Gå till innehåll

Hur somnar du helst?  

55 medlemmar har röstat

1. 1. Hur somnar du helst?

• Sida
      36
    • Rygg
      6
    • Mage
      13

Recommended Posts

Postad

Fick inspiration från en annan post jag läste om redline (bra länk av gruglog) och tänkte filtrera och se hur jag spelar från blindsen. Vet inte riktigt vad jag är ute efter med den här posten egentligen, men lite färg i dagboken är väl inte fel :-)

SB:

Spoiler!

YbZGc99.png

BB:

Spoiler!

K0jRGv7.png

Alla pos:

Spoiler!

KXdAWX3.png

-----

Var som sagt på arbetsintervju idag. Det kändes bra, var inte nämnvärt nervös och slapp därmed svetta ner nyskjortan! Intervjun pågick ca 50 min och jag tycker att det var en bra dialog. Besked kommer om "några veckor". Jag har även sökt ett par jobb till, det återstår att se vad det blir av dom.

• Svars 487
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Igår: -20 SEK, 160 händer. Förlorade efter 120 händer en 850 kr pott när jag fick in det med 70 % EQ på turn, så jag är nöjd att jag lyckades ta igen det på resterande 60 händer :-)

Idag: +450 SEK, 1300 händer. Gick dåligt i början och var ner på -350ish, lyckades klättra till +750 men gjorde några mediokra spel i slutet av sessionen som drog ner resultatet. Är i det stora hela nöjd med dagen ändå!

Jag kan ta och bjuda på en hand jag är missnöjd med. Jag tror att det kan vara nyttigt att lägga ut en hand som denna, istället för att sopa den under mattan och bara säga "jaja, nästa gång foldar jag river". Klickade i "stå över nästa SM" efter den här handen, kände att jag hade tappat fokus. Jag vet inte vad ni övriga tycker om den här handen, finns det något att tillägga så be my guest :-)

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

SB: 163.3 BB (VPIP: 21.70, PFR: 16.51, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 221)

Hero (BB): 289.1 BB

UTG: 115.78 BB (VPIP: 25.00, PFR: 6.85, 3Bet Preflop: 1.63, Hands: 342)

CO: 110.94 BB (VPIP: 13.10, PFR: 8.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 89)

BTN: 380.37 BB (VPIP: 27.14, PFR: 21.93, 3Bet Preflop: 9.84, Hands: 282)

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 9:club: 9:spade:

UTG raises to 3.5 BB, fold, BTN calls 3.5 BB, fold, Hero calls 2.5 BB

Flop: (11 BB, 3 players) 4:heart: 8:heart: 2:diamond:

Hero checks, UTG checks, BTN bets 8 BB, Hero calls 8 BB, fold

Turn: (27 BB, 2 players) 4:club:

Hero checks, BTN bets 20 BB, Hero calls 20 BB

River: (67 BB, 2 players) Q:spade:

Hero checks, BTN bets 40 BB, Hero calls 40 BB

Spoiler!
Hero mucks 9:club: 9:spade: (Two Pair, Nines and Fours) (Pre 67%, Flop 78%, Turn 5%)

BTN shows A:spade: 4:spade: (Three of a Kind, Fours) (Pre 33%, Flop 22%, Turn 95%)

BTN wins 143.33 BB

Postad
Har tidigare bara haft i saft i kvargen, men blev tipsad om att även hälla i vatten. Nu slinker det ner hur lätt som helst :mrgreen:

+++++

Kör kvarg o vatten, går ner lätt :)

Ang. handen känns det så jekla spelarberoende. Hur ofta han stabbar när checkad till samt hur agressiv han är överlag

Postad
+++++

Kör kvarg o vatten, går ner lätt :)

Ang. handen känns det så jekla spelarberoende. Hur ofta han stabbar när checkad till samt hur agressiv han är överlag

Ingen smaksättare i kvargen alltså?

Jo jag försökte väl motivera min syn med att han satt på missat FD typ. Min magkänsla sa mig dock att han hade mig, antingen med 4an eller damen. Han kan ju beta färgdrag med Q och sedan värdebeta damen på river. Var mest besviken över mitt beslut att syna när jag kände att jag var slagen :-(

Postad
Kvarg, Fun Light, vatten, en tesked vaniljsocker/sötningsmedel. Facit!

Lite blåbär eller vindruvor i är guld med.

+ på blåbären, vaniljsocker lät sådär. Känns nog sött med saften. Ska dock ge det en chans!

Postad

686 händer idag, +362 SEK.

Försvarar min BB genom att 3-beta med ATo. Jag tycker att den är för bra för att folda och samtidigt gillar jag inte att syna och sedan check-folda då jag missar. Tror att jag tar hem det rätt ofta med en cbet här. Några tankar om 3-beten?

På turn ställer han efter min bet och jag synar. Jag synar hans raise för att:

1. Han har A5 eller A7

2. Han sitter på flushdraget

3. Han har ingenting

Jag hoppas att han inte har set.

Vad känner ni om att få in det på turn här?

BTN: 209.41 BB (VPIP: 42.27, PFR: 14.43, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 101)

SB: 204.95 BB (VPIP: 30.67, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 3.33, Hands: 76)

Hero (BB): 250.61 BB

UTG: 105.62 BB (VPIP: 28.37, PFR: 23.88, 3Bet Preflop: 8.47, Hands: 369)

CO: 107.13 BB (VPIP: 47.06, PFR: 11.76, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 18)

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has T:spade: A:club:

UTG raises to 3.5 BB, fold, fold, fold, Hero raises to 10 BB, UTG calls 6.5 BB

Flop: (20.5 BB, 2 players) 7:spade: 5:club: A:spade:

Hero bets 12 BB, UTG calls 12 BB

Turn: (44.5 BB, 2 players) T:diamond:

Hero bets 25 BB, UTG raises to 83.62 BB and is all-in, Hero calls 58.62 BB

River: (211.74 BB, 2 players) 8:club:

------

Fick även KK 3 gånger i rad på samma bord ikväll. Ja, du läste rätt. 3 gånger i rad. Sannolikheten för det är (1/220)^3 = 1/10 648 000, alltså ungefär 1 på 10,6 miljoner :shock: Varför drar jag inte in högsta vinsten på triss istället??? FML osv.

Godnatt PF

Postad
Om du inte är överglad att få in det på turn, vilka händer är du glad över att få in egentligen? Du är ju i top rangen.

Jag kanske formulerade mig otydligt. Jag är glad att få in det med AT i det läget. Tänkte att jag kastar upp handen ifall jag tänker snett. Kanske var lite overkill, jag vet inte.

Postad
Ingen smaksättare i kvargen alltså?

Jo jag försökte väl motivera min syn med att han satt på missat FD typ. Min magkänsla sa mig dock att han hade mig, antingen med 4an eller damen. Han kan ju beta färgdrag med Q och sedan värdebeta damen på river. Var mest besviken över mitt beslut att syna när jag kände att jag var slagen :-(

Najj kör utan! Sveper det ändå så jäkla fort så spelar ingen roll om jag inte har någon smak :mrgreen:

Har också lite problem med när man ska syna/inte syna när färgen brickar osv.

ATo, gillar nog inte 3betten (om FI har hög FT3bet, kring 70%, då kan jag 3betta). Annars kommer vi bara få syn av händer som dominerar oss.

Tror jag foldar ATo rakt av om UTG har en UOPFR på under 20%. Är väl där min gräns ligger. Som spelad så snapsynar jag av, vi har det näst-bästa vi kan ha är (bästa är obv AA). Inge snack om saken :)

Postad

ATo, gillar nog inte 3betten (om FI har hög FT3bet, kring 70%, då kan jag 3betta). Annars kommer vi bara få syn av händer som dominerar oss.

Tror jag foldar ATo rakt av om UTG har en UOPFR på under 20%. Är väl där min gräns ligger.

Trebeten med AT är Antarktiskall :mrgreen:

Okay grabbar! Tack för vägledning, ska kika över mina 3-bets OOP och se vilka andra händer jag kan plocka bort.

Som spelad så snapsynar jag av, vi har det näst-bästa vi kan ha är (bästa är obv AA). Inge snack om saken :)

Turn är ju runksyn så det skriker om det, mår bra när han degar där.

Gött att höra!

Postad
Fundera över vilka ranger folk öppnar i förstaposition samt vilka av dessa händer de sen spelar vidare mot trebet från big blind. Fundera sen på hur AT står sig mot dessa.

Satte ihop något snabbt, det är kanske inte facit men det borde ge en hyggligt rättvis bild av hur jag ligger till.

c0oxwyh.png

Att jag sitter ur pos gör inte saken bättre.

Postad

Idag

472 händer, +281 SEK. Fick inget vidare flyt i spelet. Hade väldigt tur i en stor pott, lyckades krångla in degen med typ 4 % EQ men nog fan gick det in 8-)

Lirade även 3 SNGs på stars ikväll, 18-, 27- och 45-manna, alla med 3.5 $ buy-in.

18-m: 4th, 5.63 $

27-m: 12th, 0 $

45-m: 1st, 44.53 $

Spoiler!

LnUtnWj.png

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Är verkligen ingen hejare på SNGs, vet knappt vad ICM är och har ingen utstuderad strategi, annat än att vinna då (hehe). Lirade en hel del SNGs back in the days, men har aldrig lagt ner tid på att försöka bli bättre. Någon som har en schysst sida/annat nyttigt att dela med sig av? :-) Det är ju som roligt det här med turneringar, speciellt när det är låg aktivitet på svs.

Halvmånadsrapport

Dags att summera första halvan av Augusti. Började månaden med att enbart lira /1, för att sedan mixa /1-/2. I slutet har det enbart blivit /2. Jag är nöjd med volymen jag har fått in, knappt 10k händer, vilket nog är rekord för mig på 15 dagar :-D

graf:

Spoiler!

KvQE8FK.png

Jag har en känsla av att det kommer bli färre speldagar resterande månad, har lite IRL på agendan. Det ser jag dock fram emot, ska neråt i landet och hälsa på some folks :-)

Allt gott!

Postad
Satte ihop något snabbt, det är kanske inte facit men det borde ge en hyggligt rättvis bild av hur jag ligger till.

c0oxwyh.png

Att jag sitter ur pos gör inte saken bättre.

tror t.om du är lite givmild med hans synrange där :)

Skulle nog vilja säga 88-JJ, ATs+ AJo+ KQo, KJs+.

Mot den rangen har vi 37.45% med ATo.

Postad
tror t.om du är lite givmild med hans synrange där :)

Skulle nog vilja säga 88-JJ, ATs+ AJo+ KQo, KJs+.

Mot den rangen har vi 37.45% med ATo.

Ja det kanske var givmilt av mig, sitter alldeles för lite och knåpar med sånt här :rolleyes: Schyrre av dig att komma med lite input, det uppskattas alltid :-D

Postad

Spelade 3 SNGs på stars i söndags (3.5 $ 18-m 6-max). Kom 2a i en och mincashade i en (4a tror jag). Det blir ju inte så bra avkastning när jag kör så få turrar men det är rätt skönt att göra något annat än att grinda CG ibland :-D

Satt samtidigt på ett Britta och la iväg 174 händer, -17 SEK.

• 2 weeks later...
Postad

Har haft uppehåll i 7 dagar, men drog igång pokern igen i förrgår. Lirade även igår och är -510 SEK på 1263 händer under dessa två dagar. Well well, vindarna vänder snart!

Kastar upp en hand för att visa att jag tar till mig av kritiken som ges här 8-)

Spoiler!

Hero (UTG): k484.71

CO: k400.00 (VPIP: 31.13, PFR: 23.58, 3Bet Preflop: 3.81, Hands: 331)

BTN: k592.14 (VPIP: 80.95, PFR: 9.52, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 46)

SB: k257.25 (VPIP: 29.48, PFR: 24.47, 3Bet Preflop: 6.94, Hands: 536)

BB: k212.61 (VPIP: 20.83, PFR: 2.08, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 48)

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has A:spade: T:club:

Hero raises to k6.00, CO raises to k17.25, fold, fold, fold, fold

Spoiler!
CO wins k15.00

Går även runt och funderar på att köpa hem en pokerbok, ska ta och kika lite här på PF och andra sidor och se vad som rekas.

Postad

Har två händer jag funderar över från dagens session.

1. Har ingen info om Fi. Ser nu att jag kanske borde checkat turn, synar han flop så synar han nog turn där också. Min fråga är dock: bör jag beta rivern när jag får in esset? Känns som att han antingen har flushdrag eller typ 99-JJ. Alla set borde han nog raisat (right?).

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hero (BB): k446.75

BTN: k391.51 (VPIP: 58.33, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 12)

SB: k521.52 (VPIP: 18.97, PFR: 17.24, 3Bet Preflop: 9.76, Hands: 120)

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has A:diamond: Q:spade:

BTN raises to k5.75, fold, Hero raises to k17.50, BTN calls k11.75

Flop: (k36.00, 2 players) 2:spade: 5:diamond: 7:spade:

Hero bets k24.00, BTN calls k24.00

Turn: (k84.00, 2 players) 8:club:

Hero bets k56.00, BTN calls k56.00

River: (k196.00, 2 players) A:club:

Hero checks

2. Betar flop och turn för att jag inte vill ge gratiskort om någon sitter på en spader. Tror även att jag kan få syn av sämre kungar, typ KQ-KT. Här är jag också fundersam på om jag bör beta river, typ 1/2-pott? Det känns som att fi lätt kan bluffa bort mig med en check-raise, så jag checkade för att slippa något jobbigt beslut. Vad tror ni, check eller bet?

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hero (BTN): k403.71

SB: k405.76 (VPIP: 60.00, PFR: 40.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 5)

BB: k552.70 (VPIP: 18.18, PFR: 17.27, 3Bet Preflop: 10.26, Hands: 113)

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:diamond: A:diamond:

Hero raises to k4.50, SB calls k3.50, BB calls k2.50

Flop: (k13.50, 3 players) K:spade: 8:spade: 5:spade:

SB checks, BB checks, Hero bets k10.12, fold, BB calls k10.12

Turn: (k33.74, 2 players) 3:heart:

BB checks, Hero bets k20.00, BB calls k20.00

River: (k73.74, 2 players) 7:diamond:

BB checks, Hero checks

Lyckades även plussa 200 SEK, yeeey :mrgreen:

Postad

La upp ett häng med en polare igår. Grillade hemgjorda burgers med bacon och knäckte några öl till det, livet :-D När matkoman började släppa drog jag igång pokergnugget, och vilket gnugg sedan :mrgreen:

Spoiler!

wCyNjfL.png

Har en hand jag funderar lite över, spelet på turn närmare bestämt.

Jag tror att det finns rätt många händer som han kan raisa på flop med här. Alla set, NFD och typ 77-99 kan han nog höja med. Han har väl någon bluff i sin range också, han verkar vara en för nivån rätt bra spelare och förstår nog att jag kan c-beta med air. Mina tankar går:

1. Om Fi har en hand som 77-99 så tror jag att en syn är fine, för att sedan beta ut ≈1/2 pot på river. Tror han foldar mot en raise när kungen landar, men jag kan nog få värde på rivern om jag endast synar.

2. Fi sitter på flushdraget, och då bör jag höja. Missar han flushen får jag 0 värde på river, förutom om :4h: landar.

3. Fi har set och då kommer degen åka in, yeey!

4. Fi är ute på bluffturné och då bör jag syna och utvärdera rivern.

Det kanske är solklart vad jag bör göra? Lite input från forumet vore dock fint.

Nu när jag skrivit klart och reflekterat en stund så tycker jag att raise är att föredra.

Extra: Om jag ska raisa, vad är en lämplig size? Efter hans bet på turn har han 300 SEK bakom. Tänker mig en raise till 160 ca, synar han blir potten 400 och han har då 200 kvar.

CO: k374.76 (VPIP: 40.68, PFR: 25.42, 3Bet Preflop: 5.88, Hands: 60)

BTN: k395.43 (VPIP: 20.12, PFR: 17.07, 3Bet Preflop: 5.50, Hands: 335)

SB: k500.15 (VPIP: 34.51, PFR: 24.78, 3Bet Preflop: 8.57, Hands: 119)

BB: k318.43 (VPIP: 37.50, PFR: 11.39, 3Bet Preflop: 4.44, Hands: 376)

Hero (UTG): k476.71

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:heart: K:club:

Hero raises to k7.00, fold, BTN calls k7.00, fold, fold

Flop: (k17.00, 2 players) 2:heart: 6:heart: 4:club:

Hero bets k12.75, BTN raises to k29.50, Hero calls k16.75

Turn: (k76.00, 2 players) K:diamond:

Hero checks, BTN bets k57.00, Hero: syn eller raise?

Det var nog allt för den här gången. Sista Aug idag så det kommer väl en månadsupdate här i dagarna.

Postad

Augusti. Rekordmånad. I alla fall i vunna SEK. Det är alltid trevligt, men jag är mer intresserad av att skaffa mig ett jobb. Ska jobba hårt på den biten, men det blir en hel del poker också ;-) Har etablerat mig på /2 och tycker jag har ett stabilt spel. Får se om jag kan ta mig upp på /4-/5 den här månaden :D

Graf:

Spoiler!

oHpohgL.png