Gå till innehåll

Heliospectra, en analys.


Recommended Posts

Tog hem en del när jag såg att traders var inne och levde rövare och det började sjunka lite från toppen. Men allt det är nu återinvesterat och idag har jag fler aktier än när jag skrev inlägget. Tror som sagt stenhårt på caset och kommer vara långsiktig i den här investeringen.

 

Tillför ju också en hel del välkommen spänning i tillvaron när värdet numera är uppe på över 20% av min networth. :-)

 

Tror och hoppas på att investerare kommer se dessa lite lägre nivåer vi har nu som en bra ingångskurs och att vi snart studsar upp härifrån igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kom i helgen över det här kandidatarbetet från chalmers beställt av heliospectra 2013 och vilket för mig har kastat nytt ljus över bolaget.

 

Tror fortfarande att LED och intelligenta ljussystem är framtiden. Men växthusodlare verkar vara ett synnerligen konservativt släkte. Därför misstänker jag att det kommer ta längre tid än jag trodde för LED att ta större marknadsandelar av HSP. Trist också att höra att odlarna är så kortsiktiga och just nu inte bryr sig om hur deras produkter smakar, enbart för att grossisterna inte bedömer den aspekten. Själv bryr jag mig tio gånger mer hur en tomat smakar än hur den ser ut!

 

Dessutom verkar det som att energibesparingarna med LED är lite mindre än vad jag tidigare trott. Många odlare verkar också tro(utan att direkt kunna backa upp den tron) att strålningsvärmen HPS-lampor avger är något mycket positivt, eller till och med nödvändigt i deras växthus.

 

Jag tror som sagt fortfarande på bolaget på lång sikt och behåller en liten del som skall bli spännande att följa. Inte minst nu när amerikanarna får möjlighet att handla i aktien. Men vågar inte längre ligga kvar så tungt som jag har gjort och tar därför hem en fin vinst. Med facit i hand borde jag såklart sålt när den låg högre, men å andra sidan, hade jag hittat det här arbetet från första början hade jag aldrigt köpt in mig såpass tungt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...