Gå till innehåll

Vad är det för fel på folk?


callen

Recommended Posts

Sitter och lirar en 100dollars rebuy på prima, en spelare, RoxanneJ, sitter och går allin i princip varje hand och har nog degat in en bra bit över 1000dollar. Och alla idioter sitter och hånar henne! :shock: Hon svarar glatt att det är hennes mans pengar och att hon bara spelar för att det är kul och folk härjar ännu mer och är riktigt otrevliga.

 

Det känns mer vettigt att kasta bort pengar för att man tycker det är kul än att spela poker, än för att man får kickar av att håna någon som spelar dåligt. Fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon kanske var så jäkla sur på sin man för att han bara satt och spelade poker hela kvällarna så att hon beslöt att förstöra hans bankrulle genom att ge den till er på det där sättet. ...en teori så god som någon :)

Jag tillrättavisar ibland de som tillrättavisar på ett så diskret sätt jag kan. T ex "Du ska väl inte lära honom alla pokerknep du kan?" Inget som får fisken att känna sig allt för kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nån här spelat sena $11+R på stars?

Där har ni vilt spel. Jag var med på ett bord där en kille gjorde cirka 40-45 rebuys (Ja, jag räknade dem!). Så småningom slipper jag ur mig nånting i stil med "what a fish". Då postar en annan i chatten länken till stars tournament leader board, och rebuytomten ligger tvåa där.

Mycket riktigt, spelar inte kvällen efter, men kollar turneringen. Han slutade femma. Inte för att det innebär att RoxanneJ är nån stjärna precis, men man måste inte vara tomte för att man slänger ut pengar på rebuys, man kanske har stor bankroll och annorlunda approach bara.

 

Han nöjde sig för övrigt när han fick över 20k i marker. Då tajtade han upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dessa människor som är de riktiga fiskarna. Folk som hånar de som ger bort sina pengar vid borden. För att svara på din fråga om vad som är fel med folk skulle jag säga en hel del. Skulle tippa på att de som uppvisar detta beteende inte är mogna att spela på den nivå de gör. Det är just denna typ av mentalitet folk brukar växa ur i pokerproffsens lekskola, progaming (eller seriös tävlingsgaming iallafall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...