Gå till innehåll

NL - Låga connected resp. låga suited i small blind?

Recommended Posts

Postad

Hade kanske räckt med 1-2 poster om reglerna och inte 6-7? :P

Angående frågan: suited kort jag synar med där är mest Axs, Kxs och ibland Qxs. Connectors som t.ex. 89o, T9o, JTo synar jag också med. Och sen självklart suited connectors. Om vi utgår ifrån att poten inte är raisad. Måste ha riktigt bra odds för att syna annars. (Jag spelar FL SH)

Postad
Ju fler limpare desto sämre händer kan man syna med.

Det är väl aldrig tal om att syna med låga connectors, skall man spela dem skall man höja! Runt 3 BB tycker jag. Om det inte är en turnering då :D

Postad

Det är väl aldrig tal om att syna med låga connectors, skall man spela dem skall man höja! Runt 3 BB tycker jag. Om det inte är en turnering då :D

'

lyckas du med det på FL SH så blir jag imponerad.

Postad
Hade kanske räckt med 1-2 poster om reglerna och inte 6-7? :P

Angående frågan: suited kort jag synar med där är mest Axs, Kxs och ibland Qxs. Connectors som t.ex. 89o, T9o, JTo synar jag också med. Och sen självklart suited connectors. Om vi utgår ifrån att poten inte är raisad. Måste ha riktigt bra odds för att syna annars. (Jag spelar FL SH)

eftersom det var honom du citerade menar jag.. =)

Postad

jag kör låg limit vid bord där det är många limpare och lite pre flop-raise

då brukar jag limpa in med connectors iaf...mest för att det är så kul att dra ut nån som in kan släppa sitt top pair efter flopen :lol: (om man träffar)

Postad

Så du menar att du höjer med 45s i NL? Svårt att tro att det går bra...

Postad

Så du menar att du höjer med 45s i NL? Svårt att tro att det går bra...

Är läget rätt så, kan du förklara varför det skulle vara en dålig idé?

Postad

Nu till min åsikt: Jag spelar inte låga connected. Alldeles för stor risk att stöta på ett högr par eller nåt efter floppen. Spelar inte heller låga suited/connected av samma anledning. Men, jag e ju iofs rätt kass.... :D

Postad
Nu till min åsikt: Jag spelar inte låga connected. Alldeles för stor risk att stöta på ett högr par eller nåt efter floppen. Spelar inte heller låga suited/connected av samma anledning. Men, jag e ju iofs rätt kass.... :D

Dessa händer är inte tänkta att spelas hårt i det fall du endast floppar ett par ... Du spelar dessa händer för att floppa hårt, dvs starka drag eller 2 par o bättre för att ta fi's stack de ggr denne har ett överpar eller liknande han inte kan tänkas släppa.

Postad

Det är höga PP jag vill ha emot mig när jag spelar små SC och låga PP. Är det djupa stackar så är det utmärkta kort att syna en raise på 3-5 bb. Träffar du tvåpar eller bättre så kan du ju ta hela motståndarens stack om han har överpar, missar du så kastar du bara korten och förlorar inte ett öre mer än preflopraisen. Jag riskerar mer än gärna 3-5 bb för att kunna vinna 100bb+. Bortsett från AA och KK så är dessa kort mina klart mest vinstgivande starthänder.