El Helado Patata Postad 28 December , 2013 Rapport Postad 28 December , 2013 Hej! Jag hade en jättedum idé om att stejka+lära upp en tjejkompis som jag var nära vän med i 3 år. Vi startade ett neteller-konto och förde över cash. Sen flyttade hon och jag med och pratade därefter. Det var väl 2010 kanske. Jag har försökt få tag på henne och tom erbjuda henne typ 500 kr + middag om hon bara kan verifiera sin adress då neteller börjar ta ut inaktivitetsavgift + jag gärna tar tillbaka dom pengarna. Vi slutade liksom på god fot men hon är en ganska rejäl känslomänniska och gör i princip aldrig något hon inte känner för, vi bodde en stund tillsammans och ena veckan gillade hon sitt jobb för hon jobbade med sina bästa kompisar och bla bla men veckan efter hade hon sagt upp sig utan några besparingar eller övriga planer på hur hon skulle betala hyran. Jag har alltså lösenord och inlogg till hennes neteller. Bara att det är låst. Finns det någon som varit i liknande situation som kunde lösa det? Det vore helt klart kul att få tillbaka dom. Citera
Metaddict Postad 28 December , 2013 Rapport Postad 28 December , 2013 Hej!Jag hade en jättedum idé om att stejka+lära upp en tjejkompis som jag var nära vän med i 3 år. Vi startade ett neteller-konto och förde över cash. Sen flyttade hon och jag med och pratade därefter. Det var väl 2010 kanske. Jag har försökt få tag på henne och tom erbjuda henne typ 500 kr + middag om hon bara kan verifiera sin adress då neteller börjar ta ut inaktivitetsavgift + jag gärna tar tillbaka dom pengarna. Vi slutade liksom på god fot men hon är en ganska rejäl känslomänniska och gör i princip aldrig något hon inte känner för, vi bodde en stund tillsammans och ena veckan gillade hon sitt jobb för hon jobbade med sina bästa kompisar och bla bla men veckan efter hade hon sagt upp sig utan några besparingar eller övriga planer på hur hon skulle betala hyran. Jag har alltså lösenord och inlogg till hennes neteller. Bara att det är låst. Finns det någon som varit i liknande situation som kunde lösa det? Det vore helt klart kul att få tillbaka dom. Om dem låst kontot kan du nog glömma att låsa upp det utan hennes hjälp. Citera
Jocke_G Postad 28 December , 2013 Rapport Postad 28 December , 2013 Som Metaddict skrev så måste din gamla kompis hjälpa dig. Antagligen vill dom ha kort på körkort/ID kort/Pass + en räkning i hennes namn. Citera
El Helado Patata Postad 28 December , 2013 Författare Rapport Postad 28 December , 2013 Så mycket vet jag ju med. Men jag kanske har hittat en lösning, kanske berättar om den snart. Citera
nizzestrom Postad 29 December , 2013 Rapport Postad 29 December , 2013 Jag slås oftare och oftare av att jag tycker folk som skriver inlägg här verkar vara så där lite småkorkade på det där viset som bara 18/19/20-åringar är. Tydligaste tecknet på att åren går och att man blir äldre antar jag. Citera
TGrinder Postad 29 December , 2013 Rapport Postad 29 December , 2013 Så mycket vet jag ju med. Men jag kanske har hittat en lösning, kanske berättar om den snart. Men bara kanske? Citera
El Helado Patata Postad 6 Januari , 2014 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2014 Men bara kanske? Ja jag funderade på om den kanske var mer skada än nytta, t ex om någon får tag i nån annans lösenord.. Jag hittade en halvlösning men tyvärr inte helt, det mesta är låst fortfarande. Citera
RoleModel Postad 6 Januari , 2014 Rapport Postad 6 Januari , 2014 Ja jag funderade på om den kanske var mer skada än nytta, t ex om någon får tag i nån annans lösenord.. Jag hittade en halvlösning men tyvärr inte helt, det mesta är låst fortfarande. Citera
Recommended Posts