Gå till innehåll

Hjälp 30 tum på en MBP retina


pastan

Recommended Posts

Jag har en Macbook Retina av senaste modellen som har en sjuk upplösning på 2880x1800.

 

Är i tankarna på att köpa en polares "HP LP3065" som är en fet 30 tums skärm. Vill dock ha en bra upplösning på den och får i dagsläget inget bättre än typ 1200x800 vilket är bra störande. Jag har googlat en del och det verkar som att flera har problem med icke-mac externa skärmar på deras macdatorer. Men finns antagligen folk som kan hjälpa eller bekräfta att det inte går.

 

Så min fråga lyder: Har någon här fått deras 30tum skärm att fungera med en mac laptop? Menar givetvis med bra upplösning. Hur gjorde ni?

 

Jag har köpt två olika DVI-adapter, men inget verkar fungera. Antar att jag helt enkelt får köpa mac thunderbolt 27?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elgiganten hade tre stycken av exakt den där i fyndvaruboxen här i stan för 49:- (Ingen tredjepart utan precis den.)

 

Har du vägarna förbi ett elgiganten kan det ju inte skada att kika.

 

Antar att du menar Sthlm med stan? Vilken Elgiganten isåfall? På väg till Mac store nu ändå så att jag har den för ikväll men kan lämna tillbaka worst case

 

Snart vet vi om det är rätt sladd.

 

edit: Mac hade den inte inne så blir att dra förbi elgiganten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...