Gå till innehåll

Folda damer 250bb live


Recommended Posts

Här kommer en hand som jag tänkt mycket på.

Var i Prag och spelade live 10/20, vilket motsvarar ca 4/8 SEK.

 

Jag har ca 5.000 i marker.

spelare 1 har ca 1.500

spelare 2 har ca 5.000

 

Spelare 1 som är ganska slaskig höjer upp till 80, jag slår om till 220 och spelare 2 som alltid har visat upp en bra hand när hon är med går all-in.

 

Spelare 1 blixtsynar och jag foldar efter ett tag mina damer.

 

Fick mycket skit för den här handen när jag visade mina damer. Alla påstod att det var årets sämsta spel, typ.

 

Har alldeles för dålig erfarenhet av pottodds, utan gick bara på min magkänsla i det beslutet.

 

Småpengar kan tyckas, men jag är mest intresserad av om det var en korrekt fold, eller en helt idiotiskt spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt på hur den här kvinnan hade spelat innan tycker jag. Om du inte gillar läget och tror hon är väldigt AA/KK/AK-heavy i sin range så kan man absolut inte säga något illa om din fold. Jag skulle vilja ha haft typ två timmars erfarenhet med henne vid bordet för att fastställa hur tight hon faktiskt är innan jag skulle vika specifikt QQ i din spot dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha haft typ två timmar med henne på bordet för att fastställa hur tight hon är.

 

Men så snuskig du är!

 

Edit: Förlåt OT :(

 

Tycker verkligen inte det var årets sämsta spel! Själv skulle man ha gått all-in och mött AA och slaskarens 88 som träffar fyrtal på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...