Gå till innehåll

OldGrumpy -midstekar och hatar livet


TrolliNorr

Recommended Posts

Såja, tänkte starta en dagbok för att hålla motivationen uppe nu på gamla dar. Har lirat poker heltid i ett flertal år, mestadels NL CG midstakes med skott uppåt. Som dagbokstiteln kanske antyder har jag kommit till en punkt där jag inte längre tycker att poker är "awesome" men det är väl ganska standard i dagens pokerklimat har jag fått för mig, är man inte bumhunter så är man den som bumhuntas, typ... Då jag ändå är igång med whinandet hade jag tänkt att slänga upp en graf för senaste året lite drygt men kom på att jag deletat allt utom senaste månaderna, ni slipper mao se det! :)

 

Utöver pokern tycker jag om att (styrke)träna, vilket jag sett att många andra av er också gör, så ser fram emot att få lite tips på den punkten också. Blir mestadels standardövningar då jag kör och "you guessed it" - överkroppsträning vs benträning är inte 1:1 ;) Har btw för närvarande ett vad med en polare om att jag ska fixa 130kg i bänkpress senast 25e feb, ligger marginellt i ofas på det.

 

Siktar på att löpande slänga upp lite HHs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GL. Känns som det är jag som startat ett nytt konto nästan. Förutom att jag inte bänkar och är jättesvag. Och inte spelar midstakes längre. Men annars så!

 

 

Är du ny här eller haft gammalt konto? Luktar lite nygammal användare tbh :mrgreen:

 

Ty :) Hmm, fan bra read där, är mkt riktigt nygammal men hade tappat lösen och hade kontot reggat på en mailadress jag inte längre har tillgång till. Startar mao om fresh med clean image :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1a handen i db'n:

 

Fi är ganska aggro, 28/23 med 16% 3bet BUvsCO. Verkar stabba normal % vs missed cb och foldar rätt mkt vs cbets. Bör se mig som standard tag. Här väljer jag att checka flop för att det ser ut som en flop där jag ger upp väldigt ofta och std är att stabba här med väldigt hög frekvens. Chksyn är väl det som låg närmast i tanken men även c/r är väl ett option?

 

Iaf så checkas florren igenom och jag går för delaycbetet nu då han får många drag om han checkat bakom KJ/QJ e.dyl. Raisen är inte direkt vad jag ville ha dock, rätt stor raise är det ju därtill. Om vi synar, vilka rivers callar vi ned? Är överrep-3bet turn ett option? Vad är allmänna åsikten att fi visar upp här vid showdown? (kanske borde ge mig på att filtrera i HM2 :) )

 

$5/10 Blinds - 6 Players

 

BTN: $1,052

SB: $1,085.89

UTG: $1,859.06

BB: $1,299.75

UTG+1: $1,302.37

CO: $1,301.50

 

Pre-flop: Dealt to CO T:heart: A:heart:

(1 folds), CO raises to $25, BTN calls $25, (2 folds)

 

Flop: ($65) T:club: 6:spade: 4:club: (3 Players)

CO checks, BTN checks

 

Turn: ($65) 9:diamond: (3 Players)

CO bets $42, BTN raises to $160, CO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är vi i samma sits gällande "heltid i ett flertal år" och "poker är inte awesome, men what to do? degen måste in.." :)

 

Är det Svs som gäller eller?

 

Hehe, det är bara segt då degen inte vill stanna inne, har mkt på "equity-banken" men verkar ha tappat lösenkoden sas.. ;)

 

Tänkte försöka undvika outning så jag avböjer tillsvidare att uppge nätverk, SvS ligger dock i planerna för året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att börja jobba någonstans, så kanske får du tillbaka motivationen. Funkade för mig i alla fall.

 

Ja, jag har övervägt det men känns inte speciellt lockande. Är det halvtidsjobb du menar? :) Planen är väl att köra på som vanligt året ut 2014 och känns det fortfarande bleh så får jag väl ta tag i det på riktigt gissar jag. Försöker btw bli bättre på att aktivera mig socialt för att undvika pokertristessen, prokrastinering är dock numera ett rätt djupt rotat personlighetsdrag hehe..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat ganska sparsamt sista dagarna, ja egentligen hela "året". Var därför dags att trycka in iaf lite volym en dag så stod ut i 4,5h innan tristessen blev mig övermäktig, nöjd! :P

 

Eftersom mitt spel-självförtroende är på ATL (finns den förkortningen?) körde jag betydligt lägre än jag brukar så det kunde inte bli några summor att tala om oavsett om boom eller doom-switchen låg på. Gick dock hyfsat och fick tillbaka några procent av det tappade självförtroendet. Det är ju en extreeeemt stor skillnad på hur man lägger upp sessionen på lägre nivåer kontra midstakes/övre midstakes. Nu var det bara att låta waitlista de flesta borden, låta dem ploppa upp och ta ett seat, garanti att ha en hyfsat stor drooler på bordet, magiskt! :D

 

Har btw varit lite sleten och förkyld senaste veckan, dåligt för träningen. Kom dock igång så sakta med det igår och körde även ett kort slött pass idag, sjukt hur fort man börjar känna sig slapp efter ett kortare uppehåll.

 

På tal om gymträning så finner jag det förresten ganska lol då biffarna, ja dom där som man verkligen är skeptisk till om dom är "natural", står och flexar och jämför vid speglarna,varför liksom?

 

Ah, glömde, såg en magisk film igår. Är en sucker för lol-filmer med hajar o.dyl så gårnatten förgylldes av monsterbudget bluckbustern Dinoshark, loooool

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träningsupplägg-rekk om du gillar de där med bli stark.

 

Helkropp varannan dag, 5x5 och viktprogression varje pass.

Böj

Bänk

Rodd

Chins

Axelpress

 

(Rodd kan bytas mot mark 1/2-1/3 pass)

 

Failar man viktprogression får man försöka öka någon rep sen prova igen. Då blir man iaf bra på övningarna :)

 

Tack för tips! :) Jag är väldigt dåligt påläst i ämnet träningslära. Ser att du rekar varannan dag, minns nu att det var så jag faktiskt körde på den gamla goda tiden då jag var ung och fortfarande gjorde framsteg styrkemässigt. Numera blir det mer åt träna 2 vila 1 (dock sällan mer än 4 pass i veckan) Har du själv jämfört olika träningsintervaller och upplevt skillnad i resultatutveckling?

 

Angående böjen, körde det regelbundet förut, men har varit nog inte kört knäböj på 2 år nu :( Det sega med att börja om är ju den sjuka träningsvärken man får första passen, är det värt det? :P

 

På tal om böj och även marklyft så har jag problem med en "skada" som jag med jämna mellanrum sliter upp. Vet inte riktigt vad det är men i uppgång från bottenläge då man är som mest komprimerad har jag lätt för att slita upp något i revbensbrosket eller vad det nu kan vara. Körde benpress i maskin förra året en gång och det lät bara riiitsch som om man slet isär en tjock tygbit - 4 veckor störande semismärta efter det och ingen mer benpress :( Skulle tacksamt ta emot tips på vad man ska göra åt ngt sådant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träningsupplägg-rekk om du gillar de där med bli stark.

 

Helkropp varannan dag, 5x5 och viktprogression varje pass.

Böj

Bänk

Rodd

Chins

Axelpress

 

(Rodd kan bytas mot mark 1/2-1/3 pass)

 

Failar man viktprogression får man försöka öka någon rep sen prova igen. Då blir man iaf bra på övningarna :)

 

styrkelabbet.se :)

 

Lycka till! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips! :) Jag är väldigt dåligt påläst i ämnet träningslära. Ser att du rekar varannan dag, minns nu att det var så jag faktiskt körde på den gamla goda tiden då jag var ung och fortfarande gjorde framsteg styrkemässigt. Numera blir det mer åt träna 2 vila 1 (dock sällan mer än 4 pass i veckan) Har du själv jämfört olika träningsintervaller och upplevt skillnad i resultatutveckling?

 

Angående böjen, körde det regelbundet förut, men har varit nog inte kört knäböj på 2 år nu :( Det sega med att börja om är ju den sjuka träningsvärken man får första passen, är det värt det? :P

 

På tal om böj och även marklyft så har jag problem med en "skada" som jag med jämna mellanrum sliter upp. Vet inte riktigt vad det är men i uppgång från bottenläge då man är som mest komprimerad har jag lätt för att slita upp något i revbensbrosket eller vad det nu kan vara. Körde benpress i maskin förra året en gång och det lät bara riiitsch som om man slet isär en tjock tygbit - 4 veckor störande semismärta efter det och ingen mer benpress :( Skulle tacksamt ta emot tips på vad man ska göra åt ngt sådant!

 

 

jag kör ungefär 3 tunga pass i veckan. Bänkpress,Mark,Knä samt ett myspass där jag kör övningar jag vill bättra på!

 

Dessa tre övningar tycker jag är sjukt viktiga då du verkligen vill öka i styrka och bli stark i hela kroppen.

 

Knäböjen är ju galet fin! rekommenderar verkligen att börja köra det igen! Börja väldigt väldigt lågt och försök att få in tekniken. Jag kör alltid innan varje benpass ungefär 15-20 min uppvärming med olika tänj och strechövningar! Sjukt gött om man känner verkligen att tekniken blir bättre, sedan är det bara att lasta på som Starfitter säger att du ökar varje pass.

 

det där med din skada kan jag inte säga nåt om då jag har sjukt dålig koll på hur man ska behandla samt göra det bättre! jag gillar bara att träna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör ungefär 3 tunga pass i veckan. Bänkpress,Mark,Knä samt ett myspass där jag kör övningar jag vill bättra på!

 

Dessa tre övningar tycker jag är sjukt viktiga då du verkligen vill öka i styrka och bli stark i hela kroppen.

 

Knäböjen är ju galet fin! rekommenderar verkligen att börja köra det igen! Börja väldigt väldigt lågt och försök att få in tekniken. Jag kör alltid innan varje benpass ungefär 15-20 min uppvärming med olika tänj och strechövningar! Sjukt gött om man känner verkligen att tekniken blir bättre, sedan är det bara att lasta på som Starfitter säger att du ökar varje pass.

 

det där med din skada kan jag inte säga nåt om då jag har sjukt dålig koll på hur man ska behandla samt göra det bättre! jag gillar bara att träna :)

 

Gött! Blev ändå lite taggad på böjen nu :) Jag körde den väldigt regelbundet i ett flertal år back in the days men som sagt blivit bekväm + rädd för slita upp skador. Tekniken borde sitta där fortfarande om än vikterna lär behöva korrigeras nedåt en hel del så att säga. Tror jag körde 5:or på 135-137.5 förut, lär bli 35kg ned på det lol. Bänka mer är man böjer, disco! :P 15-20 min stretching innan passet, hur orkar du :) , imponerande och kanske något att ta efter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw fått in en del händer idag igen, låg nivå återigen dock, babysteps! Jawdropen går på repeat då man får in det med över 50% med AK upprepade ggr, inte van det på vanliga nivåer där jag upplever att AI pre-rangen börjat bli sjuukt nittig. Igår blev jag 5bet-shovad av 78s mot reg, det hände väl senast ngn gång 2010 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Classic SS snarare än styrkelabbet ;)

 

Ang din skada låter de som du inte har bålspänning nog för att sänka ner bröstkorgen under utförandet.

Gällande teknik så är ingen tillräckligt bra någonsin, finns alltid både ytterligare vikt att hämta samt lägre skaderisk om man går framåt på den fronten. Mycket jobb utanför övningen med rörlighet.

 

Vara lite försiktig med marken bara då den sliten satan på både muskler och CNS.

 

Jag ser inte på styrka som att de har något egenvärde men på deff känns det värdelöst försöka optimera muskeltillväxt när styrkebaserade upplägg säkerligen kan vara likvärdiga för att behålla massa (även bra kunna lyfta tungt när man slår om).

 

Gl med bli sexig as phuck och även på poker (sålänge vi aldrig möts)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött! Blev ändå lite taggad på böjen nu :) Jag körde den väldigt regelbundet i ett flertal år back in the days men som sagt blivit bekväm + rädd för slita upp skador. Tekniken borde sitta där fortfarande om än vikterna lär behöva korrigeras nedåt en hel del så att säga. Tror jag körde 5:or på 135-137.5 förut, lär bli 35kg ned på det lol. Bänka mer är man böjer, disco! :P 15-20 min stretching innan passet, hur orkar du :) , imponerande och kanske något att ta efter!

 

jadu de vettihundan hur jag orkar det! men som sagt i börjar e det tungt att ens tänka på stretching, men när man har vant sig så är det faktiskt riktigt gött och man känner att man inte längre är ett "kylskåp", vilket annars kan bli lätt hänt, samt att det är lättare att utföra övningarna korrekt! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Classic SS snarare än styrkelabbet ;)

 

Ang din skada låter de som du inte har bålspänning nog för att sänka ner bröstkorgen under utförandet.

Gällande teknik så är ingen tillräckligt bra någonsin, finns alltid både ytterligare vikt att hämta samt lägre skaderisk om man går framåt på den fronten. Mycket jobb utanför övningen med rörlighet.

 

Vara lite försiktig med marken bara då den sliten satan på både muskler och CNS.

 

Jag ser inte på styrka som att de har något egenvärde men på deff känns det värdelöst försöka optimera muskeltillväxt när styrkebaserade upplägg säkerligen kan vara likvärdiga för att behålla massa (även bra kunna lyfta tungt när man slår om).

 

 

 

Gl med bli sexig as phuck och även på poker (sålänge vi aldrig möts)

 

Oj, nu är jag inte med teorimässigt :) "inte nog bålspänning", what means? Har för mig jag hört termen "buktryck" nämnas i ngn db tidigare, är det samma sak? För svag i magen eller bara inte nog aktiverad? Tacksam för förklaring! :)

 

Haha, sexig as phuck... :P På tal om sexy, såg just filmen Mud med Mattan McConaughey, där har vi en som väl ansågs rätt så het rent fysiskt förut, rejält tapp av muskler numera o då har jag inte sett Dallas buyers club där han väl är närmast Christian-Bale-Oscars-diet-smal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu de vettihundan hur jag orkar det! men som sagt i börjar e det tungt att ens tänka på stretching, men när man har vant sig så är det faktiskt riktigt gött och man känner att man inte längre är ett "kylskåp", vilket annars kan bli lätt hänt, samt att det är lättare att utföra övningarna korrekt! :P

 

Köpt, lovar att stretcha 10 minuter imorgon :) Även köpt protte + kreatin idag så nu blir det fullt blås på gymmet tills man når ath formmässigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11,4k hands spelade efter 23 av 28 dagar, bra volym? :rolleyes:

Minusres på det @-1,3bb/100 så man är inte kung just nu, lol..

 

Iaf just varit och klippt mig hos lokala "turken" på kvarterssalongen, just över en kvart inkl. tvättning, klockrent! :D Följde upp det med ett styrkepass, har ju ett vad med en polare om att ta 130 i bänken senast 25e feb. Iom att jag var semisjuk en vecka så fick jag dock till nu på lördag på mig. Börjar bli lite less på köra patthar nu för att vara ärlig så ska bli skönt att gå över till det vanliga "1 ggr/mån". Kan ngn insatt säga om det ens finns en liten chans att fixa 130 på lördag baserat på att jag endast kommer få in ett till pass innan dess samt idag körde följande serie själv (utan pass fwiw): 5:a 100, 3:a 110, 2:a 115, 2:a 115, 3:a 110 och 5:a 105? En vecka in på första kreatinkuren ever btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du köra med tröja? I sånt fall bör det inte vara några problem om du klarar en tvåa på 115.

 

Aah, grymt tips :) Nej, vi har inte tagit upp några begränsningar i utrustning öht, men skulle kännas lite osportsligt att köra med tröja nu. Vad kostar en sån annars o var hittar man dem billigast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha alltså det beror väl på. I ett vad om pengar (har inte läst vad det gäller) ser jag det kanske som en smula oetiskt. Men gäller vadet något annat skulle jag gladeligen fläska på mig en tröja.

 

Svar på frågan, det är nog lite lurigt att få tag på en tröja tills på lördag utan att hyra/låna hos en tyngdlyftningsklubb. Misstänker att man inte kan valsa in på stadium och köpa en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man maxat bänkpressen idag enligt vadet. Kört rejält med protte och kreatin sista dagarna vilket inte magen undgått, jävlar vad gaser man kan få haha. Visste väl redan då jag vaknade idag att jag inte skulle fixa de 130kg så är inte jättebesviken. Tyvärr blev uppladdningen/nattsömnen lite störd av att sambon kom hem och fnittrade med en polare efter att ha donerat ett inträde till sveriges mest överskattade "artist", läs Avicii :D

 

Jaja, körde iaf lite randomvikter upp till 125kg som jag tog, inte lätt, men utan besvär. Gick sen på 130 o failade rätt hårt på den, sen blev såklart även 127,5 en hopplös uppföljare. Utbetalningen av vadets astronomiska summa om 500 kr uppskattades för övrigt inte av min polare då jag överlämnade det hela i form av mynt i olika valörer :twisted: Får väl ge målet 2 veckor till innan jag ger mig på ngt annat, marklyft känns lockande bara gammelkroppen inte går sönder som vanligt :cry: Aldrig tränat det mer än lite sporadiskt i mina yngre dagar o drog väl 185kg då om jag minns rätt så med regelbunden träning några månader kanske magiska 200kg är uppnåeligt?

 

Hann även checka av ett dop idag, jag och tjejen var av samma uppfattning om att vi var utfyllnad då det gällde syrrans makes bros förstfödda och sällskapet var tämligen litet. Jag antar att andelen troende/kyrkoavgiftsbetalare är rekordlåg på detta forum och det känns verkligen obekvämt då trosbekännelsen ska uttalas på slutet av akten. Jag avstod och funderade istället på hur sjukt, ja nästan retarderat religion är. Blir söka till prästskola snart mao :P

 

Poker då? Gått semikallt sista dagarna, spelet har väl varit sådär, hyfsad bb/100 o småplus på ev, men kall på högsta limitsen med mkt utdragningar, bita sig i släppen osv! Nu är det dock ny månad så bara köra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...