Gå till innehåll

Stationär Pokerdator


Peedee

Recommended Posts

Jag behöver tips på en bra pokerdator som e tänkt att hålla för grind i 2-3 år framåt.

 

jag spelar nu på en laptop och har insett att dessa bara håller runt ett år innan de inte orkar med mig längre.

 

JAg spelar 20+ bord på 4-6 klienter samtidigt + Holdem Manager 2.

 

hoppas kunna hitta en burk för runt 6k.

 

Tacksam för tips:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det vettefan. Jag har en väldigt bra dator (stationär) och ibland kan HM2 vara rätt seg på den. Tror helt enkelt programmet är lite kasst optimerat, eller så underskattar jag hur mycket kraft det tar att sortera databaser. :)

 

Viktigast kanske ssd är? I övrigt är det nog inte så mycket du kan göra utöver att köpa en bra cpu och slänga in massa minne (som är väldigt billigt).

 

Kommer säkert någon med vassare kunskaper än mig och hjälper dig inom kort. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK men har haft stora problem när jag köra flera klienter + HM2 samtidigt på min laptop som har i7 processor och 8mb ram. antar det är ramen som den brister på då och att fläkten tröttnat med tiden.

 

Tycker det låter som det är ram-minnet som strular där, hm2 är väldigt krävande på ram-minne.

 

16gb tycker jag personligen är ett minimum att använda sig av om man har hm2, PT tror jag är liiite mindre krävande jämfört med hm2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som brukar vara flaskhalsar är integrerat grafikkort och antivirusprogrammet. Kör du flera skärmar undrar jag om du skulle vara hjälpt av ett yttre USB-grafikkort. Har inte testat men jag funderar på att skaffa ett. Sen kan du testa att stänga av allt förutom HM och pokerprogrammen och sedan tillfälligt stänga av virusskyddet. Gör det stor skillnad kan det vara idé att testa ett annat skydd.

 

Sen slaggas datorn igen av diverse elände som lägger sej i minnet. många saker som dras igång vid uppstart behövs egentligen inte förrän man startat programmet ifråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...