Gå till innehåll

Slask med stor stack, dra med 1.5 inköp?


Adapa

Recommended Posts

Som rubriken lyder, så kan jag inte låta bli att spela marginella händer med en stor stack, vilket är förödande för min rulle.

Just nu gör jag så att jag lämnar bordet när jag har minst 1.5 inköp, är det rätt eller fel?

 

Visserligen kan man dubbla hårt med en stor stack, men ändå känner jag att jag har åkt på rätt mkt beats, nötfärg mot kåk osv...

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rulle är ju till för att klara av dåliga tider med utdragningar osv. Prova att spela fler bord istället så kanske du lägger av med att spela skithänder/marginella händer. När jag spelar 4 bord hinner/orkar jag inte spela onödiga händer så kvaliteten på min genomsnittliga hand som når floppen stiger otroligt mycket.

 

Man får inte vara rädd för att ha stor stack tycker jag. Det är då man har den största chansen att tjäna pengar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får inte vara rädd för att ha stor stack tycker jag. Det är då man har den största chansen att tjäna pengar. :P

 

Och att förlora pengar :evil: Kunde inte låta bli då jag just förlorade en monsterpott där jag offrade 2,6 inköp

 

Jo, det gör man ju. Var du favorit i potten då, eller hade du oturen att inte dra ut? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är med marginella händer du får riktigt bra betalt, alltså extra bra att ha en stor stack att få in deg.

 

Err...hur menar du då?

 

AJ på floppen A94 mot en storstacks allin, hur fasiken ska man kunna tjäna pengar på det?

 

Du kanske menar fler draghänder då man har implicita odds?

 

Edit: så trycker man på citera igen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med marginella händer menar jag inte AJ, AJ HU är en stark hand. Menar

typiska draghänder, 34,68, 910 m m. Se väldigt många floppar, lägga sig

väldigt sällan, höja ofta innan floppen med den typen av händer. Om du ska spela den typen av händer så kan du inte endast se floppen och lägga dig direkt du inte träffar hyfsat bra. Du kommer förmodligen förlora en hel del händer men när du sätter dem så får du bra betalt eftersom de vet att du synar mkt. Du kan inte spela marginella händer och lägga dig direkt. Lika bra att du spelar tight helt och hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det såhär:

 

ju större stackarna börjar bli desto mer uppfinningsrik måste du ju börja bli.

 

Du kanske tycker det är skumt att sitta med 300 BB vid ett bord till exempel, tror du inte din motståndare tycker likadant om han också har det?

 

Utnyttja hans rädsla istället för att vara rädd själv. Eller gå ner en nivå i limit

 

(Om du inte spelar micro redans om jag ahr för mig jag såg )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inet riktigt, lämnar du ett bord när du har 50% över inköpet på bordet? Det verkar inte så bra och du missar chansen att ta stacken från spelare med 2-3 ggr inköp. Se över ditt spel om du förlorar det du vinner, det är där felet ligger då och det är där du skall lägga ner tid.

 

Tänk även på att det är en fördel att känna till vilka på bordet som är bra/dåliga och det får du en känsla för om du delar borde med dem ett 50 tal händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det såhär:

 

ju större stackarna börjar bli desto mer uppfinningsrik måste du ju börja bli.

 

Du kanske tycker det är skumt att sitta med 300 BB vid ett bord till exempel, tror du inte din motståndare tycker likadant om han också har det?

 

Utnyttja hans rädsla istället för att vara rädd själv. Eller gå ner en nivå i limit

 

(Om du inte spelar micro redans om jag ahr för mig jag såg )

 

Jag spelar micro ja, tänkte ha som ett projekt under resten av sommaren att bygga en bankrulle från en frirullevinst på 5$. Har jobbat upp det till ungefär 65$ nu, men jag känner mig fortfarande obekväm med stora stackar. Kanske ska prova att lira med lite större stackar först när jag har nått 10-inköpsgränsen.

 

Kanske till och med borde starta en dagbok och se hur långt jag kan ta mina 5$?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaa, med så lite pengar tycker iaf jag att det är skitbra gjort, starta en dagbok tycker jag du kan göra, om inte annat lär du ju tycka att det är förbannat kul att läsa den själv om kanske 1,5 år när du sitter där och har en bankrulle på runt $30-40k 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får inte vara rädd för att ha stor stack tycker jag. Det är då man har den största chansen att tjäna pengar. :P

 

Och att förlora pengar :evil: Kunde inte låta bli då jag just förlorade en monsterpott där jag offrade 2,6 inköp

 

Jo, det gör man ju. Var du favorit i potten då, eller hade du oturen att inte dra ut? ;)

 

Nja det var lite halvtomtigt spel men jag mötte en kille som gjorde samma spel med många sämre händer och den här gången råkade han träffa ett lågt fyrtal med ett av sina hålkort som han för övrigt betalade 7bb preflop med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder, så kan jag inte låta bli att spela marginella händer med en stor stack, vilket är förödande för min rulle.

Just nu gör jag så att jag lämnar bordet när jag har minst 1.5 inköp, är det rätt eller fel?

Beror på om du vill lära dig att spela poker med djup stack eller tjäna pengar i det korta loppet. För din långsiktiga vinst är det antagligen bäst att du lär dig och spela med stor stack så tidigt som möjligt i din karriär.

 

Tänk också på att du mycket oftare kan komma loss från exempelvis ett set om du har 200bb än om du har 100bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förtydliga. Du tänker dig ett scenario där du är uppe mot en annan storstack som ställer in på turn?

Ja, typ. Eller river, där är inte heller set så superbra med djupa pengar. Det är lätt för nya spelare att fastna vid tanken på att set är värt att gå all-in med, om man har djupa pengar är det väldigt ofta inte fallet. Inget konstigt egentligen, man ska bara vara väldigt mycket försiktigare med att få in 200bb än 100bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stora stackar gör det ju lättare att manövrera i potterna. Men jag tror även variansen blir större om man sitter kvar vid bordet och försöker dubbla så många gånger som möjligt. Mycket mer lönsamt, men jag väntar tills min bankrulle på 72$ nu har stigit upp minst till 1500xBB

 

Känns så äckligt att behöva torska hela stacken på en badbeat annars :/

Har lite koll på hur det är att spela storstackad. Mer draghänder och spela på implicita odds med. Speciellt om man misstänker att motståndaren kanske sätter en hand han får svårt att släppa.

Lite mer trixigt med andra ord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns fördelar rmed att spela en liten stack också, särskilt om dina motståndare är riktigt usla pre-flop -spelare. Många gånger mot dessa eviga calling stations önskar man till exempel att man vore all-in pre-flop med AJ, eftersom de då inte kan eliminera en från showdown. Som disconnect protection....

 

Antagligen är det inte riktigt så enkelt som att man alltid ska ha så stor stack som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det såhär:

 

ju större stackarna börjar bli desto mer uppfinningsrik måste du ju börja bli.

 

Du kanske tycker det är skumt att sitta med 300 BB vid ett bord till exempel, tror du inte din motståndare tycker likadant om han också har det?

 

Utnyttja hans rädsla istället för att vara rädd själv. Eller gå ner en nivå i limit

 

(Om du inte spelar micro redans om jag ahr för mig jag såg )

 

Jag spelar micro ja, tänkte ha som ett projekt under resten av sommaren att bygga en bankrulle från en frirullevinst på 5$. Har jobbat upp det till ungefär 65$ nu, men jag känner mig fortfarande obekväm med stora stackar. Kanske ska prova att lira med lite större stackar först när jag har nått 10-inköpsgränsen.

 

Kanske till och med borde starta en dagbok och se hur långt jag kan ta mina 5$?

 

Jag vann 4,5 dollar på en Primarulle, spelat upp det till 4000 på 4 dagar, med massor av flyt dock... Men det gäller att våga ha en stor stack så man kan trycka in pengarna när man har stålhänder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det såhär:

 

ju större stackarna börjar bli desto mer uppfinningsrik måste du ju börja bli.

 

Du kanske tycker det är skumt att sitta med 300 BB vid ett bord till exempel, tror du inte din motståndare tycker likadant om han också har det?

 

Utnyttja hans rädsla istället för att vara rädd själv. Eller gå ner en nivå i limit

 

(Om du inte spelar micro redans om jag ahr för mig jag såg )

 

Jag spelar micro ja, tänkte ha som ett projekt under resten av sommaren att bygga en bankrulle från en frirullevinst på 5$. Har jobbat upp det till ungefär 65$ nu, men jag känner mig fortfarande obekväm med stora stackar. Kanske ska prova att lira med lite större stackar först när jag har nått 10-inköpsgränsen.

 

Kanske till och med borde starta en dagbok och se hur långt jag kan ta mina 5$?

 

Jag vann 4,5 dollar på en Primarulle, spelat upp det till 4000 på 4 dagar, med massor av flyt dock... Men det gäller att våga ha en stor stack så man kan trycka in pengarna när man har stålhänder...

 

Det var inte direkt illa! Skriv gärna en rapport på hur du bar dig åt o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...