Gå till innehåll

Uttag med lägsta valutaväxling kostnad


APTX4567

Recommended Posts

Hej,

 

Jag spela på Full Tilt och jag vill uttaga pengar. Eftersom jag måste växla valuta till SEK när jag uttaga USD, jag öppnade en Skrill konto i dollar, så jag kan undvika FTs avgift av 2% för att göra valuta växling från FT till mitt bankkonto.

 

Jag också öppnade en SEB konto i USD. I princip, jag skulle inte behöva att växla valuta ingenstans tills nu. Dock, jag insåg att skrill kan/vill inte skicka pengar i USD till en svensk bankkonto, inte ens om konton är också i USD, eftersom, enligt dom, de måste skicka pengarna genom deras egen svensk bankkonto, och därefter, valutaväxling måste sker inom skrill.

 

Jag undrar om det finns en smart sätt att undvika alla denna pengar stöld från pokersajten/skrill, och bara göra valutaväxling egentligen inom min eget bank. Jag har hittat flera ämnen i pokerforum.nu om liknande situationer, men alla var för gammal.

 

Tack så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hade samma problem som dig förut. Skrill har riktigt äckliga avgifter när man sitter på annan valuta och jag råder dig därför att försöka få ut alla pengar du sitter inne med där till dina bankkonton och börja använda dessa i framtiden för transaktionerna med dina pokerkonton. Inte nog med att dom har störda växlingsavgifter, dem har också en betydligt sämre växelkurs än den aktuella. Jag råder dig att ta ut pengarna direkt från pokersajt till bankkonto, ica-banken har inga växlingsavgifter och ger dig en skälig växelkurs. Kan dock vara problematiskt eftersom de flesta pokersajter kräver samma insättnings och uttagsmetoder.

 

Åkte själv på samma problem när jag skapade ett eurokonto hos handelsbanken för att få ut ett större belopp från Skrill. Lyckades dock efter en tid få ut det mesta av pengarna genom diverse sajter efter en del mail-konversationer med supportern och växlade även bort en del med kompisar som behövde euros på skrill.

 

Hoppas det löser sig för dig, suger att sitta och donera bort pengar till de girigaste bankerna. Med både sämre växelkurs och deras växlingsavgifter räknade jag ut att jag hade torskat 6-7% av mina pengar om jag gått genom Skrill för att få ut pengarna till svenska bankkontot. Råder med detta inlägg även alla som fortfarande använder Skrill för transaktioner mellan konton i olika valutor att sluta med det.

 

Mvh.Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Patrick. Jag tänkte om ditt råd om använda ICA banken, men även om de har bra valutakurs, växlingen händer på sajten när man begära uttaget, innan det nå bankkonton. Det funkar så på Full Tilt och Stars åtminstone.

 

Eller menade du en andra sak när du pråtade om ICA banken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Patrick. Jag tänkte om ditt råd om använda ICA banken, men även om de har bra valutakurs, växlingen händer på sajten när man begära uttaget, innan det nå bankkonton. Det funkar så på Full Tilt och Stars åtminstone.

 

Eller menade du en andra sak när du pråtade om ICA banken?

 

.... Ta ut från pokersiten till ditt Seb-dollarkonto, då är väll problemet löst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då är ju nästa fråga, vilken uttagsform till vilket konto ger minsta avgift i avgifter/växlingsavgifter?

 

Det vore intressant för dom 5-10 största sajterna.

 

Undrar just hur länge Stars fortsätter att vara största sajten om dom fortsätter att fördyra för spelarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lassis, så vitt jag vet, för Stars och FT billigaste uttagsform är direkt från sajten till bankkonton. Det är inte en perfekt lösning, eftersom avgifterna blir jätte hög om man uttaga stora beloppen, dock alternativ är att betala även högre avgiften från banken/skrill eller liknande tjuvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...