Gå till innehåll

Allt om butiken Pokershop.dk


Largo-Sama

Recommended Posts

http://www.pokershop.dk

 

De är billigare än magnus andersson, men dyrare än thegoldhq eller ebay. Jag har beställt ett prövset därifrån med alla deras marker som jag ska jämföra med magnus andersson sen. Jag betalade med mitt VISA

 

Ni som har beställt därifrån får gärna säga vad ni tycker om dem

 

edit: la till en länk till affären /Henkeman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilden blev en aning suddig, men aja: http://hemsida.semera.se/xav5865/pokershop.jpg

 

Upptäckte att de glömt skicka med three-tone ak-design.

 

Kommer jämföra med MAAB's CR06 och CR04

 

Det chipset med absolut sämst känsla i är two-tone suited design. Den känns precis likadan som CR04.

 

One-tone diamond var den som kändes skönast i handen(!), dock lite för lätt (8 gram). Den är en aning strävare än CR06. Den som inte har särskilt mycket pengar gör verkligen inget dumt köp som väljer denna sorten.

 

Resten av markerna har en strävhet nånstans emellan CR04 och CR06. Vegas och 777-chipsen är gelt blanka i mitten, eftersom det sitter ett klistermärke där

 

One tone diamonds, Two-tone AK och Two tone suited & diamonds har ett "inristat" mönster, istället för att vara helt släta som de övriga. ett plus, särskilt för AK design, eftersom det skapar en illusion att de känns strävare. Dessutom mycket snyggare!

 

priser

 

Pokershop

(priser inom parantes är kostnaden med väska och frakt

frakt för 500 11.5g chips + väska: 290 SEK

alu-väska för 500 chips: 270 SEK

chipsset 500 two-tone suited med väska, kort och tärningar: 1488 SEK

500st one-tone diamond: 551 SEK

500st two-tone six-stripe: 775 SEK

500st two-tone AK / suited & diamonds: 1300 SEK (1860 SEK)

500st three-tone AK / suited & diamonds: 1860 SEK (2420 SEK)

500st three-tone vegas/777: 2170 SEK (2730 SEK)

 

MAAB

500 CR06/CR08 med väska och kortlekar inkl. frakt: 2349 SEK

500 CR04 med väska och kortlekar inkl. frakt: 1909[/b]

 

EDIT: bra och dåligt med butiken

+ Relativt snabb leverans

+ relativt stort utbud

+ de skickar med A-post

+ går att betala med kreditkort

+ bättre priser än MAAB

 

- De glömde skicka med en av markerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, de dök upp när jag valde engelsk version :oops:

 

Postage and handling

The cost of postage and handling is calculated automatically on the basis of the products ordered.

 

The cost for delivery in Europe is as follows:

Up to 1 kg - 10 EUR

Up to 5 kg - 20 EUR

Up to 10 kg - 30 EUR

Up to 20 kg - 40 EUR

Thereafter 2 EUR per kg

All prices are inclusive of VAT.

 

Approximate times of delivery:

3-8 days to following destinations:

Finland, Iceland, Ireland, Sweden, Switzerland, UK, Austria, Slovakia, Spain

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Fick mina pokermarker från dem idag :D nedan följer en recension och bilder.

 

Först ska jag kanske säga att det blev problem vid transporten av mina pokermarker. Jag hade beställt 500 AK two-tone design i en väska tillsammans med lite andra saker (väskan + markerna = 1300 SEK). Detta paket kom dock bort med posten. Pokershop erbjöd sig att skicka ett nytt paket, men den röda färgen på two-tone AK-design var slut, så de skickade den dyrare varianten three-tone AK-design (väska + marker = 1860SEK) utan extra kostnad.

 

Bilder

http://hemsida.semera.se/xav5865/pokerbilder/IMAG0023.JPG

http://hemsida.semera.se/xav5865/pokerbilder/IMAG0024.JPG

http://hemsida.semera.se/xav5865/pokerbilder/IMAG0025.JPG

http://hemsida.semera.se/xav5865/pokerbilder/IMAG0026.JPG

http://hemsida.semera.se/xav5865/pokerbilder/IMAG0027.JPG

http://hemsida.semera.se/xav5865/pokerbilder/IMAG0028.JPG

http://hemsida.semera.se/xav5865/pokerbilder/IMAG0029.JPG

ber om ursäkt för det dåliga ljuset och skärpan på bilderna

 

Vad jag fick med väskan och markerna

En aluminiumväska

500 three-tone AK design marker

5 gratis kortlekar

5 gratis tärningar

(dealer buttonen köpte jag separat)

 

Väskan

En väska i aluminium. Inuti är hela väskan täckt med grön filt, och "väggarna" som håller markerna isär är ganska tjocka och stabila, till skillnad från de i ThegolfHQ's som jag har hört är böjda när man får dem.

 

Markerna

Det enda som i stort sett skiljer three-tone från two-tone är färgerna. Du kan se min recension av two-tone markerna i mitt inlägg längre upp i tråden.

 

Kortlekarna

Har inte öppnat dem än. Dock köpte jag till tre 100% plastic kortlekar separat som jag är mycket nöjd med, dock tycker jag att siffrorna och bokstäverna på korten har lite "stel" font.

 

Tärningarna

Väldigt snygga! helt röda och genomskinliga som det ska vara. man blir nästan spelberoende bara av att titta på dem :P

 

Sammanfattning

Jag är mycket nöjd med det jag fått. Väskan och markerna håller hög kvalitet. Dock så var det ju strul med posten som fördröjde transporten över en vecka, men det är postens fel och inte pokershops.

 

Pokershops service

Deras service har varit ypperlig. De svarar snabbt på mail, även på kvällstid. De gav mig även den dyrare varianten av marker gratis när det första paketet kommit bort. Paketen blir skickade på kvällen samma dag eller dagen efter man beställt någonting. Dessutom fick jag några gratis kortlekar som du kan se ovan :)

 

Bra och dåligt(ännu en sammanfattning :D)

+ Snabb leverans (i alla fall på det paketet som kom fram)

+ Jättebra Service

+ Bra kvalitet på markerna och väskan

+ Fick paketet hemkört till dörren.

+ Relativt bra pris. (bättre än MAAB, sämre än golfHQ, dock bättre kvalitet än på golfHQ(av vad jag förstått)

 

- Första paketet kom bort, dock postens fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu även testat 100% plastic bridge och 100% plastic poker kortlekarna.

 

Bridgekortleken har vanligt index och lite strävare yta.

 

Pokerkortleken är lite bredare, har stort index och glatt yta.

 

Själv föredrar jag starkt pokerkortleken, dock så vore den klumpig att spela mörkpoker med, så man bör ha minst en av varje. Båda håller bra kvalitet och man kan böja dem hur mycket som helst (bara man inte viker dem) och de är ändå raka sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vill passa på att berömma folket på Pokershop.dk då dom 2 Copag lekarna (100% plastic, poker size) jag beställde i fredags kväll kom idag tisdag lagom till lunch! Det kallar jag service!

 

Pris per lek blev 92.50:- inkl frakt.

 

Har inte hunnit spela med dom ännu så jag kan inget säga om korten.

 

Ha de´

 

/AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Min erfarenhet av Pokershop.dk chips är inte speciellt lovande.

 

Beställde provchips från både MAAB och Pokershop.dk

 

Skillnaderna var enorma!

 

ALLA Pokershop.dk´s chips förutom 3-tone 777/Lasvegas och two-tone Royal flush, är i billig hårdplast kvalité d.v.s helt stenhårda helt blanka och ingen strävhet i dem alls. Jämfört med MAAB´s chips CR06,08 och 09 som alla hade olika grader av strävhet.

Markerna är dessutom slarvigt tillvärkade om man tittar på högkanten på chipsen.

 

Även 3-tone 777/Lasvegas chipsen är i hårdplast och rätt hala, men klistermärket hjälper och de har iallafall bra kvalité i övrigt

 

Slutsats, var försiktiga med att jämföra chipsen från Pokershopen.dk och MAAB´s när ni pris jämför, är inte alltid samma vara.

 

Kanske bara är de provshipsen jag fick från pokershop.dk MEN det tvivlar jag på.

 

Jag blev väldigt besviken iallafall, men tyvärr har ju inte MAAB 3-tone 777/lasvegas eller two-tone royal flush chipsen.

 

Beställ egna provchips från Pokerhop.dk och MAAB själva så får ni se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Bikern har helt rätt.

 

Vad det gäller deras "vanliga" chips så är det den vanliga "ebay" varianten. dvs. plastig, metalliskt, från kinesisk fabrik. Stor skillnad mot MAAB's marker.

 

Jag köpte själv in runt 300 AK 777 three tones, och dom är dock faktiskt riktigt bra imho. Fortfarande ett plastchip men som Bikern sa, dekalen hjälper en hel del och de är mycket poppis på home-game'et =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt provmarker från några stycken ställen (pokershoppen.se, nordicpokershop.com, MAAB, pokershop.dk) alla dessa har varit i ungefär likvärdigt kvalite (med reservation för de med bilder i mitten som kan kännas lite annorlunda), förutom MAAB:s CR06 som är lite strävare och mer gummilik än övriga.

Detta gäller dock inte CR08 från MAAB, den är precis i samma kvalite som resten, CR09 fanns inte när jag fick prover så den kan jag inte uttala mig om.

För min del går CR06 bort pga av utseendet, och jag har till slut beställt "2-Tone 11.5 Gram Card/Suited Chip" från nordicpokershop.com, vilken IMHO är snyggast tillsammans med two-tone AK suited från pokershop.dk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fick jag min leverans av ett dussin Copag Plastic Poker. Frakten tog tre dagar. Beställde i tisdagskväll å grejerna kom idag (fredag). Smidigt!

 

Lekarna var det inget fel på, de har något sträv yta men glider ändå lätt. Har testat andra lekar av plast bla en KEM-lek. KEM leken funkade bra men jag tyckte det var små figurer å siffror på den, den andra plastleken jag testade klibbade ibland korten ihop. Har dock inte haft några som helst probelm med dessa än så länge.

 

Det som kan irritera mig med plastlekar är om man vill vaska i luften (vilket man inte ska enligt god kortspelarsed) så är det inte direkt någon styrsel i korten. Men håller man kortleken på bordet hela tiden funkar plastlekar utmärkt!

 

Slutord:

Bra kvalitet och relativt stora markeringar. Toppklass!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Igår beställde jag 400 st "Texas holdem clay" efter att ha läst en ganska lovande recension från usa. Det är egentligen dem ända billiga "bra" markerna jag har hittat i europa för utom nexgen markerna. Men eftersom att jag gillar dem här bättre till utseendet så blev det dem, för att inte nämna det bättre priset eftersom att man slipper frakt från pokershop.dk om man beställer för över 100eur! Den dealen gav mig i stort sett 100 extra marker för ung 10 euro extra. Och innan någon säger att om jag ville ha bra billigfa marker så finns det i usa så kontrar jag med att billigaste frakten jag fick därifrån låg på runt50-80 dollar. Men visst, jag erkänner att jag hellre skulle vilja ha 3 eller 400 faux clay marker istället för dem som är på g nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...