Gå till innehåll

Bettingliga under VM


Recommended Posts

  • Svars 500
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gillar upplägget men ställer mig frågande till IRLares medverkan. Risken för multiaccande ökar väsentligt osv.

 

 

Tror ingen har någon edge ändå ärligt talat för att man ska vara orolig för multiaccande. Men det förstör PF-känslan. Så jag vet inte hur många irlare du snackar om OV1, är det 5 har jag inga problem med det... Är det 20 så känns det lite sisådär. Nästan så ni kan fixa en egen liga då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ingen har någon edge ändå ärligt talat för att man ska vara orolig för multiaccande. Men det förstör PF-känslan. Så jag vet inte hur många irlare du snackar om OV1, är det 5 har jag inga problem med det... Är det 20 så känns det lite sisådär. Nästan så ni kan fixa en egen liga då?

 

Håller med om allt.

 

Orkar du ta betalningarna igen Shahin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra! Håller med om 3k, vill man ha lägre är det väl bara att köra ihop med en polare eller sälja prolle.

 

Håller även med om max 10%. Egentligen tycker jag 3 priser räcker oavsett hur många vi blir.

 

vi spikar 3tkr imho. vill folk köra lägre så kan man alltid skapa en egen tråd och liga. är såklart kul om alla är med. men det blir för många.

 

jag tycker också att 3 priser och top-heavy räcker egentligen. men samtidigt kan det nog blir roligare för alla involverat om tex 5 fick priser. vi lär nog bli en hel del så vinnaren tar ju fortfarande minst en 80. om vi räknar med att vi blir 50 personer så kom shahin86 med ett bra förslag om att köra typ: 1. 85k, 2. 40k, 3. 15k, 4. 5k 5. 5k

 

Gillar upplägget men ställer mig frågande till IRLares medverkan. Risken för multiaccande ökar väsentligt osv.

 

jag håller med dig.

 

Tror ingen har någon edge ändå ärligt talat för att man ska vara orolig för multiaccande. Men det förstör PF-känslan. Så jag vet inte hur många irlare du snackar om OV1, är det 5 har jag inga problem med det... Är det 20 så känns det lite sisådär. Nästan så ni kan fixa en egen liga då?

 

edit: ok enligt shahin86 var jag helt ute och cyklade med mina argument. så jag lämnar det här till honom. antar att vi bara spikar och kör på 1x2.se? den är ju egentligen lite för simpel och den förra så ju bättre och roligare ut. men ser ut som att vi inte har mycket alternativ?

 

 

angående vilka som håller i smeten så hade jag helst skippat det av obv meck-skäl.. men jag startade tråden och får då ta ansvar. så jag kan tänka mig att ställa upp. skulle jag eventuellt få för mig att försvinna till vegas så har folk obv % :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blixtsynar också 50 pers här. Men man kan ju hoppas!

 

Angående mina IRL:are snackar jag 3-7 st. De flesta med nån slags pokeranknytning också.

 

Multiacc är förövrigt inga probs för mig, eller nåt att vara orolig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Röstar på Shahin som bank i vanlig ordning, förutsatt att han orkar ta det. Kanske kan va läge för 2 olika insatsstorlekar, och då gärna att man kör separata ligor för dessa. Jag tycker personligen 1K är ganska lagom, helst inte mer än 2. Vill ju sätta en slant på fantasyn också.

 

 

Håller helt med om detta. Är gärna med men 3k är väl saftigt för mig. Föreslår 1k + 3k alternativ.

 

Vill också köra fantasy, skapar separat tråd (har ju diskuterats i PL-tråden men förtjänar en egen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt hittat, fixat den. Gick igenom resten av matcherna också men det var bara de två som var omkastade.

 

Jag kan fixa utkastning av folk i morgon, ligor blev lite inslängt i specarna mot slutet. :) Är det någon mer feature som känns livsviktig för ligor?

 

Att smidigt kunna bjuda in folk till ligan vore en bra funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar upp till 50ish och tror/hoppas NikkeVegas tar en del för det funkade bra sist.

 

Kan eventuellt tänka mig att collecta såvida vi inte tar in massa IRLs. Blir inte bara stökigt att hålla reda på utan förlorar lite charmen. Röstar för bara pfare. Vore kul att "veta" vem som vinner. Jag kommer att köra eget VMtips vid sidan av med IRLs för 300kr insats. För mig spelar det ingen roll om vi kör 1, 2 eller 3k insats. Förra VM körde vi 3k och vi blev över 30pers, så jag tror inte att det är ett problem denna gång heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag e på! Hade föredragit lite lägre insats men låt gå.

 

Är också lite skeptisk mot irls, känns alltid roligare om alla hänger här och kan följa tråden. Att nån e pokerspelare känns lite irrelevant, jag har nog inte skrivit ett ord om poker på det här forumet på tre år eller nåt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har personligen inget emot IRLare men majoriteten har talat. Vi kör enbart PFare.

 

 

 

Ligan heter PF3k och lösenordet är 3k (ber till gud att Dev fixar funktion för att kicka ut folk sen) (=

 

Går ju att skapa en 1k liga också om vi har många som vill köra för 1k men inte för 3k. (Eller om man har folk som kör för 3k och gärna kör för 1k till)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joinat ligan och skeppar pengar så fort jag får betalinfo. Är Shahin Sr bankir så har jag väl kontonr sparat.

 

Fråga till 1X2, kan man ändra matchresultaten fram till deadline för matcherna? Dvs lägger man tips nu så ristas de väl inte i sten? Och likadant med resten, tex VM-vinnare går väl att ändra fram till 12:e juni? Förövrigt gillar jag verkligen sidan, tydligt och bra frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt går att ändra fram tills fem minuter innan någon match som påverkar det börjar. Dvs, alla individuella matcher går att ändra / lägga tips på fram tills fem minuter före matchstart. Alla frågor som spänner över hela VM går att ändra / lägga tips på fram tills fem minuter före Brasilien - Kroatien.

 

Det går faktiskt att skapa konto och lägga tills när som helst under VM, men då går det förstås inte att få poäng för något innan dess.

 

Fler ligafunktioner är på väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joinat ligan och skeppar pengar så fort jag får betalinfo. Är Shahin Sr bankir så har jag väl kontonr sparat.

 

Fråga till 1X2, kan man ändra matchresultaten fram till deadline för matcherna? Dvs lägger man tips nu så ristas de väl inte i sten? Och likadant med resten, tex VM-vinnare går väl att ändra fram till 12:e juni? Förövrigt gillar jag verkligen sidan, tydligt och bra frågor.

 

Det går att ändra, så du kan skissa på hur mycket du vill nu.

Du kan skicka till mitt konto.

 

 

Tror all vettig info är spikad nu?

 

http://vm.1x2.se/kupong

 

Ligan heter PF3k, lösenord 3k

Betalningsstrukturen tar vi sen när vi vet hur många vi blir. Men max 10%ish ITM och minst 50% till vinnarn.

 

Skicka pengarna till mig, NiklasVegas eller 89an. PMa för bankuppgifter.

Vore jävligt kul om vi lyckas bli 50 pers (=

 

Något vi glömt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joinade ligan nu och har betalat(mig själv). Har öppnat ett konto för bettingligan på Handelsbanken dit jag för över pengarna så fort jag får dom. Skickar bankuppgifter via pm, eller via facebook för dom som känner mig. Ni som var med under förra VM-tipset har troligtvis mina uppgifter sparade då jag inte bytt bank/konto. Ange nick som referens. Börjar collecta idag fram till deadline(datum?). Ska försöka att uppdatera här så ofta som möjligt gällande antal registerade betalande. Nu kör vi!

 

Bra om man registerar samma nick på 1x2 som man har på pf också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deadline borde vara innan avspark för Braslilienmatchen. Är inte pengarna inne innan dess (räcker inte med att man säger att man skickat) så blir eventuellt tips man lagt voidat. Med det sagt.... Så skicka så snabbt som möjligt.

 

Jag har redan fått ett par betalningar, updatar imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...