Gå till innehåll

SnG - Låga pocketpar, är det ens värt att syna BB?


Micra

Recommended Posts

Goddag, mitt namn är Micra...har spelat poker på nätet i ett par månader, går väl halvbra...verkar ha nått breakeven nu i alla fall. :)

 

Jo, pocketpar var det ja...synar instinktivt på 22-99, men jag börjar misstänka att det är inkorrekt eftersom jag ändå aldrig får betalt de få gånger man floppar triss.

 

Spelar mest Sit n' Go-turneringar. Åsikter?

 

*Ändrar rubriken från NL till SnG eftersom det är ganska stor skillnad på turnering och cash-game här - Johan*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte spelat särskillt länge jag heller, men att syna BB med låga par är inget jag gillar. Men sen tycker inte jag att 99 är ett lågt par. Jag drar oftast gränsen för låga par vid pocket66. Jag har knappt någon erfarenhet av turneringsspel, men i cashgames brukar jag syna BB i sen possition med par mellan 77-99 om inte omdömmet säger emot. Du får säkert bättre åsikter, detta är bara hur jag spelar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddag, mitt namn är Micra...har spelat poker på nätet i ett par månader, går väl halvbra...verkar ha nått breakeven nu i alla fall. :)

 

Jo, pocketpar var det ja...synar instinktivt på 22-99, men jag börjar misstänka att det är inkorrekt eftersom jag ändå aldrig får betalt de få gånger man floppar triss.

 

Spelar mest Sit n' Go-turneringar. Åsikter?

 

*Ändrar rubriken från NL till SnG eftersom det är ganska stor skillnad på turnering och cash-game här - Johan*

Tja, om du tror dig kunna få in mer än 8ggr BB när du väl floppar ditt set är det väl värt att syna, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror på hur många spelare som är kvar vid SnG bordet.

Är det halvfullt 10-5 pers vågar jag aldrig spela pocketpar under JJ, ibland foldar jag även JJ för kommer floppen med en AKQ så kan du räkna med att nån kan ha satt den och då är ditt pocketpar piss värt. Speciellt om de börjar raisa fruktansvärt.

 

Men visst, om blindsen inte är för höga än kan du ju limpa in på 99 och se om du får tur.

 

notera dock att jag är rätt konservativ i mitt SnGande, jag brukar komma in the money ofta men jag brukar sällan vinna då jag gillar att blöda ut dom andra och låta dom göra upp om pengarna. Lite mindre riskfyllt men kräver en helt annan strategi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, om du tror dig kunna få in mer än 8ggr BB när du väl floppar ditt set är det väl värt att syna, eller?

Han måste i snitt få in mer än 8bb. Tänk också på att potten ibland också blir höjd efter honom vilket leder att han måste få in ännu mer pengar.

 

Själv synar jag med sådana händer när det antingen har limpat in två spelare innan mig eller finns några ultratomtar efter mig som verkligen gillar att limpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som hela tråden andas passivitet och limp tactics. blä :D

Tja han frågade ju när det var värt att syna med små- och mellanpar, och det tycker jag det väldigt sällan är. Att höja är ju en helt annan femma, det kan man ju göra närhelst man har läge (fast jag tycker det är rätt onödigt att göra det innan mörkarna är stöldbegärliga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på hur man hittar dessa lägen? Vissa är ju uppenbara, såsom när man sitter på knappen och alla lägger sig fram till en själv, då kan man ju pröva att steala på en hel del händer. Men i övrigt?

 

Är det när bara ett fåtal synar man kan våga sig på en större höjning, eller är det några andra lägen du tänker på?

 

Spelar själv mest cashgame, så säg gärna något om det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på hur man hittar dessa lägen? Vissa är ju uppenbara, såsom när man sitter på knappen och alla lägger sig fram till en själv, då kan man ju pröva att steala på en hel del händer. Men i övrigt?

När någon feg, lättläst spelare har limpat in exempelvis. Eller när någon gör en miniraise på ens mörk och man är säker på att det representerar svaghet. Det finns massa olika ställen.

 

Är det när bara ett fåtal synar man kan våga sig på en större höjning, eller är det några andra lägen du tänker på?

När mer än en motståndare redan synat så är det inte längre något lysande stealläge, lika bra att glömma och vänta på bättre i regel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på hur man hittar dessa lägen? Vissa är ju uppenbara, såsom när man sitter på knappen och alla lägger sig fram till en själv, då kan man ju pröva att steala på en hel del händer. Men i övrigt?

 

Är det när bara ett fåtal synar man kan våga sig på en större höjning, eller är det några andra lägen du tänker på?

 

Spelar själv mest cashgame, så säg gärna något om det...

 

Ett guldläge är ibland när nån limpar i tidig position och två, tre till limpar fram till dig i sb eller bb. Smackar du på ordentligt (dvs minst ett pottbet) då så vinner du nästan alltid potten, som då innehåller ett gäng bb istället för en och en halv. Det kräver dock hyfsat god koll på motståndet så du inte råkar göra det när du är uppe mot en notorisk limp/synare eller limp/reraisare.

 

 

Anledningen till att det funkar så bra och så ofta är att det egentligen bara är den första limparen du behöver vara orolig för. Han har antagligen en hyfsad hand, men oftast vågar han inte syna pga alla som sitter efter som bevisligen också är intresserade av potten. De andra limparna har oftast ännu sämre händer och de foldar eftersom du visat sådan styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

bump!

 

Har liknande funderingar. Spelar FL vid fulla bord med låga insatser. Vad är rimligt att ha som minimum i lågt par för att calla BB?

 

Själv har jag successivt flyttat upp gränsen... vill nog gärna ha åtminstone sjuor för att limpa med. Borde gränsen upp ytterligare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...