Max Cady Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Hur gör ni? Spelar ni dom om ingen betat innan er? * RP och flytt till THe - QoS * Citera
Gyre Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Kanske borde läsa reglerna för denna forumsdelen? Citera
Max Cady Postad 22 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2005 Och vad säger dessa som gör att jag behöver läsa dom? Citera
StarfiGhtr Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Denna forumdel är till för att redovisa Hand Historys -> http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Om jag inte är helt ute och cyklar kan du prova att ställa din fråga under Allmän Pokerteori -> http://pokerforum.nu/forum/viewforum.php?f=6 Citera
ladatarzan Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Och vad säger dessa som gör att jag behöver läsa dom? Blandannat vad forumsdelen heter..."Poker Hand History" Citera
Gyre Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Och vad säger dessa som gör att jag behöver läsa dom? Om du kollar på dom lite fort blir det nog ganska uppenbart för dig. Citera
bzkt Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Hade kanske räckt med 1-2 poster om reglerna och inte 6-7? Angående frågan: suited kort jag synar med där är mest Axs, Kxs och ibland Qxs. Connectors som t.ex. 89o, T9o, JTo synar jag också med. Och sen självklart suited connectors. Om vi utgår ifrån att poten inte är raisad. Måste ha riktigt bra odds för att syna annars. (Jag spelar FL SH) Citera
bzkt Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Ju fler limpare desto sämre händer kan man syna med. Citera
MaLiik Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Ju fler limpare desto sämre händer kan man syna med. Det är väl aldrig tal om att syna med låga connectors, skall man spela dem skall man höja! Runt 3 BB tycker jag. Om det inte är en turnering då Citera
Skumdum Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Ju fler limpare desto sämre händer kan man syna med. Det är väl aldrig tal om att syna med låga connectors, skall man spela dem skall man höja! Runt 3 BB tycker jag. Om det inte är en turnering då ' lyckas du med det på FL SH så blir jag imponerad. Citera
MaLiik Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 lyckas du med det på FL SH så blir jag imponerad. Är det FL vi pratar om i tråden? isåfall så skulle jag nog högst syna, och troligen kasta handen... Citera
eroz Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 [Oft]Och här ser vi det betydelsefulla av en informativ rubrik.[/Oft] Citera
Skumdum Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Hade kanske räckt med 1-2 poster om reglerna och inte 6-7? Angående frågan: suited kort jag synar med där är mest Axs, Kxs och ibland Qxs. Connectors som t.ex. 89o, T9o, JTo synar jag också med. Och sen självklart suited connectors. Om vi utgår ifrån att poten inte är raisad. Måste ha riktigt bra odds för att syna annars. (Jag spelar FL SH) eftersom det var honom du citerade menar jag.. =) Citera
Max Cady Postad 22 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2005 Det var No-limit jag frågade om. Citera
EL_FishkO Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 jag kör låg limit vid bord där det är många limpare och lite pre flop-raise då brukar jag limpa in med connectors iaf...mest för att det är så kul att dra ut nån som in kan släppa sitt top pair efter flopen (om man träffar) Citera
papabear Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Ju fler limpare desto sämre händer kan man syna med. Det är väl aldrig tal om att syna med låga connectors, skall man spela dem skall man höja! Runt 3 BB tycker jag. Om det inte är en turnering då Så du menar att du höjer med 45s i NL? Svårt att tro att det går bra... Citera
eroz Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Ju fler limpare desto sämre händer kan man syna med. Det är väl aldrig tal om att syna med låga connectors, skall man spela dem skall man höja! Runt 3 BB tycker jag. Om det inte är en turnering då Så du menar att du höjer med 45s i NL? Svårt att tro att det går bra... Är läget rätt så, kan du förklara varför det skulle vara en dålig idé? Citera
Max Cady Postad 30 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2005 Nu till min åsikt: Jag spelar inte låga connected. Alldeles för stor risk att stöta på ett högr par eller nåt efter floppen. Spelar inte heller låga suited/connected av samma anledning. Men, jag e ju iofs rätt kass.... Citera
Barf Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Nu till min åsikt: Jag spelar inte låga connected. Alldeles för stor risk att stöta på ett högr par eller nåt efter floppen. Spelar inte heller låga suited/connected av samma anledning. Men, jag e ju iofs rätt kass.... Dessa händer är inte tänkta att spelas hårt i det fall du endast floppar ett par ... Du spelar dessa händer för att floppa hårt, dvs starka drag eller 2 par o bättre för att ta fi's stack de ggr denne har ett överpar eller liknande han inte kan tänkas släppa. Citera
Staahla Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Nu till min åsikt: Jag spelar inte låga connected. Alldeles för stor risk att stöta på ett högr par eller nåt efter floppen. Spelar inte heller låga suited/connected av samma anledning. Men, jag e ju iofs rätt kass.... Det är höga PP jag vill ha emot mig när jag spelar små SC och låga PP. Är det djupa stackar så är det utmärkta kort att syna en raise på 3-5 bb. Träffar du tvåpar eller bättre så kan du ju ta hela motståndarens stack om han har överpar, missar du så kastar du bara korten och förlorar inte ett öre mer än preflopraisen. Jag riskerar mer än gärna 3-5 bb för att kunna vinna 100bb+. Bortsett från AA och KK så är dessa kort mina klart mest vinstgivande starthänder. Citera
Max Cady Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 Oki, intressanta tankar boys! Det kanske har lite att göra med hur fet rulle man har oxå, hur mycket preflop betande/raisande man vågar riskera. Citera
demme1 Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Jag spelar allihop ur alla postioner, även mot rätt höjningar. Beror väl på vilken spelstil man har? Citera
Recommended Posts