Gå till innehåll

Onlinepoker med laptop och mobil i Grekland?


hoffa

Recommended Posts

Ska snart åka på solsemester i Grekland i två veckor. Har lite lösa planer på att köpa en laptop och lira trådlös onlinepoker några kvällar/nätter. Problemet är att jag inte vet någonting alls om laptops och trådlöst internet. Jag undrar följande:

 

1. Jag tänkte köpa en begagnad laptop. Vilka funktioner måste den ha?

2. Måste mobiltelefonen ha vissa speciella funtioner?

3. Hur mycket kostar det i timmen? (har hört att man tar betalt för överfört data)

4. Hur stadig är uppkopplingen? Blir man disconnectad ofta?

5. Kan man köpa kontantkort för trådlöst internet?

 

Mvh

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. PCMCIA/PC-Card plats för WLAN eller Bluetooth/USB för mobilen.

 

2. Ska du köra mobilen så bör den ha åtminstone GPRS.

 

3. GPRS utomlands via svenskt abonnemang är sjukt dyrt, ca. 100SEK/MB. Köp ett lokalt kontantkort och kör på det istället.

 

4. Beror på kvaliten på nätet som du använder, men GPRS är rätt stabilt i Europa.

 

5. Borde finns pre-paid som har GPRS, kolla http://www.gsmworld.com och sen på resp. operatörs hemsida om det finns något om pre-paid.

 

Lycka till! :D

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpa en begagnad laptop är generellt en korkad ide då de flesta som säljs är antika vrak till snoraktiga priser med allehanda konstiga fel. Köp istället en ny laptop och välj istället en billigare modell ifall det ekonomiska krisar.

Behöver inte nödvändigtvis ha Bluetooth, tror det är en minst lika bra lösning att köpa en datakabel mellan datorn och telefonen, borde bli lite billigare och kanske lite stabilare uppkoppling då det är en mindre felande länk som kan krångla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska snart åka på solsemester i Grekland i två veckor. Har lite lösa planer på att köpa en laptop och lira trådlös onlinepoker några kvällar/nätter. Problemet är att jag inte vet någonting alls om laptops och trådlöst internet. Jag undrar följande:

 

1. Jag tänkte köpa en begagnad laptop. Vilka funktioner måste den ha?

2. Måste mobiltelefonen ha vissa speciella funtioner?

3. Hur mycket kostar det i timmen? (har hört att man tar betalt för överfört data)

4. Hur stadig är uppkopplingen? Blir man disconnectad ofta?

5. Kan man köpa kontantkort för trådlöst internet?

 

Mvh

 

* Lite RP - QoS *

 

Har själv suttit i tyskland och spelat poker, men då har jag kört över 3g och inte GPRS. Som tur är sitter jag med test-SIM från operatörerna så betalningen är inga problem :D Med 3G så är det inga problem, emn ska du slå rake plus data kostnad så får du nog spela på hög nivå. Ett måste som någon redan har nämt så bör du köpa ett lokalt SIM om du inte vill bli ruinerad. Eller kolla upp om hotellet har internet på rummen. De flesta har det numera och det brukar kosta runte en 100 SEK per dag dvs billigar en hotell-porr.... har jag hört :roll:

 

Jag hade iofs struntat i poker och gått ut och träffat folk eller läst en bok i solen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Till er som tycker jag är en tönt som ska spela poker i stället för att umgås vill jag säga följande: Jag ska dit med ett grabbgäng och festa i två veckor. Då och då behöer man pausa och återhämta sig. Hade tänkt lira onlinepoker tillsammans med en polare kanske 3-4 kvällar/nätter av 14.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Till er som tycker jag är en tönt som ska spela poker i stället för att umgås vill jag säga följande: Jag ska dit med ett grabbgäng och festa i två veckor. Då och då behöer man pausa och återhämta sig. Hade tänkt lira onlinepoker tillsammans med en polare kanske 3-4 kvällar/nätter av 14.

 

Kolla då upp om det finns tillgång till internet på rummet. Det är heltklart det billigaste alternativet. Alternativ två är att kolla om det finns hot spot inärheten där du bor eller på hotelet (WLAN). Alternativ tre är att skaffa ett SIM-kort där nere. Att ta med sitt eget kommer att bli för dyrt.

 

Ska du köra wlan så behöver du et pc-kort eller inbyggt wlan idatorn.

 

Ska du köra med mobilen så är det enda du behöver på datorn en com-port eller en USB-port. Sen kopplar du bara en datorkabel till telefonen och gör en dial-up från datorn. Ska du spela poker så bör du ha 3g annars finns risken att du kommer att få fördålig hastighet. Men det är bara en gissning.

 

För att köra poker klienter såbehöver du inte någon speciellt kraftfull dator.

 

Sen kan ni ju faktiskt spela poker emot varandra eller skaka ihopa några fulla turister på hotellet och spela mot dem. Lär inte vara så svårt med tanken på hur populärt poker är just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...