Gå till innehåll

Hej!


Tilt_is_Not_good_

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter fem dagars regelbundet grind på svs och utan att ens tittat på resultatet under spelets gång har lätt till att min spel blir mindre påverkat. Har aldrig under min spelande haft fem dagar av vinnande spel. Att jag ständigt haft problem med mitt mentala psyke när spelarna ständigt check/raisar mig på floppen och försöker att få mig ur balans. Men nu är det inte lika lätt att få mig urbalans utan att ständigt försöka spela hand för hand och göra det bästa!

 

Viljan att lyckas inom pokern och att tålamodet hela tiden tryter när det inte går som man vill kan göra det jobbigt att fortsätta att motivera sig. Men har fått ett helt nytt synsätt på att man hela tiden lär sig saker när man spelar.

 

Idag på eftermiddagen drar spelandet igår. Har precis avslutat ett stenhårt brottningspass och styrkepass med tjejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår efter en session på förmiddagen där jag under längre stunder spelade väldigt bra men torska 2 stora potter med QQ vs JJ och AK vs QQ mot en mot en megafisk så blev man till slut breakeven. Senare framåt 22 på kvällen tänkte jag lite " man lever bara en gång" så gick högre i nivåer och skottade lite. Mot min förvåning tyckte ja inte alls att "regsen för nivån inte alls va det jag förväntade mig. Fick ostört steala hela kvällen. Plussade ca 5.5k vilket får ses ett väldigt plus i kanten för mig. Vet att man inte ska vara så resultatinriktad, men det gav en väldigt putt i min motivation att kunna bli så bra som möjligt.

 

Kikar väl in på borden senare ikväll åså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med nya dagböcker på låga nivåer. Harvar själv 0,25-0,5 på SvS, dock enbart PLO för tillfället. Hoppas det fortsätter uppåt och kanske springer vi på varandra någon gång vid borden. :)

 

Hejsan! Lycka till själv! Själv vågar ja inte sätta mig in PLO ;) Kanske nån gång i framtiden. Men tror att PLO är lite framtiden faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken skillnad i att hantera tilten med att man inte tittar hur mycket back/vunnit man är för dagen när man spelar. Iaf går spelet bra, tar bra beslut, försöker att göra en bra warm-up inför varje session för att hitta motivationen. Eftersom jag för tillfälligt spelar utan hud (kommer göra de i dec-månad) så kan jag inte posta några grafer eller händer men att det kommer i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det ca 4.5h timmes spel där det blev breakeven. Förlorade 1 flipp med 200bb, qq-ako. Är fortfarande upp ca 7k denna månad vilket känns sjukt bra med ett heltidsjobb vid sidan av. Ikväll tänkte jag spela, mitt mål för dagen är att försöka att spela så standard som möjligt och försöka att ta så många bra notes på spelarna så man kan explo. Detta blir blir mer viktigt nu när man inte spelar med hud. Tanken med att inte spela med hud denna månad är att försöka att jobba med att ta notes på spelare och hitta känslan, har en tendens att lita allt för mycket på min hud.

 

Lycka till till vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha jobbat mellan 08-17 igår och va helt seriöst hela utpumpad så bestämde jag mej rätt sent att sätta mig att spela endå. Detta va ett stort misstag. Började strålade bra men variansen dödade mig. Började att spela extremt dåligt och de känns idag som att man är tillbaka på ruta ett vad gäller den mentala biten. Vet fan inte seriöst om man någonsin kan ta sig upp på hyggliga nivåer 5/10 spelar idag på 2/4. Vill antingen så fort och tålamodet tryter om man backar en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid lika kul när man 3b fisken så pass mycket så han är så tiltad så han gör detta move! :)

 

SB: k654.32

Hero (BB): k1,450.78

 

SB posts SB k2.50, Hero posts BB k5.00

 

Pre Flop: (pot: k7.50) Hero has A:spade: K:diamond:

 

SB raises to k15.00, Hero raises to k55.00, SB raises to k654.32 and is all-in, Hero calls k599.32

 

Flop: (k1,308.64, 2 players) 5:diamond: 9:spade: 5:spade:

 

Turn: (k1,308.64, 2 players) 6:diamond:

 

River: (k1,308.64, 2 players) 4:diamond:

 

SB shows 2:club: A:heart: (One Pair, Fives)

(Pre 26%, Flop 20%, Turn 14%)

Hero shows A:spade: K:diamond: (One Pair, Fives)

(Pre 74%, Flop 80%, Turn 86%)

Hero wins k1,303.64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

GTECH G2 (Boss) - kr5 NL (2 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k530.39

Hero (BB): k7,083.39

 

SB posts SB k2.50, Hero posts BB k5.00

 

Pre Flop: (pot: k7.50) Hero has K:club: 5:club:

 

SB raises to k15.00, Hero calls k10.00

 

Flop: (k30.00, 2 players) J:club: 8:club: 7:club:

Hero checks, SB checks

 

Turn: (k30.00, 2 players) 9:heart:

Hero checks, SB bets k15.00, Hero raises to k60.00, SB calls k45.00

 

River: (k150.00, 2 players) 6:diamond:

Hero bets k7,008.39 and is all-in, SB calls k455.39 and is all-in

 

Hero shows K:club: 5:club: (Flush, King High)

 

Hero wins k1,055.78

 

Aldrig haft sånt spring i hela mitt liv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr5 NL (2 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k530.39

Hero (BB): k7,083.39

 

SB posts SB k2.50, Hero posts BB k5.00

 

Pre Flop: (pot: k7.50) Hero has K:club: 5:club:

 

SB raises to k15.00, Hero calls k10.00

 

Flop: (k30.00, 2 players) J:club: 8:club: 7:club:

Hero checks, SB checks

 

Turn: (k30.00, 2 players) 9:heart:

Hero checks, SB bets k15.00, Hero raises to k60.00, SB calls k45.00

 

River: (k150.00, 2 players) 6:diamond:

Hero bets k7,008.39 and is all-in, SB calls k455.39 and is all-in

 

Hero shows K:club: 5:club: (Flush, King High)

 

Hero wins k1,055.78

 

Aldrig haft sånt spring i hela mitt liv!

Kul när det går bra för andra :mrgreen: GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en riktig trevlig helg vad gällande pokerspelandet. Testade att regga lite sngs 100dollar HU. Kanske inte har edge mot de bästa spelarna på den nivån då man inte riktigt har koll på Jamranger när man går ner vi vissa bbs.

 

Satt och railade en hel del Highstakes igår på svs och pokerstars. Målet är helt klart att man ska sitta där själv någon dag (man måste få drömma iaf) Mycket handlar väl hela tiden om att man ska hitta motivationen att ständigt bli bättre.

Redigerad av Tilt_is_Not_good_
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens spel blev breakeven. Var uppe runt 3k innan monster potten avslutades där man torskade 300bb med 77 vs AA.

 

öppnade 77 i co med 300bb djupa, sb även hand med 350bb 3b och fisken i bb coldsynar. Ser inget annat alternativ än att just flata jag med. Floppen kommer med AJ7dd det checkas till mig och jag betar och får syn av regen. Blir lite förvånad ändå att han väljer att check/syna. Visst fisken är mer av en aggrospelare. Turn AJ7ddK väljer att beta igen och han synar. River blankar med en 2a och jag väljer att jamma. Tanken slog mig att han slowspleade något stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...