Poker_Nick Postad 10 December , 2015 Rapport Postad 10 December , 2015 Här kommer mitt favoritrecept till revbensglaze: 1dl matolja, 1dl soja, 1 dl ketchup, 1 dl ljus sirap 2 msk flytande honung, lite riven ingefära, massa chilikrydda chipotle Blir garanterat smarriga ribs som kommer göra succé nice - nu börjar min katt bli lite varm Citera
Poker_Nick Postad 10 December , 2015 Rapport Postad 10 December , 2015 Ge mig. Hittade denna glaze tidigare idag: 2 apelsiner, rivet skal och saft 1 dl honung 1 dl torkade tranbär 1 msk finhackad ingefära ½ tsk salt ½ tsk nymald svartpeppar Men kommer definitivt addera chili, en skvätt ketchup och olja. Hur länge kör vi i ugn? Grader? Låg värme (100-125°) och ca 3-4 timmar. Ett annat, men vinnande, recept för riktigt möra revbensspjäll är att förkoka spjällen i buljong tillsammans med klyftad lök, vitlök, morötter salt, tills allt är mört och köttet sitter relativt löst. Därefter i med dem i ungspannan, häll på glaze och in i ugnen på 200° i ca 45 min, på med mer glaze och ytterligare 10-15 min i ugn.. Mmmm... Citera
DonnieDarko1 Postad 10 December , 2015 Författare Rapport Postad 10 December , 2015 Låg värme (100-125°) och ca 3-4 timmar. Ett annat, men vinnande, recept för riktigt möra revbensspjäll är att förkoka spjällen i buljong tillsammans med klyftad lök, vitlök, morötter salt, tills allt är mört och köttet sitter relativt löst. Därefter i med dem i ungspannan, häll på glaze och in i ugnen på 200° i ca 45 min, på med mer glaze och ytterligare 10-15 min i ugn.. Mmmm... Ja, tanken är att förkoka dagen innan så får bli ditt vinnande koncept här! Citera
DonnieDarko1 Postad 6 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2016 Skulle bara meddela att julstöket blev över förväntan. Jag lyckades dock bli rätt så jättesalongs och glömde därför fota det färdiga resultatet. Här är några bilder jag lyckades knäppa i alla fall: Köttbullsfärsen. Blev kanongött med rödbetor, fin färg också. Revben på förkok. Morötter, schalottenlök och buljongtärningar. Revbensgriljering. Honung, tranbär, pressad apelsinjuice + skal, chili och paprikapulver. Så klart! Pissbilder, men blev i alla fall väldigt gott och mört på alla plan. Sparade även en kokt revbensbit till att äta som den var med potatis och gräddsås på juldagen. Mumma! God fortsättning! (Jävlar vilka gryniga bilder. Jaja.) Citera
Poker_Nick Postad 6 Januari , 2016 Rapport Postad 6 Januari , 2016 Skulle bara meddela att julstöket blev över förväntan. Jag lyckades dock bli rätt så jättesalongs och glömde därför fota det färdiga resultatet. Här är några bilder jag lyckades knäppa i alla fall: Pissbilder, men blev i alla fall väldigt gott och mört på alla plan. Sparade även en kokt revbensbit till att äta som den var med potatis och gräddsås på juldagen. Mumma! God fortsättning! (Jävlar vilka gryniga bilder. Jaja.) Kul att det blev lyckat och gott. Uppskattat att du lämnar en rapport på det här viset! Grynigt..? Är det inte 'patina' det kallas? God fortsättning till dig med Citera
Recommended Posts