Gå till innehåll

QQ mot bet på river, svs /2


Recommended Posts

Vill gärna sluta var nit, men misstänker att jag överspelar en del av mina höga par.

 

FI spelar 27/18/7,3/7,8 (vpip/pfr/af/3b) på drygt 300 händer har inte höjt någon c-bet innan.

 

Ifall han har alla set/kåkar, 23s, 78s, och alla K & A höga färger kan jag syna på river ifall han har knappt 10 sämre combos (ex JJ,TT?).

Frågan är alltså framförallt ifall han någonsin bettar så stort med det på rivern?

 

svs 1/2

Seat 1 is the button

Seat 1: Player1 ( $718.88 USD )

Seat 2: Hero ( $556.98 USD )

Seat 3: Player3 ( $676.13 USD )

Seat 4: Player4 ( $400.00 USD )

Seat 5: Player5 ( $299.51 USD )

Hero posts small blind [$1.00 USD].

 

Player3 posts big blind [$2.00 USD].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to Hero [ Qs Qd ]

Player4 folds

Player5 folds

Player1 calls [$2.00 USD]

Hero raises [$7.00 USD]

Player3 calls [$6.00 USD]

Player1 calls [$6.00 USD]

 

** Dealing Flop ** [ 6d, 4h, 5h ] pot: 24:-

 

Hero bets [$18.00 USD]

Player3 raises [$38.00 USD]

Player1 folds

Hero calls [$20.00 USD]

 

** Dealing Turn ** [ 6h ] pot: 100:-

Hero checks

Player3 checks

 

** Dealing River ** [ 9c ] pot: 100:-

 

Hero checks

Player3 bets [$75.00 USD]

 

 

 

Fick inte rätt på handkonverteraren :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för feedbacken, tog mest med 23s "utifallatt".

Tänkte att jag ju drar ut minst 3 st. 2-par-combos på turn, men det kanske spelar mindre roll med tanke på att färgen sätter.

 

Tycker det är jobbigt att det är så pass många kort jag (tror jag) bör folda på, kan väl knappast syna på rivern ifall något av korten varit ett: A,K,7,8,3 eller hjärter? Är väl kungen såfall.

Dvs får folda på halva leken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för feedbacken, tog mest med 23s "utifallatt".

Tänkte att jag ju drar ut minst 3 st. 2-par-combos på turn, men det kanske spelar mindre roll med tanke på att färgen sätter.

 

Tycker det är jobbigt att det är så pass många kort jag (tror jag) bör folda på, kan väl knappast syna på rivern ifall något av korten varit ett: A,K,7,8,3 eller hjärter? Är väl kungen såfall.

Dvs får folda på halva leken.

 

Tycker det är en konstig spot, ser inte varför man slår om den floppen och sen inte fortsätter barella den turnen, tycker folk har det ofta när det är knasiga linjer ivf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sv.pokerstrategy.com

Bräda: 6d5h4h6h9c

Equity Vunna Oavgjorda

SB 45.45% 45.45% 0.00% { QdQs }

BB 54.55% 54.55% 0.00% { JJ-44, 86s+, 75s+, 65s, 54s, AhQh, KhQh, AhJh, KhJh, QhJh, AhTh, KhTh, QhTh, JhTh, Ah9h, Th9h, Ah8h, 9h8h, Ah7h, Ah6h, Ah5h, Ah4h, Ah3h, Ah2h }

 

Om han fullföljer med hela floprangen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en konstig spot, ser inte varför man slår om den floppen och sen inte fortsätter barella den turnen, tycker folk har det ofta när det är knasiga linjer ivf.

 

tror du har en poäng där

 

sv.pokerstrategy.com

Bräda: 6d5h4h6h9c

Equity Vunna Oavgjorda

SB 45.45% 45.45% 0.00% { QdQs }

BB 54.55% 54.55% 0.00% { JJ-44, 86s+, 75s+, 65s, 54s, AhQh, KhQh, AhJh, KhJh, QhJh, AhTh, KhTh, QhTh, JhTh, Ah9h, Th9h, Ah8h, 9h8h, Ah7h, Ah6h, Ah5h, Ah4h, Ah3h, Ah2h }

 

Om han fullföljer med hela floprangen då.

 

Det känns väl ganska osannolikt att han bettar med alla pockets på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en enkel vik av flera olika anledningar:

1. Player 3 är djupstackad plus att han har regstats så sannolikheten är stor att han i alla fall för nivån är en bra spelare.

2. Player 3 är fastsqueezad mellan dig och player nummer 1 och höjer ändå på floppen vilket om han nu är en bättre än en genomsnittlig spelare indikerar att han har en stark hand och aldrig en total bluff/svag semibluff.

3. I och med att färgen går in och brädan parar sig på turn så bör han spela 78s genom att checka bakom turn och värdebetta river närmare 100% av gångerna.

4. Generellt sett när jag har synat med låt oss säga triss i sådana lägen så har FI dykt upp med antingen 78s eller en lurigt spelad färg/kåk.

5. Även om det är osannolikt att en spelare som inte har höjt ett cbet på 300 händer skulle höja 99 så finns ändå möjligheten. Och i så fall träffar han kåk på river.

6. Regs på den där nivån slår i princip aldrig om TT/JJ på den där floppen och sedan värdebettar river efter att alla drag har gått in så du kan aldrig syna den där rivern med ett överpar, om ens med en triss. Hade du haft en triss hade du bara för att du blockerar kåkar istället kunna bluffahöja rivern profitabelt för att få honom att vika färger så djupa som ni är.

 

/IntenZe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...