Gå till innehåll

Feedback på nyligen spelad hand


itisnotgambling

Recommended Posts

Tja.

Tänkte posta i "handanalys" men eftersom jag inte har tillgång till en hh så får det bli här istället.

Den här handen fick mig att fundera ett tag eftersom jag efter handen kom på att jag inte visste om jag bluffade eller bettade för värde. Vilket är ovanligt för jag försöker alltid ha en plan för varje beslut.

Ska försöka förklara så bra som möjligt.

Två faktorer som spelar in:

 

Har ingen som helst read (tredje handen på denna session)

Båda har 100bb's.

 

Handen:

 

Button limps.

Jag höjer från SB med QQ.

BB synar.

Button folds.

 

Flopp:

7h , Kd , Js

 

Jag c-bettar 1/2 pott.

BB synar.

 

Turn:

Jc

 

Jag bettar ca 2/5 pott.

BB folds.

 

Fram till turn tycker jag är ganska standard. Men när jag bettar smått på turn tänkte jag inte så mycket.

Efteråt förstod jag inte riktigt varför jag spelade som jag gjorde. Känslan är att på turn kan han inte syna med sämre hand. Enda anledningen till att jag bettar där är för att han har ett guldläge att bluffa om jag checkar, och jag hade förmodligen foldat om han bettar. Hade jag check-synat så hade jag dessutom varit helt stum på vilken river som helst förutom en Q.

Men om han bara kan syna turn med en bättre hand är väl bästa alternativet för mig att checka?

Eller finns det någon sämre hand han kan syna med? Eftersom jag inte har en read kan jag inte säga att han är loose och synar med 88, 99 & TT eller den eventuella QT. Tycker dessutom det är en för liten range.

 

I början av varje session försöker jag alltid spela ABC/standard tills jag har koll på motståndet. Så därför undrar jag om det finns något standard alternativ som oftast fungerar bäst här?

 

Edit: I samma mening som jag sa att han inte kan syna sämre hand tänkte jag givetvis även nämna att han inte kan folda bättre.

Edit2: Efter att ha tittat på det igen så är väl detta en bräda där jag antingen har ett väldigt stort övertag eller ligger efter rejält, och alltså är det helt okej att betta turn? Kanske finns en bättre size?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Personligen skulle jag oftast check-synat/fold turn och check-synat/foldat river beroende på hur stor hans bluff range är.

 

Med tanke på att du har QQ finns det inte många combos av stegedrag och det du vill få value ifrån i detta läge är mestadels lägre pockets, vilket jag tror (beroende på spelare) foldar mot turnbet med två overs. Så ditt turnbet gör din hand mer eller mindre till en bluff och jag tror inte att han foldar en K här.

 

Om spelaren är passiv finns det en okej chans att han checkar tillbaka A-hög och lägre pockets.

 

Är han relativt aggressiv finns det en god chans att han bluffar en stor det av sin missade range vilket gör att du ligger i topp många gånger. Men då är det viktigt att också ha en plan till river om du väljer att gå vidare med handen då du är oop. Om han inte är super tight borde han ha en ganska wide range när han synar från BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...