Gå till innehåll

NL - Hur många gånger på 100 händer bluffar ni?


Jensation

Recommended Posts

HU, short eller full handed???

 

hold em, omaha, 7stud, 5stud???

 

Cash game, turnering, S&G???

 

Vid HU är chansen större att ingen har träffat något och då är aggresiviteten (alltså bluffen) det som avgör vem som får potten. Så chansen får att vinna med en bluff går upp i värde.

 

 

Annars så vet jag inte, kanske 10% av mina spel är bluffar kanske inte, det beror på spelets natur, om spelarna är så dåliga att dom låter mig köra över dom så försöker jag göra det så ofta som möjligt, annars försöker jag göra tvärtom. Om bordet är fullt med galningar så är det bara att vänta på en bra han och låta dom bluffa in i den.

 

Jag har inget fixerat svar. men min gissning är 10 procent. (borträknat semibluffar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluff 3/5 ...

 

Detta är sådana spelare som man bara låter beta in i sina NUTS, jag ser sådana varje dag. Dom överlever inte många timmar.

 

Detta är alldeles för genomskinligt, det är redan bevisat att detta inte fungerar.

 

Det beror på, om man har kontroll över sina bluffar och gör dom i rätt lägen så är det ofta ett otroligt bra spel. Man får motståndarna ur balans och får dom att syna när man sitter med sina grymma händer. Skillnaden mellan att vara en grym spelare och en sopa kan vara hårfin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att 3/5 är på tok för mycket att bluffa (spelar din kompis många händer eller?). Men det är svårt att säga att man bluffar X antla gånger per 100 händer. Det hela beror på vilket spel(hold em fl, pt nl) motstånd osv själv känns det som om jag bluffar semi bluffar mer i turneringar än vad jag gör i cash games. Någon som gör tvärtom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anpassar min bluffning efter hur mycket respekt jag har vid bordet. Jag går alltid ut stenhårt och bluffar. Dels får jag några enkla potter och dels tror spelare jag är lätt villebråd om jag blir synad. Så när respekten går ner så blir jag tight och när den går upp så bluffar jag järnet. Det är väldigt effektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man räknar med semibluffar så är säkert minst 30% av potterna jag tar hem bluffar. Ibland har jag dock troligtvis bäst han (AK vs 89 där båda missar osv).. Men bettar man aggresivt både preflop och på flop/turn tar man hem många potter mot bättre händer som dock är svaga. Tex lågt pocket som missat set..

 

Dock är det sällan jag riverbluffar, då ska jag spela mot någon som jag verkligen har en "tell" på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...