Gå till innehåll

set på turn när drag sätter


Recommended Posts

Synar pre då ingen efter mig har särskilt hög 3-bet, men där är 2 fiskar som ofta synar. På floppen höjer jag för värde och skydd då potten är lite väl liten med 2 synare. Storleken är jag lite osäker på, men tror donkaren synar med ~T9s, J8s, 88, JJ (det är en reg med 25/11/2,2/3,6 (vpip,pfr,af,3b)). Så på turn blir min plan att checkfolda, men det känns väldigt vekt så jag undrar hur ni spelar?

 

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $189.53 (189.5 bb)

BB: $401.92 (401.9 bb)

MP: $115.28 (115.3 bb)

Hero (CO): $97.75 (97.8 bb)

BTN: $178.78 (178.8 bb)

 

Preflop: Hero is CO with 2club4.gif 2diamond4.gif

MP raises to $3, Hero calls $3, BTN folds, SB calls $2.50, BB folds

 

Flop: ($10) 8spade4.gif 2heart4.gif Jdiamond4.gif (3 players)

SB bets $5, MP calls $5, Hero raises to $28, SB calls $23, MP folds

 

Turn: ($71) 7heart4.gif (2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($71) Tspade4.gif (2 players)

SB bets $68, Hero folds

 

Results:

$71 pot ($1.77 rake)

Final Board: 8spade4.gif 2heart4.gif Jdiamond4.gif 7heart4.gif Tspade4.gif

SB mucked and won $69.23 ($38.23 net)

Hero mucked 2club4.gif 2diamond4.gif and lost (-$31 net)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet turn.

 

Om jag förstår dig rätt så har du ambitionen att checkfolda mot ett turnbet, och i sådana fall bör du se över dina postflopranger ordentligt.

 

Redigering: ser att du sitter i position så då förstår jag inte texten angående checkfold, men att vika mot ett bet på en blank river blir i snälla ordalag alldeles för tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar rätt, känns som han försöker trappa på turnen med check-raise.

 

Lite väl optimistiskt att säga att "det känns som han trappar" när han checkar turn utan att vara aggressor. Du skall nog se att han går check/syn och check/fold oftare än check/raise här.

 

Jag smetar bara in det turn. Han kan ha överpar (låg 3bet) och AJ, KJ som han säkert inte orkar vika på denna nivå. Kan även ha flattat in med typ J8s/J7s. På /1 så dyker folket upp med lite vad fan som helst.

 

Skulle han dyka upp med stegen så har vi ändå 10 outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar rätt, känns som han försöker trappa på turnen med check-raise. Tror du är slagen 90% av gångerna här, så check turn och fold river skulle jag också gjort.

 

Tror bara 80 % men jaja :mrgreen:

 

Bet turn.

 

Om jag förstår dig rätt så har du ambitionen att checkfolda mot ett turnbet, och i sådana fall bör du se över dina postflopranger ordentligt.

 

Redigering: ser att du sitter i position så då förstår jag inte texten angående checkfold, men att vika mot ett bet på en blank river blir i snälla ordalag alldeles för tight.

 

I dagsläget höjer jag bara 2p+ och 98s på den här floppen, vore väldigt snällt ifall jag kunde få tips på någon annan hand som skulle kunna ingå där.

Angående check/folda så menade jag att jag checkar på turn, och foldar på river :oops:

 

Lite väl optimistiskt att säga att "det känns som han trappar" när han checkar turn utan att vara aggressor. Du skall nog se att han går check/syn och check/fold oftare än check/raise här.

 

Jag smetar bara in det turn. Han kan ha överpar (låg 3bet) och AJ, KJ som han säkert inte orkar vika på denna nivå. Kan även ha flattat in med typ J8s/J7s. På /1 så dyker folket upp med lite vad fan som helst.

 

Skulle han dyka upp med stegen så har vi ändå 10 outs.

 

99% på att han inte synar med KJ-AJ, så borde snarare lägga till några bluffar här isåfall, men överpar tänkte jag inte på.

 

Tack för de snabba svaren! Tror jag får se till att pusha nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet turn.

 

Om jag förstår dig rätt så har du ambitionen att checkfolda mot ett turnbet, och i sådana fall bör du se över dina postflopranger ordentligt.

 

Redigering: ser att du sitter i position så då förstår jag inte texten angående checkfold, men att vika mot ett bet på en blank river blir i snälla ordalag alldeles för tight.

 

Rivern är väl inte blank?

 

Lite väl optimistiskt att säga att "det känns som han trappar" när han checkar turn utan att vara aggressor. Du skall nog se att han går check/syn och check/fold oftare än check/raise här.

 

Jag smetar bara in det turn. Han kan ha överpar (låg 3bet) och AJ, KJ som han säkert inte orkar vika på denna nivå. Kan även ha flattat in med typ J8s/J7s. På /1 så dyker folket upp med lite vad fan som helst.

 

Skulle han dyka upp med stegen så har vi ändå 10 outs.

 

Ingen erfarenhet av SvS(antar att det är) men på motsvarande nivå på PS så är spelarna lite bättre att dyka upp med sådana händer. Det jag kan tänkta mig är ställa för att hindra honom för att dra ut sin stege, men jag skulle nog folda ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen erfarenhet av SvS(antar att det är) men på motsvarande nivå på PS så är spelarna lite bättre att dyka upp med sådana händer. Det jag kan tänkta mig är ställa för att hindra honom för att dra ut sin stege, men jag skulle nog folda ändå.

 

Jo absolut. Men nu snackar vi den lägsta nivån (nästan) på svenska spel. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående check/folda så menade jag att jag checkar på turn, och foldar på river :oops:

 

 

Rivern är väl inte blank?

 

Nej, river är i aktuell hand inte blank, men jag tolkar ovanstående text som att planen är riverfold på alla kort och det är enligt mig alldeles för tight.

 

 

I dagsläget höjer jag bara 2p+ och 98s på den här floppen, vore väldigt snällt ifall jag kunde få tips på någon annan hand som skulle kunna ingå där.

 

 

Jag tycker att man på denna torra bräda mot en hyfsat välplanerad utg-prefloprange bör överväga att inte ha någon raiserange överhuvudtaget. Om man nu i stället vill ha det skulle jag baka in några bluffhänder med nötpotential. Exempelvis Q10s och a10s i hjärter, spader eller ruter som man rent hypotetiskt skulle kunna ha i flatrangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att man på denna torra bräda mot en hyfsat välplanerad utg-prefloprange bör överväga att inte ha någon raiserange överhuvudtaget. Om man nu i stället vill ha det skulle jag baka in några bluffhänder med nötpotential. Exempelvis Q10s och a10s i hjärter, spader eller ruter som man rent hypotetiskt skulle kunna ha i flatrangen.

 

Tack så mycket, låter mycket rimligt, hade/har nästan bara bra händer i min höjnings-range där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...