Gå till innehåll

OldGrumpy -midstekar och hatar livet


TrolliNorr

Recommended Posts

Jag har helt ärligt inte funderat på det, vad är för-/nackdelar enligt dig?

 

Börja med att läsa inläggen ovanför som handlar om just det ämnet ;) Bor man högst upp i huset som jag så kommer man ju efteråt inte att göra det hehe, prispåverkan kanske inte är så markant däremot. Tar ju rätt lång tid att genomföra det hela med mkt oljud osv, samt risk för att det blir dåligt utfört med massa följdkostnader. Fördelarna är väl annars att man förhoppningsvis får etn fräschare fastighet = bättre värde på sin lägenhet, ev lägre avgift, bättre föreningsekonomi osv, förutsatt att allt går som beräknat dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bänkpressmaxning igår, aningen dumt eftersom jag varit illamående sen i förrgår. Laddade med en kebabrulle som lunch innan och lyckades efter 15 minuter pressa i mig halva rullen som jag i normala fall gris-trycker på 2 cirkus minuter... Känns ungefär som att jag haft magsjuka och har lätt feber men har inte mätt temp. Ja iaf, lyckades få upp 127,5kg vilket är tangerat pb från då man var ung. Lite kallt att jag inte fick in en maxning då jag kände mig i bra form för typ 3 veckor sen då 130kg troligen hade clearats, jaja...

 

Pokern går lite bättre senaste veckan, löjligt dåligt plus för månaden men är ju lite tid kvar så bara kriga på. Jobbar in ganska mkt coolers med QQ KK o går upp mot KK AA (jag lirar reggiga 8% 3bet o 4% 4b range, så borde få action mot lite mer än så? :D ) men så har det varit jävligt länge nu, inget nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge och hur mycket kostade det? För det blev väl dryga böter med?

 

Ja, det blir ju alltid böter som extra tiltfaktor. 3200kr fattigare blir man för att vara exakt. Standard är väl 3 månader, men vet (bl.a av egen erfarenhet) att ett personligt brev och intyg från arbetsgivare om att man "behöver det i jobbet" oftast sänker det till 1-2 månader. Fick ned till 1 mån förra gången så hoppas på samma flyt igen!

 

Kan tilläggas att jag inte ens körde bilen för att jag skulle någonstans i eget bevåg, var schysst och skulle kolla upp en grej åt pappsen, kommer fram dit efter "depåstoppet" och ser att syrran innan jag drog hemifrån messat att det inte längre behövde göras, ridå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det blir ju alltid böter som extra tiltfaktor. 3200kr fattigare blir man för att vara exakt. Standard är väl 3 månader, men vet (bl.a av egen erfarenhet) att ett personligt brev och intyg från arbetsgivare om att man "behöver det i jobbet" oftast sänker det till 1-2 månader. Fick ned till 1 mån förra gången så hoppas på samma flyt igen!

 

Kan tilläggas att jag inte ens körde bilen för att jag skulle någonstans i eget bevåg, var schysst och skulle kolla upp en grej åt pappsen, kommer fram dit efter "depåstoppet" och ser att syrran innan jag drog hemifrån messat att det inte längre behövde göras, ridå!

 

Tilt!

 

Låter det inte mer sannolikt att du snarare blir hårdare straffad om du åkt fast tidigare? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt!

 

Låter det inte mer sannolikt att du snarare blir hårdare straffad om du åkt fast tidigare? ;)

 

Inte orkat sätta mig in i hur preskriptionstider fungerar, men iom att det var +10 år sen jag tappade lappen sist torde det vara ute ur systemet? Har iofs vanliga fortkörningar 2 ggr där emellan, senaste för kanske 3 år sen. Vi får la se , återkommer med rapport om några veckor :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte orkat sätta mig in i hur preskriptionstider fungerar, men iom att det var +10 år sen jag tappade lappen sist torde det vara ute ur systemet? Har iofs vanliga fortkörningar 2 ggr där emellan, senaste för kanske 3 år sen. Vi får la se , återkommer med rapport om några veckor :)

 

Ok ok, GL ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Jahopp, senaste inlägg april, skriver väldigt mycket som det märks! :)

Såg att jag skrev ngt om min körkortsindragning i senaste posten. Tyvärr gick det ju åt helvete med mitt fina brev som jag skickade innan, den som läste det måste haft ett hjärta av sten, 2 månaders återkallning fick stå.

 

Pokern har gått rätt kallt hela året, upp ner upp ner i princip hela tiden, lite bättre andra halvan av året men ändå katastrof. Det börjar lukta nickbyte till "AMS2015".. :(

 

Jag har en liten fundering om två händer som jag spelade mot en semikonstig, troligen hyfsat vinnande reg. Han:26/19 8% 3bet med 5,5% 3bet vs EP from IP. Jag tight EP med 46/56 fold vs 3bet EP/MP.

 

Första handen öppnar jag KK i utg+1 för 3bb, FI i CO "min3betar" till 6bb (tror jag kan ha sett han göra detta innan men inte sett ngn showdown eller satt ngn not på det). Jag 4bet till 16,5bb, han syn och det känns som jag är med i en scen från filmen Lucky You där huvudrollsinnehavaren säger "I just call" då han har AA.

 

Nåja, flop TT4r, jag går för chksyn flop, cr turn men han checkar bakom. turn J och ett färgdrag, jag leder 17bb o han callar. River 3 och möjlig backdoorfärg går in, jag ej rätt K. Chk o han shovar 69bb. Känns som jag borde slinka här då varningsklockorna ringde preflop men visst synar vi av som en åsna och han har AA, fml.

 

2.5h senare ungefär öppnar jag 66 utg för 3bb, nu kommer han från utg+1 med samma 3bet size till 6bb igen, här tänker jag att han rimligen inte gör den sizen med bara bra händer för då är, han ju definitivt fiskreg :D Frågan är bara om vi ska börja levla lös eller inte. Min intuition var att han skulle försöka utnyttja sin nötrange-image iom att jag nyligen sett AA o skulle bli rädd då han nu gjorde samma sizing, jag läste hnm mao som svag. Vad rekas då för linje, 4bet-fold eller syna och bli sticky postflop/göra moves på bra brädor?

 

Detta är inte ngn linje som jag möts av ofta på midstakes vilket leder till en viss förrvirring. Skulle dock inte bli förvånad om det blir ngn slags äcklig trend, lol. Tankar mottages tacksamt!

 

Annars är livet hyfsat, tränar på som vanligt om än de riktiga resultaten uteblir. Hade ju tänkt fixa 200kg i marklyft innan jul men har varit lite krasslig till o från så inte riktigt fått in de pass jag velat. Drog iaf 185kg idag mitt i passet efter några tunga set innan så får väl vara ok nöjd med det, tangering av pb från ungdomsåren :)

 

Har därtill köpt en gripper av märket captains of crush, ska visst vara det "trendiga" grippermärket. Vet egentligen inte vad jag ska med jättegreppstyrka till hehe men tyckte det kändes lite manligt sådär just vid inköpstillfället :P Köpte iaf hårdhet 2.5 vilket är relativt seeegt. Som vanligt var jag överoptimistisk, första försöken att stänga den kan stavas lolski, kom väl sisådär en tredjedel på vägen men har gjort synbara framsteg på dessa två veckor så om ett halvår kanske det läggs upp en lite brag-film på en stängning!

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Dålig dag som blev bättre efter träningen. Började med att vara lite kall samt överspela JJ i en pott så landade på $2k back för dan före gymmet. Vis av erfarenhet är det dock EV+ att vara lite småsur/semitiltad då man ska lyfta så helt bortkastade 2k var det inte :P Satte som mål vid nyår att dra 200kg i marklyft raw innan mars månads utgång och hade därför bestämt mig för att försöka klara 190kg idag. 170 kändes bra så jag klev direkt på 190 kg från det vilket också gick "helt ok". La därför på 192.5kg och satte även den med viss tvekan gällande det tekniska utförandet lol.

 

Nu ska vi in o försöka tura till sig lite pengar. Fortf $11k upp för månaden efter dagens dåliga start så har lite fallhöjd som jag hoppas slippa utnyttja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Inte sett linjen nu på ett tag så kanske inte så mkt trend som jag befarade, "phew" :) Killerwolf, Minraise flop + 1/3 turn riv har jag faktiskt inte lagt märke till att ngn tagit. Låter som en linje som vissa regs kan ta mot fiskar?

 

Jag minns numera med saknad då det för ca 7-8 år sedan var lite halvfräscht att donkbetta, jävlar vad folk spewade lös mot det i början, lol. År 2015 känns det som att man istället får börja återanvända moves som folk slutat använda.

 

Orkar inte gräva fram några kluriga nävar (lat) men kan slänga upp en riktigt sjuk donation som jag fick för några veckor sen :D

 

$5/$10 USD NL

Seat 2 is the button

Total number of players : 6/6

Seat 3: E ( $2,140.90 USD )

Seat 5: F ( $1,193.10 USD )

Seat 6: HERO ( $1,281 USD )

Seat 1: Z ( $1,000 USD )

Seat 2: FISK ( $1,448.95 USD )

Seat 4: X ( $1,334 USD )

E posts small blind [$5 USD].

X posts big blind [$10 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qs Qd ]

F will be using his time bank for this hand.

F folds

HERO will be using his time bank for this hand.

HERO raises [$30 USD]

Z folds

FISK raises [$100 USD]

E folds

X folds

HERO will be using his time bank for this hand.

HERO raises [$480 USD]

FISK calls [$410 USD]

** Dealing Flop ** [ 3c, 7s, Jh ]

HERO bets [$700 USD]

FISK calls [$700 USD]

** Dealing Turn ** [ 2d ]

HERO will be using his time bank for this hand.

HERO is all-In [$71 USD]

FISK calls [$71 USD]

** Dealing River ** [ 9s ]

HERO shows [ Qs, Qd ]a pair of Queens.

FISK shows [ 5d, 8c ]high card Jack.

HERO wins $2,574 USD from the main pot with a pair of Queens.

 

Annars har jag inte lirat mycket i februari, varit lite krasslig och haft släktbesök o annat socialt för mig så min handcount är långt efter budget. Plus är jag iaf litegrann så 2015 fortsätter hyfsat än så länge.

 

Drog förresten 200kg i marklyft i fredags med mkt tveksam form, filmade med mobilen och man kan se att stången rullar ut från kroppen 5-7cm innan den lämnar backen :oops: På tal om träning, har kört kreatin i ca veckor nu (fairing mono) men har sedan igår lagt av med det eftersom jag blir kass i magen av det, semilös konstant och pruttar, orkar fan inte med det. Någon fler än jag här som haft samma problem? Läste någonstans att det kunde vara värt att blanda ut med varmt vatten så det löser sig bättre/snällare mot magen samt ta bara 1/2 dos. Kanske kommer testa det då magen normaliserat sig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...