Gå till innehåll

Svs 1/2 - 3b mot 30% fold to 3b


Recommended Posts

FI är en 31/28 med 30% fold to 3b över 477 händer, hans steal % är 43%.

 

På grund av killens sjukt låga foldto3b så 3b jag KQo för värde här, tror han synar med många dominerade kungar och damer och om jag inte träffar borde jag kunna skjuta honom ur potten på passande brädor.

 

Torr flop och jag skjuter dels för att folda bättre oparade händer typ Ax och för att få honom att folda händer som kan ha lite equity mot mig ex random suited etc.

 

På turn spikar jag min kung. Han har en Aggression frequency på 42%(35% på turn) så jag checkar här för att låta honom betta om han har floatat och för att inte skrämma bort pocketpar som han kanke vill försvara turn. Han checkar bakom och jag bettar halvpot och han ställer.

 

Han ger mig 1:2.75 vilket gör att jag behöver vinna 27% här. Han reppar inget vettigt, typ A5x är möjligtvis troligt. Jag har underreppat min hand och han kan kanske göra detta med någon random kung eller bara en ren bluff så jag synar.

 

Behöver feedback på denna.

Tack på förhand!

 

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2428306

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $406.96 - VPIP: 30, PFR: 26, 3B: 13, AF: 2.7, Hands: 477

Hero (SB): $217.36 - VPIP: 28, PFR: 24, 3B: 7, AF: 4.6, Hands: 22011

BB: $191.76 - VPIP: 29, PFR: 15, 3B: 0, AF: 7.0, Hands: 55

UTG: $439.40 - VPIP: 24, PFR: 19, 3B: 6, AF: 3.0, Hands: 172

CO: $778.78 - VPIP: 20, PFR: 14, 3B: 4, AF: 2.0, Hands: 403

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with K :heart: Q :club:

2 folds, BTN raises to $6, Hero raises to $22, 1 fold, BTN calls $16

 

Flop: ($46.00) 3 :club: 3 :spade: 5 :heart:(2 players)

Hero bets $28.00, BTN calls $28

 

Turn: ($102.00) K :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($102.00) 5 :club:(2 players)

Hero bets $51.00, BTN raises to $255, Hero calls $116.36 all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är sant, frågan är dock om FI inser det.

 

Fi kan ju lätt ha 55/33 btw. Förstår inte hur 33 inte kan finnas med i rangen du ger honom. 43s är verkligen inte orealistiskt heller, A3s och A5s är ju rätt rimliga också.

 

Betta bara turn och ta det därifrån. Förstår inte ens vad han peelar en gata med bara. Är han en tänkande spelare vet han att vi skjuter våra bluffar här. Är han en mindre tänkande spelare får vi runksnapsyn av 5x, 66-QQ, pipor och eventuella Kx.

 

Betta turn här är ju väldigt sällan ett dåligt spel mot dem flesta. Checka här är däremot dåligt mot dem flesta. Vet inte riktigt om man bör stirra sig alltför blind på stats på så små samples heller direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig sluta beta med 100 bb-stack i denna hand. Samma sak om jag bluffar.

 

Om man tänker sig djupare stackar blir det fortfarande till att fortsätta beta men att välja betstorlekar för att på river kunna folda mot omslag eller kanske inducera något sjukt från min motståndare.

 

Antar att checken syftar till en fortsatt checksynlinje, men det känns i sådana fall som att du tappar värde väldigt ofta. Hur hög aggressionsfaktor din motståndare än har kommer denne rimligtvis dra tillbaka många float- och bluffplaner på just det turnkortet eftersom det träffar en normal 3betrange bra.

 

Som spelat är det bara syna av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...