Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är en vinnande spelare på 0.50/1,00 NL shorthanded (online) men gillar också att spela multi-turneringar då och då. Jag spelar ungefär 1h/dag fast 4 bord samtidigt. Nu är min fråga:

Vilken inköpsnivå ska jag spela på när det gäller multiturneringar?

Anledningen till att jag vill spela dessa turneringar parallellt med cashgames är att det inte ska bli tröttsamt och enformigt plus att man alltid ska ha chansan att dra hem riktigt stora vinster då och då.

Min bankrulle ligger på ungefär 3,100$ och jag följer 30*inköpsregeln när det gäller cashgames. Jag vill liksom inte hamna i scenariot att jag vinner 30-60$ på cashgames och därefter på kvällen så slösar jag bort det på en rebuy turneringen till exempel. Helst vill jag spela freezeout turneringar, d.v.s. inga rebuy.

Om ni har några tips så är det bara skriva! Vet ej om någon tagit upp detta förut.

* Flytt till Turneringspoker - QoS *

Postad

Givetvis skall dui börja spela satelliter på $1-$5 i inköp så du kommer in i turneringsformatet som skilljer sig lite från cashgames, sedan borde $10-$20 vara rimliga nivåer...

Helst vill jag spela freezeout turneringar, d.v.s. inga rebuy.

Tänk på att det är strategiska skillander mellan dessa två format. Kör det som passar dig bäst! Fungerar rebuy för dig så kör dessa, perosnligen så kör jag dock endast freezeout!

Postad

För statistik över ditt turneringsspelande. Tycker inte du ska spela satelliter på sån låg nivå som föregående talare förespråkar. Du spelar ju redan multis, på vilken nivå? Jag tycker du bör spela på minst $20, kanske $30.

Postad
okej men säg att jag lirar på 20$ och 30$.. risken är ju att min eventuella vinst minskar drastiskt om jag lirar dessa turneringar varje dag och kanske inte får utdelning direkt..

Ok, jag hajar. Du är VÄLDIGT osäker på din kapacitet i multis? Spela $10 endast, och för statistik på ditt spelande. Sedan är det bara att stämma av efter ett tag och se hur det har gått. Då kanske du är redo för $20 (om du plussar på $10). Att gå under $10 nivån tycker inte jag du ska göra då raken är för hög i procent. Säg att du har ett ROI på -20% (dvs du är en förlorande spelare), då kostar dig varje turnering $2.20. Det borde du väl ha råd med?

Postad

Jag spelar själv väldigt lite turneringar online, det är oftast 25000 gntd eller 10k eller dylikt, buyin runt 5-15 dollar, men runt 500+ deltagare. Kan inte påstå att det går så bra, brukar ramla ut en bit utanför itm.

Men till saken, hur ser ni på satelliter? Är de värda att spela, det känns som att chansen att faktiskt tjäna något på sin insats är så extremt avlägsen. Man måste spela bra, länge och ha en del tur också. Är det inte säkrare att gå på lägre buyin direkt? Eller är satelliter enklare att slå?

Postad

Givetvis skall dui börja spela satelliter på $1-$5 i inköp så du kommer in i turneringsformatet som skilljer sig lite från cashgames, sedan borde $10-$20 vara rimliga nivåer...

Helst vill jag spela freezeout turneringar, d.v.s. inga rebuy.

Tänk på att det är strategiska skillander mellan dessa två format. Kör det som passar dig bäst! Fungerar rebuy för dig så kör dessa, perosnligen så kör jag dock endast freezeout!

För statistik över ditt turneringsspelande. Tycker inte du ska spela satelliter på sån låg nivå som föregående talare förespråkar. Du spelar ju redan multis, på vilken nivå? Jag tycker du bör spela på minst $20, kanske $30.

Maliik, finns det någon som uppskattar dina råd? :lol::D:lol: