Gå till innehåll

PL Sökö - Bra semibluff?

hnat

Recommended Posts

Pot-Limit Sökö på b2b, med €.50 bring-in, 6 platser.

Bordsstämningen är väl minst sagt lös-passiv. Jag får väl anses vara mest aggro vid bordet. Fi1 vet jag spelar Sökö en del och får väl antas kunna lite grann. Fi2 verkar vara en lös-passiv mupp.

*fuckade upp hämtningen avv HH:n från unibet så det får bli vad det blir

Jag har €55, fi1 lite under inköpet på €45. Fi2 typ €15.

Jag: (T :heart: ) A :heart: postar bring-in på

Fi3 synar

Fi1 (x) J :club: höjer till €1.50. - mest troligt betyder det knekt, men jag utesluter inte T, Q eller A i :club:

Två lägger sig.

Fi2 (x) 9 :diamond: synar - Det säger mig att han har ett till kort. Kan nästan vara vilket som helst.

Jag synar - vill gärna se ett till kort till. Jag misstänker att synen är lite lös, men inget A, T eller :heart: borta och det känns inte så dyrt.

[Pot= €5]

Jag (T :heart: )A :heart: 7 :heart:

Fi1 (x) J :club: 9 :spade:

Fi2 (x) 9 :diamond: (minns faktiskt inte, men det var under 9 och inte :diamond: )

Jag - Check

Fi1 - bet €5 - Troligtvis JJ, som sämst 3-stege

Fi2 - syn €5 - hmm.. kanske han har nian iaf..

Jag höjer till €30

Fi1 Ställer in sina sista €10 över min höjning

Fi2 Ställer in sina sista €5

Jag synar

Här representerar jag AA, tror jag iaf. Tror han mig så är det väl en enkel fold för Fi1. Det jag inser nu är att jag knappast får bort Fi2, men mot han kan jag dels leda på Ess-hög och så har jag 3 st. T som outs att lägga till mina 10 :heart: och 3 Ess-outs. En till dålig grej är att Fi1 kan bara syna och sedan ställa sina sista pengar om jag inte får in :heart: eller A. Men det kanske inte spelar roll här. Han ställde ju in och det är väl autosyn på hans sista tia i en så stor pott.

Kommentera gärna synen på förstagatan och min check-raise.

OT men kulle samma linje vara ett bra spel om jag nu hade A i hålet?

Sen undrar jag med vilket intresse en eventuell söködagbok skulle följas. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat säger jag utan att övertänka det så mycket. Tilläggas ska väl att jag suger på sökö. :D Samma spel med A i hålet får någon bättre sököspelar kommentera djupare på.

Angående söködagboken så skulle åtminstone jag titta till den då och då. Dessa HE dagböcker börjar vara dime a dozen nu. Jag skulle titta in dagligen om du beslöt dig för att ha en HORSE dagbok. :D Alternera spel dag till dag eller något kanske.

Länk till kommentar

Det är sällan bra spel att semibluffa så hårt där, väldigt sällan nån lägger sig mot vad som ser ut att vara en tre-färg, däremot så det ett ypperligt tillfälle när man verkligen har essen o det ser ut som trefärg att betta hårt.

Givetvis blir spelet förutsägbart för en duktig spelare så ditt spel kan med fördel göras mot folk som har gått in i fällan nån gång.

Sen tycker jag din starthand är sådär, TAs är mkt mer tveksam än t.ex. ATs då när du träffar ditt ess i hålet så kan du få action. Träffar du TAT här t.ex. så kan du inte ens vara säker på att ha killen som bettar.

Dessutom är det svårt o ta ett frikort för färgdraget när du får agera först på rundorna med ett ess uppe.

Brukar ha som praxis att ha ett kort i hålet som är över preflop-bettaren om han är någorlunda straight-forward lirare.

Synen på förstagatan hade jag gjort också förmodligen, sen att dra till ett pottbet mot ensam spelare där är direkt fel mot passiva lirare. Tänk på att du har trefärg uppe o han vill försvara så du ska få dra dyrt. Nu när den andre synar med vad som synes vara ett par så tycker jag syn kan övervägas för att ta Fi1 hela stack på nästa gata eller om han fegar ut så får du rivern gratis, något som händer ganska ofta faktiskt.

Länk till kommentar

Du tror inte att actionen dör om jag träffar på tredje? Det var lite därför jag ville dra in deg på andragatan för att antingen få han att vika sig eller vara så comitted att han måste syna även om nåt av mina kort kommer. Hade det varit bättre spel om jag själv kunnat få han/mig all-in på andragatan?

Sen så vet jag inte om jag missförstår dig jezaja men menar du att mitt bet verkligen ser ut som trefärg? Själv tyckte jag det såg ut som AA :lol: Är jag för fancy som tycker att det är lagom att bara syna med essen på förstagatan?

Länk till kommentar

Nej med AA så hade du inte höjt så mkt, du har inte så mkt att vara rädd för att dom ska dra ut med dina AA.. kanske om han har trestegen men det är ganska lätt o se om dom parar.

Iaf ska du höja lika mkt när du semibluffar där som när du valuebettar dina AA.

Jo risken finns att dom inte synar mer bets sen, men då är det mjölkning som gäller. Folk gillar o dra till tvåpar så då är det bara o betta lagom så dom inte får odds så kommer dom syna ofta för dom är ofta naiva o tror inte på din fyrfärg heller.

Lagom att bara syna med AA är väldigt olika från game till game och hur aggresivt man normalt är. Men det är väldigt svårt o syna nån som pottar tre ggr med ett par och du har A som första kort.

Länk till kommentar

Ok, tack för synpunkterna! Då var jag rätt ute då jag anade en viss överaggression från min sida. Jag hade nog inte postat handen om de lagt sig. :)

Om nån är intresserad så dubbelklonkade jag, fyrfärgen på 3:e och A på sistagatan och tog hem potten 8-)

Och mycket riktigt så hade de varsitt par.

Länk till kommentar