Banankaka Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 Jag har alltid byggt upp grindhörnor vart jag än suttit och ett tag satt jag tom på nätcafe och grindade. Nu tänker jag resa runt och befinna mig kortare tid på olika platser runt om i världen så jag behöver en laptop. Aldrig spelat på laptop tidigare förutom på en 11 tums MacBook air vilket var helt värdelöst. Jag spelar normalt 2-6 bord och vill kunna köra pokertracker 3, propokertools, iTunes eller runitonce i bakgrunden. Kollat lite på nya MacBook Pro 15", vad tycker ni om den? Dell XPS har jag läst lite om med? Citera
minibiff Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 GTO-linjen är obv MBPr 15" Citera
cab Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 GTO-linjen är obv MBPr 15" +1, grym dator. Den är så slimmad så den känns mycket mindre än 15" perfekt vid resor. Retina skärmen är dock grisdyr om man har sönder den, fick precis tillbaka min efter tjejen råkat spräcka den. Kosta bara 7500kr... Citera
Banankaka Postad 13 December , 2013 Författare Rapport Postad 13 December , 2013 http://store.apple.com/se/buy-mac/macbook-pro Tack för svaren! Vilken av dessa ska man köra då? Som jag förstår det sänktes priserna på MBP för att dom billigare modellerna nu har integrerat grafikkort medans endast den dyrare modellen idag har dedikerat grafikkort. Sedan får man dubbel ram och lagring med dyrare modellen. Det kanske är bra för framtiden? Vilken modell kör ni på? Citera
Banankaka Postad 13 December , 2013 Författare Rapport Postad 13 December , 2013 Jo och angående skärmen, läste på 2+2 att borden och knapparna blir väldigt små när upplösningen är så hög. Stämmer det? Sjukt att dom 7,5 för att lappa ihop en skärm Citera
minibiff Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 Haha, min vanliga MBP 13" kostade 6k att laga glaset. Dock tog HF allt förutom 1,5k självrisk! Citera
cab Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 Jo och angående skärmen, läste på 2+2 att borden och knapparna blir väldigt små när upplösningen är så hög. Stämmer det? Sjukt att dom 7,5 för att lappa ihop en skärm Jag har den dyraste modellen, värt att tänka på att det går inte att uppgradera minnet i efterhand vilket suger så lika bra att fläska på direkt. Ang. upplösningen så stämmer inte det direkt vad som anges, det går inte att köra upplösning 2880 x 1800 om man inte kör ett separat program men du kommer endå inte kunna se något om du inte använder en lupp. Så dom har skalat ner det till andra vanliga mer läsvänliga format med extrem skärpa. Har för mig max är 1920 × 1200 och det är på gränsen till för litet. Citera
Banankaka Postad 13 December , 2013 Författare Rapport Postad 13 December , 2013 Förstår, tack! Sticker in och köper en senare idag Du pallar inte slänga upp 4-6 bord och screenshota? Citera
minibiff Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 Gärna svs om det inte är för mycket begärt! Är ju själv sugen på 15"aren Citera
cab Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 Fixar det när jag kommer hem ikväll Citera
Banankaka Postad 13 December , 2013 Författare Rapport Postad 13 December , 2013 Jag köper den strax i värsta fall ger jag den till någon i julklapp Citera
Banankaka Postad 13 December , 2013 Författare Rapport Postad 13 December , 2013 Men om du postar en bild så kanske jag väntar med att öppna den. Citera
minibiff Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 Men om du postar en bild så kanske jag väntar med att öppna den. Köp på Elgiganten! Då kan du öppna varan och lämna tillbaka den innan 24e januari och få pengarna tillbaka! Mvh arbetsskadad Citera
datob_83 Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 Vad ska man ha för laptop om man spelar 12+bord? Just nu är det lite svårt att ha överblick men funkar. Är sugen på en förbättring! Tack på förhand! Citera
minibiff Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 Tackar! Helt insane! Får bli ett sådant köp! Citera
Banankaka Postad 13 December , 2013 Författare Rapport Postad 13 December , 2013 Tack för bilden, ser bra ut! Köpte den och ska öppna strax Hur kör du Windows och hur cleant går det? Citera
cab Postad 13 December , 2013 Rapport Postad 13 December , 2013 Kör via Parallels och det funkar klockrent. Citera
Eblinho Postad 14 December , 2013 Rapport Postad 14 December , 2013 Jag har den dyraste modellen, värt att tänka på att det går inte att uppgradera minnet i efterhand vilket suger så lika bra att fläska på direkt. Ang. upplösningen så stämmer inte det direkt vad som anges, det går inte att köra upplösning 2880 x 1800 om man inte kör ett separat program men du kommer endå inte kunna se något om du inte använder en lupp. Så dom har skalat ner det till andra vanliga mer läsvänliga format med extrem skärpa. Har för mig max är 1920 × 1200 och det är på gränsen till för litet. Syn Citera
Banankaka Postad 14 December , 2013 Författare Rapport Postad 14 December , 2013 Cab kör du med Parallels pga HEM? Hur mycket av din hårddisk har åsidosatt till det? Citera
cab Postad 14 December , 2013 Rapport Postad 14 December , 2013 Cab kör du med Parallels pga HEM? Hur mycket av din hårddisk har åsidosatt till det? Yes, jag kör 30GB hd och 4GB i minne på den virtuella datorn. Citera
Banankaka Postad 14 December , 2013 Författare Rapport Postad 14 December , 2013 Tack Cab för alla svar. Är igång nu och riktigt nöjd. Redan hunnit bli 2 outad också så allt är som det ska Citera
Recommended Posts