jompa1 Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Texas Holdem NL 50 (0.25, 0.5) Har precis satt mig vid bordet och har ingen reads på mina motspelare. Antal spelare 10 Seat 6 is the button Seat 4: MP3 ( $44.39 ) Seat 5: CO ( $37.90 ) Seat 7: hero ( $50.30 ) Seat 10: fi ( $27.15 ) hero posts small blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to hero [ Qd Qh ] fi calls [$0.50]. MP3 raises [$1.25]. CO calls [$1.25]. hero raises [$3.75]. fi folds. MP3 folds CO calls [$2.75]. Standarraise för mig i denna situation. Får syn av 1 spelare vilket är perfekt ** Dealing Flop ** [ 8h, Tc, 7c ] (pott-storlek : 9.75) hero bets [$8]. CO calls [$8]. Definitivt ingen drömflopp. Både färg samt stegdrag ute och jag väljer att beta runt ¾ pot, vilket är standard . Han synar vilket oroar mig. ** Dealing Turn ** [ 6h ] (pott-storlek: 25.75) hero bets [$24]. CO is all-In [$25.90] hero calls [$1.90] Funderar ett tag och bestämmer mig slutligen för att ställa honom i praktiken all in. Visserligen gör hans syn i kombination med 6:an på floppen mig orolig, men är inte villig att ge upp handen i detta läge. Min bet kanske är lite för stor, men då han är ”commited” till handen vid ex ett 3/4 pott bet väljer jag att ställa in honom direkt.. Spelade jag handen korrekt? Kunde jag ha gjort något annorlunda på det olika gatorna? * RP - QoS * Citera
Stoneburg Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Tycker din re-raise preflop är för liten, skulle helst se att du raisar till minst $5, gärna $6. Självklart måste du beta på floppen, på turn är det ju check eller all-in som gäller eftersom CO bara har drygt pot kvar i stacken. Här bör du dock inse att du bara slår JJ. Utan read på Fi som tomte måste du vara slagen eftersom din re-raise preflop signalerar högt par bör han antingen ha ett set, stege (99) eller AA/KK. Citera
vetgirig Postad 23 Juli , 2005 Rapport Postad 23 Juli , 2005 Finns ingen anledning att avvika från standardraise preflopp. Efter turn så behöver motståndaren bara en 9:a för att slå dig - varför gå all in - du bör bara få syn av någon som slår din hand! Citera
jompa1 Postad 23 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2005 Antar att jag kanske spelade handen lite felaktigt. Orsaken till att jag fortsatte beta på turn var väl att jag var lite rädd för att han satt på något flushdrag (vet inte om jag tänker fel här). Här kommer hursomhelst resultatet av handen: ** Dealing River ** [ 5c ] hero shows [ Qd, Qh ] a pair of queens. CO shows [ 5d, 6d ] two pairs, sixes and fives. CO wins $75.05 from the main pot with two pairs, sixes and fives. Tydligen hade han ett öppet stegdrag på floppen, kombinerat med ett par på turn, och valde att syna ner mig. Citera
alve Postad 23 Juli , 2005 Rapport Postad 23 Juli , 2005 Finns ingen anledning att avvika från standardraise preflopp.Anledning att han borde raisea mer är att potten efter hans syn ligger på $4.75 och då raisear han bara $2.75. Vid re-raise så kan du lika gärna raisea pot eller nästan pot. Man kan också tänka på att desto mer pengar du får in pre-flop desto lättare blir handen att spela sen. Citera
Recommended Posts