Gå till innehåll

Liveslask


magico

Recommended Posts

Bumhuntar midstakes online men tröttnat lite på att sitta hemma och grinda ensam så har börjat fylla ut med lite live! Börjat rätt ok och framförallt har det varit roligt! Spelar 25/25 på cc, rätt bra värde och man får köpa in 200bb.

Planen är att grinda ihop en stabil liverulle till €5/5 och kanske tillochmed €10/10 och ge mig ut i världen och grinda, men det får vänta, nu försöker jag bara vänja mig och anpassa mig till live och fullring.

Vet inte hur mkt man kan väntas vinna på 25/25 men värdet känns rätt bra iaf.

Har hunnit slakta en del händer mkt pga att jag blivit för trött för att spela, och ovana av FR+live+djupt. Lägger upp någon hand nedan.

 

dfhl68.png

 

En hand jag inte gillade var när UTG+1 öppnar 150 med 2500 bakom och jag sitter UTG+2 med QQ och 9k, efter mig finns 2-3 st som sitter med liknande summor. I huvudet kunde jag inte få bort tanken att "man kan inte 3betsfolda QQ" men direkt efter att jag har synat ångrar jag mig, spelarna kommer inte 4betsbluffa där iaf vääldigt sällan och alternativet som hände nu: starta en synkedja och sitta ur pos nästan 400bb med qq är definitivt sämre. Fick syna en cbet och sen lägga mig turn.

 

Blev en himla stor bild, får göra lite mindre till nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

First! Önskar stort lycka till med nysatsningen =) spelar du cc Sthlm?

 

Håller med dig i mångt och mycket om QQ-handen. Var ett tag sen jag spelade live men min uppfattning är väl att folk generellt sett inte uppfattar en 3b utg+2 vs +1 som något mer anmärkningsvärt än typ btn vs co utan de kikar allt som oftast ändå lite oberoende av stackdjup. Att få in 100bb med QQ på cc är det väl ingen som mår direkt dåligt av heller. Du kommer även att få en mer awkard spot om du flattar och blir squeezad än om du blir kall4b imo. Just my 2 cents. Snyggt resultat btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Japp det är cc Sthlm.

Håller med dig i vad du säger, folk har inte uppfattningen om position som man tror att dom ska ha. 100bb får jag gärna in QQ. Spelet blir som sagt rätt annorlunda mot online och tar ett tag att anpassa sig, även fast jag inte spelat många händer fr online heller.

 

First! Önskar stort lycka till med nysatsningen =) spelar du cc Sthlm?

 

Håller med dig i mångt och mycket om QQ-handen. Var ett tag sen jag spelade live men min uppfattning är väl att folk generellt sett inte uppfattar en 3b utg+2 vs +1 som något mer anmärkningsvärt än typ btn vs co utan de kikar allt som oftast ändå lite oberoende av stackdjup. Att få in 100bb med QQ på cc är det väl ingen som mår direkt dåligt av heller. Du kommer även att få en mer awkard spot om du flattar och blir squeezad än om du blir kall4b imo. Just my 2 cents. Snyggt resultat btw!

 

Tackar! Det lär vi göra :)

 

Lycka till! Ses där kanske!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en snabbis igårkväll också, men spelade inte bra alls kanske för att jag druckit 3 stora glas vin på en uteservering innan. Backade 3k illa kvickt på lite skit jag inte kunde göra mycket åt, sen kom handen som fick berättade för mig att det var dags att gå :P

 

Sitter med närmare 5k.

Öppnar AKo i UTG+2 eller nåt sånt, knapp(tror jag) är ganska ung kille som 3bettat en del och allmänt känts som en onlinegrinder 3bettar 125->350 typ och jag är så jävla dum och kollar inte ens hans stackdjup och synar. Flop AAQ han cbettar jag synar, turn 2 vi checkar och river är en till 2a och jag checkar, han bettar 1k med kanske 2k till bakom och snappar, hade kanske bara synat oavsett men jag funderade inte ens, illa!!

Han blev förvånad och jag tror att han skakade lite på huvudet också, det var min signal att gå :D

Mötte upp några polare i kungsan och kröka istället, kul kväll!

 

Någon som kan tipsa om några smidigt sätt att lägga upp livehänder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en snabbis igårkväll också, men spelade inte bra alls kanske för att jag druckit 3 stora glas vin på en uteservering innan. Backade 3k illa kvickt på lite skit jag inte kunde göra mycket åt, sen kom handen som fick berättade för mig att det var dags att gå :P

 

Sitter med närmare 5k.

Öppnar AKo i UTG+2 eller nåt sånt, knapp(tror jag) är ganska ung kille som 3bettat en del och allmänt känts som en onlinegrinder 3bettar 125->350 typ och jag är så jävla dum och kollar inte ens hans stackdjup och synar. Flop AAQ han cbettar jag synar, turn 2 vi checkar och river är en till 2a och jag checkar, han bettar 1k med kanske 2k till bakom och snappar, hade kanske bara synat oavsett men jag funderade inte ens, illa!!

Han blev förvånad och jag tror att han skakade lite på huvudet också, det var min signal att gå :D

Vad hade han då? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...