Chandarian Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Ny dagbok kommer! * RP igen, lite kortare - QoS *
Chandarian Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2005 Skön hand. Vet inte om jag spela rätt eller fel men iaf. Fi (mikexx) är en super aggressive maniac. Min image är loose aggro men ändå solid med 33% VP$iP och 7% PFR. Men I ALLA FALL....räknas detta som en "norsk bluff"? ***** Hand History for Game 2413836610 ***** $200 NL Texas Hold'em - Sunday, July 24, 00:06:48 EDT 2005 Table Table 48902 (6 max) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 1: mikexx ( $337.22 ) Seat 2: pokerkwonz ( $230.38 ) Seat 3: masell ( $336.20 ) Seat 4: MrNima ( $801.20 ) Seat 5: me_so_lucky7 ( $159.35 ) Seat 6: time_is_now ( $0 ) masell posts small blind [$1]. MrNima posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to MrNima [ Kc Qc ] me_so_lucky7 folds. time_is_now has left the table. mikexx calls [$2]. pokerkwonz calls [$2]. masell calls [$1]. MrNima raises [$6]. mikexx calls [$6]. pokerkwonz folds. masell calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ Ac, 4c, 7c ] >You have options at Table 55007 (6 max) (No DP) Table!. masell checks. MrNima checks. mikexx bets [$25]. masell folds. MrNima calls [$25]. ** Dealing Turn ** [ 3h ] MrNima checks. mikexx bets [$80]. MrNima raises [$175]. mikexx is all-In. <<<--- Här trodde jag att jag var upp emot 2par eller set. hasj492 has joined the table. MrNima calls [$129.22]. ** Dealing River ** [ Ad ] <--- Här höll jag på att gråta samt skratta för att det är rätt åt mig i och med den dåliga IRL karman jag har (Trodde alltså att han satte kåken). MrNima shows [ Kc, Qc ] a flush, ace high. mikexx doesn't show [ 8c, 5d ] a pair of aces. <--- Här tänkte jag: ???? Bra spelat mike? Eller? MrNima wins $682.44 from the main pot with a flush, ace high. Kvalificeras detta som en norsk bluff? Han ställer in när han VEEET att jag kommer syna. Herregud?
gdaily Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 http://pokerforum.nu/forum/pokerklubbar.php Det första man kan fråga sig är varför du inte sett till att din Karlstadsklubb fått egen hörna på forumet. Då kan du ju också lägga upp klubbens tävlingar i turneringskalendern http://pokerforum.nu/calendar.php / pokerturneringar.org
Chandarian Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2005 Gud nu blir jag glad! Jag ska se till att vi får en egen hörna här på forumet imorgon när jag är pigg och glad! Tack för tipset gdaily!
Chandarian Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2005 Raisa jag för vekt på floppen eller vad gjorde jag för fatalt misstag här? Hur kunde han syna ner mig till rivern? Varför är jag blek fast det är sommar? Varför har Paris Hilton större BR än mig? Frågorna är många. Här kommer iaf HHn. Ge mig jättegärna kritik över vad jag gjorde för fel. Har precis satt mig vid bordet och vet inte mycket om spelarna förutom tenmen som jag precis hade spelat mot vid ett annat bord. Ganska passiv spelare som inte gärna släpper sina drag eller träffar. ***** Hand History for Game 2413657431 ***** $200 NL Texas Hold'em - Saturday, July 23, 23:33:15 EDT 2005 Table Table 49001 (6 max) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 4: MrNima ( $207.30 ) Seat 2: T1141529 ( $373.47 ) Seat 3: Blastjd ( $371.83 ) Seat 1: brucel7672 ( $292.90 ) Seat 6: MikeCicc ( $152.25 ) Seat 5: tenmen ( $185 ) Blastjd posts small blind [$1]. MrNima posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to MrNima [ 9h Ts ] tenmen calls [$2]. MikeCicc folds. >You have options at Table 48902 (6 max) Table!. brucel7672 calls [$2]. T1141529 folds. >You have options at Table 48902 (6 max) Table!. Blastjd calls [$1]. >You have options at Table 54839 (6 max) (No DP) Table!. MrNima checks. ** Dealing Flop ** [ 7c, 8c, Jh ] >You have options at Table 48902 (6 max) Table!. Blastjd bets [$7]. MrNima raises [$20]. tenmen calls [$20]. <--- Vart hitta HAN synen? Det är ju en fin dragflopp så jag sätter honom på drag eller QJ. brucel7672 folds. Blastjd folds. ** Dealing Turn ** [ 7d ] MrNima bets [$45]. <--- Bettar pot för att ser hur min hand står. Synar han detta kommer jag att sätta honom på QJ tänker jag tenmen calls [$45]. ** Dealing River ** [ 7h ] <--- Här kommer hans kåk...Kul med runner runner utdragen. Men jag är väl värd det tycker någon. MrNima checks. tenmen checks. MrNima shows [ 9h, Ts ] a straight, seven to jack. tenmen shows [ Kd, 8d ] a full house, Sevens full of eights. <-- HERREGUD? SYNA han med middlepair utan några drag? Hur kunde han? ELler lät jag honom göra det iom mitt veka potbet? tenmen wins $143 from the main pot with a full house, Sevens full of eights.
bluffsyn Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 ***** Hand History for Game 2413657431 ***** $200 NL Texas Hold'em - Saturday, July 23, 23:33:15 EDT 2005 Table Table 49001 (6 max) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 4: MrNima ( $207.30 ) Seat 2: T1141529 ( $373.47 ) Seat 3: Blastjd ( $371.83 ) Seat 1: brucel7672 ( $292.90 ) Seat 6: MikeCicc ( $152.25 ) Seat 5: tenmen ( $185 ) Blastjd posts small blind [$1]. MrNima posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to MrNima [ 9h Ts ] tenmen calls [$2]. MikeCicc folds. >You have options at Table 48902 (6 max) Table!. brucel7672 calls [$2]. T1141529 folds. >You have options at Table 48902 (6 max) Table!. Blastjd calls [$1]. >You have options at Table 54839 (6 max) (No DP) Table!. MrNima checks. ** Dealing Flop ** [ 7c, 8c, Jh ] >You have options at Table 48902 (6 max) Table!. Blastjd bets [$7]. MrNima raises [$20]. tenmen calls [$20]. <--- Overcall? Det är ju en fin dragflopp så jag sätter honom på drag eller QJ. brucel7672 folds. Blastjd folds. ** Dealing Turn ** [ 7d ] MrNima bets [$45]. <--- Bettar pot för att ser hur min hand står. Synar han detta kommer jag att sätta honom på QJ tänker jag tenmen calls [$45]. ** Dealing River ** [ 7h ] <--- Här kommer hans kåk...Kul med runner runner utdragen. Men jag är väl värd det tycker någon. MrNima checks. tenmen checks. MrNima shows [ 9h, Ts ] a straight, seven to jack. tenmen shows [ Kd, 8d ] a full house, Sevens full of eights. <-- HERREGUD? Overcalla han med middlepair utan några drag? Hur kunde han? ELler lät jag honom göra det iom mitt veka potbet? tenmen wins $143 from the main pot with a full house, Sevens full of eights. Du har dålig karma helt enkelt! Nä men helt ärligt snygg preflop call där utg med k8. Klonk på floppen oxå för stackarn hur ska han kunna släppa den . Han lyckades iaf spela fel på preflop + varje gata. Vart hittar man sånna här trevliga motståndare? Är du säker på att det inte var playmoney?
cDk Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 /me fnissar åt Nima. Han låg med dealern ffs.
Chandarian Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2005 Ray, gula ska jag definitivt göra men jag vill helst gå antgul på hela min rulle. LOL, plus 1337$ igår <--(leet?). Sjukt god session. Herregud, nästan halva min bankrulle. Vilken skön session. Bluffsyn: Ja han klonka faktiskt rätt bra på floppen. Förstår inte hur han ska släppa den. Livepoker om 2 timmar grabbar! Cya then!
Chandarian Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2005 Detta kan ha varit en tveksam syn men innan folk flamar mig måste jag få förklara hur jag tänkte, sen kan jag ta lite skit $200 NL Texas Hold'em - Monday, July 25, 02:21:26 EDT 2005 Table Table 36567 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 2: GfcukinBeck ( $210.85 ) Seat 3: LUCKYGABE ( $207.60 ) Seat 4: jonbastowww ( $189.70 ) Seat 5: IronBladder ( $163.60 ) Seat 6: MrNima ( $254.78 ) MrNima posts small blind [$1]. GfcukinBeck posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to MrNima [ Js Jd ] LUCKYGABE folds. jonbastowww folds. IronBladder raises [$6]. <-- Positionsraise från en RIKTIGT LAG kille. Ville dock inte slå om utan kände att jag kommer få mer valuta om det kommer en låg flopp och han ej tror mig. MrNima calls [$5]. GfcukinBeck folds. ** Dealing Flop ** [ 5h, As, 8s ] MrNima checks. IronBladder bets [$14]. <--- Han bettar pot och jag känner direkt att han inte har ett ess för innan har han oftast "value bettat" sina top pair i HU situationer. MrNima calls [$14]. ** Dealing Turn ** [ Th ] MrNima checks. IronBladder bets [$40]. <-- Han bettar pot igen och nu är jag 99% säker på att han inte har ett ess och försöker köpa potten. Samtidigt så förstår jag att han sätter mig på ett flushdraw. Jag beslutar mig nu för att låta honom känna att enda sättet han kan vinna potten på är att betta HÅRT på rivern, så här bestämmer jag för att check/calla rivern nästan oavsett kort. Value bettar han kommer jag nog att ta en funderare. MrNima calls [$40]. ** Dealing River ** [ 6h ] MrNima checks. IronBladder is all-In. MrNima calls [$103.60]. MrNima shows [ Js, Jd ] a pair of jacks. IronBladder doesn't show [ Ts, 9h ] a pair of tens. MrNima wins $327.20 from the main pot with a pair of jacks. IronBladder has left the table. Nu har jag iaf försökt rättfärdiga min fiskiga "jag kan inte släppa mitt PP" syn.
Chandarian Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2005 Helt ok poker idag. Först en 8 timmars live session där jag hade säkert 80% VP$iP och såg potential i makabra händer som 93o UTG. Live CGt gick jag +-0 på. Nätpokern gick betydligt bättre (Kanske för att jag slutade se på 80% av flopparna oavsett kort??), 481$ plus idag. Dags för 3 timmars sömn nu! Woohoo! Gonatt!
GiLLo Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Tjenare, en jäkligt trevlig dagbok må jag säga, sköna kommentarer och händer Men undrar vad "LAG" spelare betyder?
TANDEMCYKELN Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Men undrar vad "LAG" spelare betyder? Loose aggresive.
scar Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Woho go Nima.. Tänker följa den här dagboken.
thorn Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Första handen är ju jättekul! Här tänkte jag: ???? Bra spelat mike? Eller? Ja, vad ska man säga. Vissa människor gillar väl att gambla. Balls! Varför har Paris Hilton större BR än mig? Vem är din pappa och hur många hemmagjorda sextapes har du råkat läcka på nätet? Hand två, du spelar rätt tycker jag (dålig på NL). Overcall bytyder väl dock i min ordbok att syna efter någon annan redan synat. Alltså spelare A betar, B call, C overcall. Rätta mig om jag har fel.
Chandarian Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2005 Thorn du har helt rätt Jag brukar vara ganska trött när jag uppdaterar min db. Här ska ändras
slampen Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Dags för en ny session nu eller chandarian ?
Chandarian Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2005 Njae, nu ska jag nog fundera vart jag ska ta mig en bit mat först. Sen ska jag fundera på varför jag egentligen gillar att kolla på Desperate Housewives? Efter det blir det nog lite lir slampen! Kommer säkert med några fräscha HH's senare ikväll/natt.
Chandarian Postad 26 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2005 Då var dagens/nattens session avklarad. +467$ inatt. Helt ok men ändå missnöjd med hur jag spelade vissa händer. Ska leta upp lite halvroliga och meningslösa HH's där man ser hur meningslöst dålig jag kan vara ibland En allmän fråga jag har är hur man kan vara en vinnande cash game spelare men en förlorande tourney spelare? För något år sen var jag helt ok på tourneys t.o.m VANN ett par multi tables på Prima som hade hyfsade deltagarantal (150-400 entrants), dock låga stakes. Mellan 15-50$ buy in. Nu för tiden är jag HELT värdelös på turneringar men grymt mycket duktigare på cash games. Vad gör jag för fel? Jaja. Dags att ta sig ner till kontoret efter 4 timmars grindande.
Skumdum Postad 26 Juli , 2005 Rapport Postad 26 Juli , 2005 Då var dagens/nattens session avklarad. +467$ inatt. Helt ok men ändå missnöjd med hur jag spelade vissa händer. Ska leta upp lite halvroliga och meningslösa HH's där man ser hur meningslöst dålig jag kan vara ibland En allmän fråga jag har är hur man kan vara en vinnande cash game spelare men en förlorande tourney spelare? För något år sen var jag helt ok på tourneys t.o.m VANN ett par multi tables på Prima som hade hyfsade deltagarantal (150-400 entrants), dock låga stakes. Mellan 15-50$ buy in. Nu för tiden är jag HELT värdelös på turneringar men grymt mycket duktigare på cash games. Vad gör jag för fel? Jaja. Dags att ta sig ner till kontoret efter 4 timmars grindande. kanske för mycket sc och låga par? det är väl det som är den stora skillnaden mellan de två spelsätten.
Chandarian Postad 26 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2005 Här gjorde jag egentligen en fiskig syn. Men HUR skulle jag kunna sätta honom på den handen? ***** Hand History for Game 2426114913 ***** $200 NL Texas Hold'em - Tuesday, July 26, 03:25:57 EDT 2005 Table Table 48727 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Chump ( $147 ) Seat 3: MrNima ( $251.65 ) Seat 4: Zambeezie ( $179.80 ) Seat 5: SeverusC ( $209.30 ) Seat 6: rayleejunior ( $146.55 ) Seat 2: Ram_Z ( $45 ) SeverusC posts small blind [$1]. Chump posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to MrNima [ 8h 8c ] MrNima calls [$2]. Zambeezie folds. rayleejunior calls [$2]. SeverusC raises [$8]. <-- Ouch, raise från SB. Sätter honom på AK, AQ eller QQ JJ. Killen är maniac post flop men hans PFR% ligger ändå bara på 7%. Han har samtidigt en ganska crazy image och gillar att bluffa mycket. Chump folds. MrNima calls [$6]. <-- Jag bestämmer mig för att syna och hoppas på att klonka ett set då det känns som om han kommer betala av mig om jag sätter min 2 outare. rayleejunior calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ 7d, 5h, 9c ] SeverusC checks. MrNima bets [$22]. <-- Hmm, han checkar. Jag bettar pot för att se vart jag står. rayleejunior folds. >You have options at Table 49622 (6 max) Table!. SeverusC calls [$22]. <-- Nu har jag grymt svårt för att sätta honom på en hand. Kan det vara 99(?!) eller sitter han och synar på sin AK, AQ? ** Dealing Turn ** [ 8s ] <-- Here comes the trouble. Jag klonkar setet på en ganska farlig bräda och bestämmer mig för att betta pot igen. SeverusC checks. MrNima bets [$45]. SeverusC calls [$45]. <-- Herregud. Nu har jag RIKTIGT svårt att sätta honom på en hand. Kan han ha raisat med A9s på SB? Nää? Det känns inte som han kan ha raisat på en hand som kan ha gett honom något slags drag på floppen heller. Dilemma. Men jag bestämmer mig för att han sitter på A9s eller i något konstigt fall AK, AQ. Overpair som TT-AA finns inte på tal då han skulle ha bettat floppen och inte vara så här passiv. ** Dealing River ** [ 6h ] SeverusC is all-In. <--- WHAT THE ???? Har sett honom försöka köpa potten i ett annat fall på ett missat flushdraw och lyckats. Men skulle han verkligen göra det här? Kan han sitta på en T?!?!? Hela grejen känns som ett desperat försök att köpa potten med scarecardet på rivern och han vet att jag är kapabel till att slänga stora händer då jag för några händer sen slängde AA på en tvåparad bräda och det blev massa liv i chatten när killen visade mig sin bluff. Jaja. Jag KAN bara inte sätta honom på en Tia så jag bestämmer mig när jag har 3 sekunder kvar av tiden för att syna honom. MrNima calls [$135.30]. SeverusC shows [ 9h, Tc ] a straight, six to ten. <-------- ?? Woohoo. Bra hand att raisa från SB! Lätt att sätta honom på den! Great! Fiskig syn av mig iaf men HUR skulle jag kunna sätta honom på en tia?! MrNima shows [ 8h, 8c ] a straight, five to nine. SeverusC wins $425.60 from the main pot with a straight, six to ten.
Chandarian Postad 26 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2005 Dags att lira 20k Guaranteen på Prima nu! Någon annan som ska lira den?
slampen Postad 26 Juli , 2005 Rapport Postad 26 Juli , 2005 Chandarian vad är det för inköp i $20K gauranteen ? Freezeout eller rebuy ?
Chandarian Postad 26 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2005 Det var 10$ + rebuy och addon. Åkte ut mot en snubbe som synade potbet för halva sin stack på hålstegsdrag och satte den på turn under freezeout perioden! That's life Cash game time nu
Chandarian Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2005 Woohoo... Back on track idag med 721$ plus efter gårdagens tiltfiasko. Backade 880$ igår efter 12 timmars grindande. Tiltade ganska hårt när mina AA blev utdragna för fjärde gången. Sjukt, för igår förlorade jag i mina ögon sett helt korrekt spelade AA 4 av 7 gånger. Fjärde och sista gången dom blev utdragna grät jag nästan. Raisade 5xBB UTG på ett riktigt löst bord. Fick syn av BB. Flop kommer K58 rainbow. Jag betar 1.5ggr pot för att helst vill jag ta hem poten här och nu iom alla mina utdragningar. Fi synar som VANLIGT (Han hade 58% VP$iP). Turn kommer 4 och nu ligger det hjärter drag ute. Han checkar till mig, jag blir skraj för backdoor flushdraget och bettar 1,5ggr pot igen varav han ställer in och jag sätter honom på något i stil med K9-KJ eller flushdraw och synar. FEL läst av mig, stjärnan satt med K4o och klonkade tvåpar på turn. Lättläst. Nej. Jaja. Nu ska jag se om jag kan leta fram några smaskiga HH's från natten.
Recommended Posts