Gå till innehåll

Evergrey provar PLO


Evergrey

Recommended Posts

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du flattar QQ här. Ska du sitta och check/folda alla A-höga/K-höga floppar eller vad är planen? Vad stoppar vi in i BTN vs CO 100bb deep om inte damerna åker in egentligen? Skeppar alltid in det här personligen iaf. Håller nog med tordi att det finns roligare händer att flatta. Blir ju indirekt som att du setminear nästan. Tycker vi dödar all vår action med vår hand om vi synar pre, vi kommer ju nästan aldrig få in stacken mot sämre om vi inte river in någon setup i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitt inte och flatta 4bets med QQ 100bb djup, det är bara tramsigt. In med smeten och sluta vara supernit, alla nits kommer ändå vara begravda innan jag slutar spela på SvS.

 

MVH

 

mr felstav

 

Men vem skall då få dig att posta i forumet?

 

Om du flattar QQ här. Ska du sitta och check/folda alla A-höga/K-höga floppar eller vad är planen? Vad stoppar vi in i BTN vs CO 100bb deep om inte damerna åker in egentligen? Skeppar alltid in det här personligen iaf. Håller nog med tordi att det finns roligare händer att flatta. Blir ju indirekt som att du setminear nästan. Tycker vi dödar all vår action med vår hand om vi synar pre, vi kommer ju nästan aldrig få in stacken mot sämre om vi inte river in någon setup i princip.

 

Jag degar hela min värderange som std och hade ingen direkt plan postflop annat än att jäklas med en forumit :)

Det syns inte i HH'n men jag tolkade hans raise som UTG eftersom det satt en till reg efter honom som inte hunnit bli tilldelad kort än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes sir! Vid vilket stackdjup tycker du det är ok?

.

 

När vi inte längre kan vi få in de å vara glada. Lär ju variera mkt utifrån ens egen spelstil och motståndarens men när de börjar bli 200bb+ btn vs co är de ju inget fest längre sålänge inte dynamiken tillåter de.

 

Anledningen till att vi inte ska flatta QQ 100bb deep är att vi ger upp på tok för mtk equity mot hans poteniella 4betsbluffar samt att vi gör otroligt bra mot en värderange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy helvete vad dåligt jag spelade idag. Kamikazebluffar (Cooooold!), dåliga calldowns (Fooooold!) och betsyner som är betfolds alla dagar i veckan normalt sett.

 

5 minuter efter att jag "bestämt" mig för att lira A-game igen så torskar vi 600bb-baljan med 76 vs JT på Q859 mot samma lirare som drog ut mina AA med 97o på A32 häromdagen. 3k-hålet var ett faktum.

 

Jag skärpte till mig, vevade vidare och hittade samtidigt rushen så sjukt nog slutar dagen bara -192:- efter 2.4k händer.

 

Att det var minst 3 fiskar per bord ett tag skadade inte direkt :mrgreen:

 

Siktar på rekordmånad i december både volym och pengamässigt, även om det försvinner ett par dagar pga. julfirande och annat trams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-2631:- på 2.6k händer.

 

Sprang vidrigt men är nöjd med både spelet och volymen så inget att gnälla över :-)

Noterbart är att jag vann alla potter som jag skrev hooooooooold i skype för 8-)

 

Jag har lagt märke till att det är sjukt mycket roligare/enklare att pressa volym sedan jag började använda mig av svs färgmarkeringar och grönmarkerat fiskar. Det gör nästan ont i själen när man ska stänga ner och ser grönt överallt :mrgreen:

 

Blir nog tyvärr inte särskilt mycket spel imorgon eftersom jag blivit lurad/övertalad att hålla i en partivisning på schackklubben. SvS har såklart stängning samma dag men ska spela så mycket jag hinner. Förhoppningsvis hinner jag inte backa särskilt mycket.

:roffe: (alltid velat använda den)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt märke till att det är sjukt mycket roligare/enklare att pressa volym sedan jag började använda mig av svs färgmarkeringar och grönmarkerat fiskar. Det gör nästan ont i själen när man ska stänga ner och ser grönt överallt :mrgreen:

 

"Lagt märke till" haha, jag hade tjatat på dig i flera månader för att få dig att inse :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass seriöst är schackliret? :)

Nuförtiden lirar jag enbart seriematcher (brukar hålla till på förstabordet i Div 1) och har cirkus 2270 i LASK.

Spelar du själv? Övriga schackspelare på pf får gärna svara också, heltok måste inte ha monopol på schackdiskussioner :-D

 

"Lagt märke till" haha, jag hade tjatat på dig i flera månader för att få dig att inse :mrgreen:

 

Och sen när blev det en bra idé att lyssna på dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TY sir!

Jag plöjer all fantasy jag kommer över. Om du följt Tokboken så har du säkert redan koll på The Way of Kings av Brandon Sanderson.

http://www.adlibris.com/se/bok/the-way-of-kings-9780765326355

Fantastiskt bra och kommer bli en mastodontserie likt WoT.

 

Kanske inte liknar WoT särskilt mycket men Kingkiller Chronicles (2/3 böcker utgivna) av Patrick Rothfuss

http://www.adlibris.com/se/bok/the-name-of-the-wind-9780575081406 (första delen) är vad jag läst och gillat nyligen.

 

The Farseer Trilogy av Robin Hobb läser jag om just nu. Läste dem första gången som 11åring (ett tag sedan alltså) och är snart igenom första boken igen. http://www.adlibris.com/se/bok/assassins-apprentice-9780006480099

Vet inte riktigt varför men tycker den är ruskigt bra hittills :-)

 

Reka gärna dina favoriter, letar ständigt efter ny fantasy :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TY sir!

Jag plöjer all fantasy jag kommer över. Om du följt Tokboken så har du säkert redan koll på The Way of Kings av Brandon Sanderson.

http://www.adlibris.com/se/bok/the-way-of-kings-9780765326355

Fantastiskt bra och kommer bli en mastodontserie likt WoT.

 

Kanske inte liknar WoT särskilt mycket men Kingkiller Chronicles (2/3 böcker utgivna) av Patrick Rothfuss

http://www.adlibris.com/se/bok/the-name-of-the-wind-9780575081406 (första delen) är vad jag läst och gillat nyligen.

 

The Farseer Trilogy av Robin Hobb läser jag om just nu. Läste dem första gången som 11åring (ett tag sedan alltså) och är snart igenom första boken igen. http://www.adlibris.com/se/bok/assassins-apprentice-9780006480099

Vet inte riktigt varför men tycker den är ruskigt bra hittills :-)

 

Reka gärna dina favoriter, letar ständigt efter ny fantasy :)

 

Terry Pratchett om skivvärlden är faktiskt helt okej, också the Wheel of time (sagan om Drakens återkomst)

 

mvh

Fantasy-älskarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...