämna mellanrum vilket gör det jävla tråkigt att spela poker. Detta gör den oberoende av om vpn är igång eller inte. Är det nån som upplever samma problem och ev har en lösning på det hela? Samma sak händer mig, 2-3 gånger senaste veckan. Wifi försvinner helt, så måste felsöka alternativt starta om datorn för att få den tillbaka. Har också Win 10. Citera
Lassis Postad 14 Maj , 2016 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2016 Samma sak händer mig, 2-3 gånger senaste veckan. Wifi försvinner helt, så måste felsöka alternativt starta om datorn för att få den tillbaka. Har också Win 10. Kör du med vpn eller utan? Provade nyss att slå på vpn och byta land från Sverige till annat. Verkar stabilt efter nån timmes testade iallafall. Citera
JackVegas Postad 14 Maj , 2016 Rapport Postad 14 Maj , 2016 Köpte nyligen ny dator och använder Windows 10. Operativsystemet cappar din bandwidth så du bara kan använda 20% av den, det kan vara det som orskar problemet här. Ganska enkelt att lösa, finns en miljon youtube videos på det. Fixa det och hoppas problemet löser sig! Citera
jaroiten Postad 14 Maj , 2016 Rapport Postad 14 Maj , 2016 Fifan vad illa JV, hoppas det löser sig. Citera
JackVegas Postad 14 Maj , 2016 Rapport Postad 14 Maj , 2016 Här är fixen jag använde. Om man har 64bits operativsystem så måste man ladda ner en regedit-fil, som jag gjorde efter att ha googlat lite. Han förklarar. Sen är Win 10 jävligt invasive på många andra sätt också, typ loggar allting du gör. Det kan vara värt att köra en guide och stänga av lite skit. Finns här: Citera
HwardShore Postad 14 Maj , 2016 Rapport Postad 14 Maj , 2016 Vet att många har haft olika typer av access problem när de gått över till win 10, speciellt på det trådlösa. I vissa fall så brukar det lösa sig att byta frekvenskanal i routern ifall det är störande utrustning i omgivningen. // Mr Support Citera
Lassis Postad 15 Maj , 2016 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2016 Tack! Ska testa ovanstående saker och se om det funkar. Verkar koppla ur både med och utan vpn. Jävla skitwindows... Citera
Recommended Posts