Gå till innehåll

NLT - AA mot tight aggressiv spelare all-in


DrSpooky

Recommended Posts

Jag har postat två inlägg som berör all-in situationer. Tacksam för råd om mitt spel och ev spelförbättring.

 

AA - hand hamnade jag i för någon dag sedan och jag är nyfiken att höra vad ni hade gjort. Jag vale all-in.

 

Masgro en loose-aggressive spelare enligt tidigare historik på honom.

 

***** Hand History for Game 2369158147 *****

$25 NL Texas Hold'em - Friday, July 15, 18:56:47 EDT 2005

Table Table 37114 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: DrSpooky ( $37 )

Seat 3: Castrem ( $9.80 )

Seat 6: bramkajka ( $40.83 )

Seat 9: masgro ( $34.15 )

Seat 8: RichL28 ( $23.65 )

Seat 5: thompson_3 ( $22.75 )

Seat 4: clem00 ( $23.50 )

Seat 10: DingmanAA ( $14.40 )

Seat 2: DeaconBlues4 ( $24.75 )

DeaconBlues4 posts small blind [$0.10].

Castrem posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to DrSpooky [ Ac Ah ]

BalcoPoker has joined the table.

clem00 calls [$0.25].

thompson_3 folds.

bramkajka calls [$0.25].

RichL28 folds.

masgro raises [$0.50].

DingmanAA folds.

DrSpooky raises [$1].

DeaconBlues4 folds.

Castrem folds.

clem00 calls [$0.75].

bramkajka calls [$0.75].

masgro calls [$0.50].

** Dealing Flop ** [ 3c, 7d, Qs ]

clem00 checks.

bramkajka checks.

masgro checks.

>You have options at Table 37122 Table!.

DrSpooky bets [$2].

clem00 folds.

bramkajka folds.

masgro calls [$2].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

masgro checks.

DrSpooky bets [$15].

masgro calls [$15].

** Dealing River ** [ Tc ]

masgro is all-In.

DrSpooky calls [$16.15].

 

Mina eftertankar:

Mitt postflop bet kan anses för litet med tanke på pottens storlek. Dessutom finns flertal spelare med vid flop. Anledningen till att jag bettade lågt var att varje gång jag försökte mig på pot-bett tidigare med AA, KK etc aldrig får någon med mig och handen är förlorad.

 

Mitt överbet på turn är indicerat av flushoptionen som dyker upp och för att avsluta handen om så behövs.

 

Vad skulle ni sätta masgro på för kort?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag bettade lågt var att varje gång jag försökte mig på pot-bett tidigare med AA, KK etc aldrig får någon med mig och handen är förlorad.

 

Att tänka så här är farligt, betta starkt med AA och KK preflop, speciellt när folk redan visat så mycket intresse som de gjort här. Men rent allmänt, att inte spela AA/KK starkt preflop brukar ofta ställa till det mer än vad man tjänar på det. Det är intrycket jag har fått i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan ha lite vad som helst. Att han bara synar dit överbet på turn känns ju lite väl farligt, kanske ett slowplay? Men om fi aldrig re-raisear känns han ändå inte så stark. Tror han ofta sitter på ett Q i detta läge och du skyflar potten.

Sen tycker jag också raisen pre-flop är för liten och bettet på floppen likaså. Sen potcommitar du dig ganska hårt med det sjuktstora bettet på turn :P. Ser absolut ingen anledning att betta mer än potten på turn, han kommer ändå inte ha odds om du bettar pot eller till och med 2/3pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att mina bets i denna hand var minst sagt sjukt.

Vi kan väl kalla det för att experimentera lite :lol:

Samtidigt så undrar jag över om mitt turnbet var så fel??

 

Som jag inte skrev så hade jag fått AA och KK vid 4 tillfällen under 2 timmars spel och varje gång vid raise eller re-raise fått hela bordet att folda. Inklusive de som raisat 3xBB när jag dubblat deras raise. Så jag var lite sur... :evil:

 

Mitt postflop bet var av samma karaktär. Slowplaya för att få in lite mer deg - men samtidigt riskfyllt. En pot-raise eller kanske mer hade varit mer korrekt???

 

Mitt turnbet var på tok för högt, men jag ville avsluta handen. Istället blev jag pot-committed. Anledningen till mitt bet var väl för att skydda min hand mot ev färgdrag. Tänkte i min iver och ett annat bord som skrek efter beslut att jag raisar ordentligt om han har ett färgdrag. En pot-höjning skulle ge fi 33% av potten för att se rivern, samtidigt som han hade säg 20% chans till färg. En tomte skulle ta den risken med tanke på Implied odds. Jag dubblar för att skrämma. Turn blev blank och jag får en all-in. Tänker tvåpar eller tom triss Q. Kan inte folda i denna situation.

 

Visar sig att han satt på färgdrag i alla fall!

Sjukt spel, sjuk hand och tiltad motspelare som försöker bluff efter att jag comittat mig så mycket???

Fattar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att mina bets i denna hand var minst sagt sjukt.

Vi kan väl kalla det för att experimentera lite :lol:

Samtidigt så undrar jag över om mitt turnbet var så fel??

 

Som jag inte skrev så hade jag fått AA och KK vid 4 tillfällen under 2 timmars spel och varje gång vid raise eller re-raise fått hela bordet att folda. Inklusive de som raisat 3xBB när jag dubblat deras raise. Så jag var lite sur... :evil:

 

Mitt postflop bet var av samma karaktär. Slowplaya för att få in lite mer deg - men samtidigt riskfyllt. En pot-raise eller kanske mer hade varit mer korrekt???

 

Mitt turnbet var på tok för högt, men jag ville avsluta handen. Istället blev jag pot-committed. Anledningen till mitt bet var väl för att skydda min hand mot ev färgdrag. Tänkte i min iver och ett annat bord som skrek efter beslut att jag raisar ordentligt om han har ett färgdrag. En pot-höjning skulle ge fi 33% av potten för att se rivern, samtidigt som han hade säg 20% chans till färg. En tomte skulle ta den risken med tanke på Implied odds. Jag dubblar för att skrämma. Turn blev blank och jag får en all-in. Tänker tvåpar eller tom triss Q. Kan inte folda i denna situation.

 

Visar sig att han satt på färgdrag i alla fall!

Sjukt spel, sjuk hand och tiltad motspelare som försöker bluff efter att jag comittat mig så mycket???

Fattar inget.

Jo, dom kan hitta på allt möjligt på microlimit.

Jag tycker att spela upp till $3 skulle absolut räcka, kanske $2.50. Sen har jag kommenterat betten redan :). Ska du slowplaya är det väl lika bra att checka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...