Gå till innehåll

Skicklig i både cashgame och turnerningspoker?


YTWTM

Recommended Posts

Klart man kan vara bra på båda.. Är man en bra cashgame lirare men lär sig lite grundläggande turnerings strategier, som hur man spelar med grunda stackar osv så borde det ju gå bra.

 

Ang microlimits så vet jag inte. Tror värdebets blir mer värdefulla och bluffar mindre värdefulla, det är vad jag läst på forumet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, ska man sänka sig till deras nivå? ;)

Bara för att de går all-in med TP utan kicker behöver man ju själv inte göra det. Att syna som fan preflopp är ju helt rätt på de här borden, man behöver bara vara någorlunda tight när hyffsat stora pengar går in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite lost i den här frågan. Stadig cashgame-vinnare, men lyckas sällan i multitables. Sitngoes brukar jag oftast ta hem när jag kör "kontrollerat". Vet inte varför det inte vill lossna med turneringarna dock...

Utan att veta så mycket om din spelstil misstänker jag starkt att du är en aning för passiv och för slaskig, plus att du nog behöver lära dig lite om stackdynamik vid bubblorna (dvs slå på små stackar och undvik större). De implicita oddsen försvinner rätt snabbt i en SnG så värdet av slaskande går väldigt snabbt ned, samtidigt som det blir väldigt mycket värt att ta potten rätt av. Ytterligare en sak som du antagligen inte har från cashgame är den mycket större utsträckningen du ska försvara dina mörkar när de växt till sig lite. Lär dig älska att raisa all-in helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Se många floppar och spela ut alla fiskar där.

 

Hmmm, ska man sänka sig till deras nivå? ;)

 

Ne, men tight aggresivt funkar nästan alltid 8-)

 

Är beredd att hålla med dig. TAG är strategin som funkar för mig på microlimits. Tomtarna tänker aldrig på vad du möjligtvis kan ha och synar mer än gärna ner dig för att en gång på 20 få "göra en snygg syn" när du inte tänker dig för och försöker bluffa färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort & Ugrath - hur många floppar (%) skulle ni _ungefär se på en nivå som $25 eller $50? Sedan så fungerar detta väl inte så bra på sidor med högre rake (som party?)?

 

Party har inte högre rake, du kan däremot råka ut för en massa reload-bonuses. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...