Gå till innehåll

Platsflyttningssystem

Recommended Posts

Anledningen att jag frågar är för att det verkade inte vara någon riktig struktur på bytena senast, bevisa nu att jag har fel :-o

Shortstacken byter bord. Vi tar i största möjliga mån från de borden som vi vill bryta upp först, vilket är i nummerordning.

Jens får rätta mig om detta är fel, men du behöver inte oroa dig Olle, det är tanke och struktur bakom varje byte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shortstacken byter bord. Vi tar i största möjliga mån från de borden som vi vill bryta upp först, vilket är i nummerordning.

Just det, nu minns jag :):oops: .

Vi brukar köra en annan variant, den som flyttas är den som sitter i exakt samma position som den platsen som denne ska flytta till. Säg att platsen två steg efter stora blind blir tom och ska fyllas av någon från det "största" bordet, i så fall flyttar han som sitter två steg efter blinden till den tomma platsen. På så sätt så blir "blindandet" mer rättvist, jag åkte exempelvis på två stora blinds irad direkt efter blindshöjning senast, men - jag är van från nätet.

Hur som helst har kanske inte på vilket sätt man sköter flyttandet så stor vikt, det viktiga att man är konsekvent - och det är ju ni. Men det är ju det en del av spelet så varför inte diskutera det.

Länk till kommentar

evolitos flyttning är så det skall vara..som nämndes är det fett med keck om du som shortstack hamanr i blinds 2ggr efter varandra... det är inte något som tar någon längre tid så det e nått som borde överses...

Om det finns bord som har lika många av dom dom det skall flyttas ifrån så drar dealern på det bordet som skall få en spelare ett kort för varje bord som e inblandat.. den som får högsta (eller lägsta) "vinner" och spelaren i samma position som den som åkte ur flyttar...

Länk till kommentar