Gå till innehåll

Hur ofta komma ITM i MTT?


yoyo

Recommended Posts

tjenare ja vet att här finns många duktiga turnerings spelare och vad ja undrar är hur ofta ni plaserar er in the money när ni kör multiturneringar va kan man förvänta sig om man är en bra spelare som ja vet många av er är tack för svar

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare ja vet att här finns många duktiga turnerings spelare och vad ja undrar är hur ofta ni plaserar er in the money när ni kör multiturneringar va kan man förvänta sig om man är en bra spelare som ja vet många av er är tack för svar

 

* RP - QoS *

 

Att komma ITM många gånger i MTT's kan anses som prestationer, men ofta inte särskilt lönsamt att bara komma ITM. Ofta måste man ta chansningar där man ställs mot coinflips eller sämre för att ta sig längre i en turnering.

 

Jag anser att man går alltså in med olika approach i turneringar, antingen att vinna lite pengar ofta, eller mycket pengar med längre mellanrum.

 

Så, att komma ITM är ganska enkelt med tight konservativt spel, men ska du komma långt ITM så klarar du dig sällan utan att vara allin mot en som täcker dig. Sen måste man ju ta i beaktning hur många som är ITM i förhållande till deltagarantalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en MTT för dig? För mig är det en stor turnering där det är över 100 speare. Att komma ITM till finalbordet i en mindre turnering är sällan svårt men på de större är det lite jobbigare. Någon har sagt till mig på pokerforum.nu att det är 30-40% ITM som skall ses som bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en MTT för dig? För mig är det en stor turnering där det är över 100 speare. Att komma ITM till finalbordet i en mindre turnering är sällan svårt men på de större är det lite jobbigare. Någon har sagt till mig på pokerforum.nu att det är 30-40% ITM som skall ses som bra.

 

Jag tror inte någon här på forumet klarar de där övre siffrorna med några hundra MTT spelade. De flesta här verkar ju dessutom spela på micro/low nivå vilket jag i alla fall tycker är ganska ointressant då det inte ger någonting.

 

Dessutom håller jag med Nizze även om det var OT. Det är finalbordet man vill åt. Inget annat. ItM är bara ett delmål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom håller jag med Nizze även om det var OT. Det är finalbordet man vill åt. Inget annat. ItM är bara ett delmål.

Det håller jag helt med om, det är för små vinster precis ovan ITM och timpenningen blir väldigt dålig om man inte hamnar på finalbordet. Däremot tror jag att man kan se sig som en vinnande spelare om man är ITM runt en 30%, finalbord eller inte. Det går sällan att folda sig till pengar i större turerningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom håller jag med Nizze även om det var OT. Det är finalbordet man vill åt. Inget annat. ItM är bara ett delmål.

Det håller jag helt med om, det är för små vinster precis ovan ITM och timpenningen blir väldigt dålig om man inte hamnar på finalbordet. Däremot tror jag att man kan se sig som en vinnande spelare om man är ITM runt en 30%, finalbord eller inte. Det går sällan att folda sig till pengar i större turerningar.

 

:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finalbordet är ofta inte heller tillräckligt. För att vara en framgångsrik turneringsspelare måste du få någon topp 2 placering någon gång ibland. Att komma till finalbordet (när ITM är plats 30 kanske), ger en stor "hävstångseffekt", men den blir ännu större väl där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar mkt turneringar, oftast 20 dollar och uppåt. Kvaliteten på spelarna är sjunkande i paritet med att buyin sjunker, klar korrelation. En 10 dollar rebuyturnering spelas ju annorlunda första timmen än en 100 dollars freezeout. Så att säga att man placerar sig 30% eller 40% ITM är ganska ointressant. Det viktiga är precis som föregående spelare säger är att någon gång emellanåt placera sig topp 3 i de riktigt stora turneringarna.

 

Sen kan man slaska med 5 dollars turneringar och hoppas på tur, oftast väldigt tidskrävande och inte särskilt lönsamt, eftersom många är benägna att gambla med marginalhänder, eftersom det ändå börjar en ny turnering om 20 minuter.

 

Mitt råd är att spela färre turneringar med högre buyin än många med liten buyin, dvs om du är en duktig spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finalbordet är ofta inte heller tillräckligt. För att vara en framgångsrik turneringsspelare måste du få någon topp 2 placering någon gång ibland. Att komma till finalbordet (när ITM är plats 30 kanske), ger en stor "hävstångseffekt", men den blir ännu större väl där.

 

 

 

Ointressant kommentar (som jag dock förväntade mig) med tanke på att det mestasdels är tur som gör om man kommer längre på finalbordet. Detta självklart om man inte är en chicken bara för att säga det före någon annan. Man foldar sig inte till HU.

 

//På drygt humör. Se hand i osanolika händelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finalbordet är ofta inte heller tillräckligt. För att vara en framgångsrik turneringsspelare måste du få någon topp 2 placering någon gång ibland. Att komma till finalbordet (när ITM är plats 30 kanske), ger en stor "hävstångseffekt", men den blir ännu större väl där.

 

 

 

Ointressant kommentar (som jag dock förväntade mig) med tanke på att det mestasdels är tur som gör om man kommer längre på finalbordet. Detta självklart om man inte är en chicken bara för att säga det före någon annan. Man foldar sig inte till HU.

 

//På drygt humör. Se hand i osanolika händelser.

 

Skicklighet som gör att man kommer dit, sedan kan man spela lite hur som helst? Jag antar att den som vinner mest turneringar är den med mest tur? Tänk om man var född med Johnny Chans "tur"... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att spela färre turneringar med högre buyin än många med liten buyin, dvs om du är en duktig spelare.

 

Mitt råd är sateliter! Då kommer man betala högst 50% av inköpet för att få vara med och spela, dock kan man behöva offra ett par timmar som kanska skall räknas med i $/h när man sumerar turneringen. Har man sateliter med $1 till $10 så bör man klara sig bra så länge man kan spela sånär hyffsat. Många kassa spelare spelar den i tron om att förvandla sina $20 till $100.000 på tre dagar eller något sådant :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite mer relevant fråga kanske skulle vara vad för ROI det är möjligt att ha?

 

Precis, i MTT's säger inte ITM% något alls. Spelare A med ITM% på 10% kan ligga bra mycket mer plus än spelare B med ITM% på 40% över 1000 turneringar, RIO där emot säger direkt vem som vinner mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ROI: Return on investment

Nu är det RIO han frågar efter... :roll:

 

Ganska uppenbart att han tog RIO från min post där det i sin tur var ganska uppenbart att jag felaktikt bytte plats på I och O.

 

ROI står alltså för Return Of Investment och anges i %. 100% ROI ger alltså tillbaks precis lika mycket som du satsade, 110% 10% mer än vad du satsade osv.

 

Spelar du 10+1 SnG's ger 100% ROI 11$ tillbaks per turnering och 110% 12,1$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ROI står alltså för Return Of Investment och anges i %. 100% ROI ger alltså tillbaks precis lika mycket som du satsade, 110% 10% mer än vad du satsade osv.

 

Spelar du 10+1 SnG's ger 100% ROI 11$ tillbaks per turnering och 110% 12,1$.

 

ROI = Return On Investment

 

Du måste dra ifrån 100 % från dina siffror. Alltså, om du spelar $10+$1 och har ROI på 100 % så får du tillbaka $22 per turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...