Gå till innehåll

Plo på Svs


Bibben

Recommended Posts

Hej pokerforum, Bibben här.

 

Spelar 0,25/0,5 samt 0,5/1 (särskilt fullring men också sh om grönmarkerade spelare finns på de borden =)

 

Har spelat Plo i några år nu efter att ha cashgameat texas, sng-grindat (tampades en hel del med myssion i början av hans karrirär om någon minns honom) samt sporadiska mtt-framgångar.

 

Är student och kan därmed inte spela så mycket jag vill men nu är det lite lugnare på den fronten ett tag så förhoppningsvis kan jag få in en del händer närmsta månaderna.

 

Har inga hjälpverktyg så blir inte några grafer, förhoppnignsvis några handhistoriker.

 

Lurkar en del på de övriga plo-dagböckerna på pf och några på twoplustwo så kände jag ska dra mitt obetydliga strå till pokerstacken.

 

Dag 1: 420ish

 

Nu är det bingen som gäller, får se om det blir något imorgon då jag ska skriva färdigt en essä samt kolla nationsboll på tv imorgonkväll.

 

Övrig info: Är en die hard Chelsea-fan. KBTFFH!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en halvtimme nu på förmiddagen, blir min enda poker idag om det inte blir lite efter bollen ikväll.

 

Bra eller dåligt spel? Sitter främst på detta /1-bord för att co är halvkass samt dålig action på förmiddagen på /.5:

 

bb [N/A, N/A, N/A, N/A] 205bb

co [N/A, N/A, N/A, N/A] 440bb

knapp [N/A, N/A, N/A, N/A]

Hero sb [9s, 9r, Ek, Dr] 130bb

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

co Synar 1.00

knapp Lägger sig

hero Höj till 3.25

bb Synar 2.25

co Höj till 13.00

hero Synar 9.75

bb Synar 9.75

 

*** Flop(Board): ***

 

[10k, 3r, 7k]

 

*** Bet Runda 2 ***

hero Passar

bb Passar

co Passar

 

 

*** Turn(Board): ***

 

[10k, 3r, 7k, 3s]

 

*** Bet Runda 3 ***

 

hero Passar

bb Passar

co Satsar 20.00

hero Höj till 69.00

bb Lägger sig

co Lägger sig

 

Köper bara in för 100bb på /1 så alla täcker mig.

Höjer från sb för att komma hu med co till potten, lyckas ej utan blir limpreraisad av AAxx(? har ju själv ett A så njaa) har note på co som lyder "väljer konstiga linor" i negativ bemärkelse.

Jag synar därmed och även bb hittar syn. Checkas runt på floppen och bestämmer mig för att skjuta de flesta turns, är inte orolig för co i denna hand utan isf bb. Bordet parar turn och av någon anledning väljer jag istället checka vilket blir ganska verkningslöst om nu inte co skjuter (foldar om bb betar). Nu gör co det och jag kan reppa 3an/vad som helst då han känns relativt tom.

Sizeingen är inte den bästa på checkraisen men ville inte få in allt om någon går över toppen, men ändå tillräckligt så co inte spelar vidare utan att "ha det".

Dag 2: 120ish på en halvtimme

 

I mina dagsresultat tänkte jag också räkna in mtt-förluster/vinster men ska nog strunta i det då detta är en plo-dagbok. Nu inkluderade jag ett par hundra minus från mtt i Dag 1 men det får stå kvar ändå.

 

Gl alla vid borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt trött men spelade lite ikväll bara för att jag inte kommer ha så mkt tid närmsta dagarna. Hittade 200 till slut även om sessionen började med ett par inköp ner i hålet.

 

Alltså Dag 2: 313

 

Fredagspluss brukar vara svårt att finna så dryga timmen och plus tar jag gärna. Tomtarna/fyllona brukar kunna lira in mig i rallarsving-omaha (mer än vanligt) och av någon anledning sitter ponglee/random tomte med mina pengar som inom kort försvinner till en reg.

 

Jaja, natt alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindat länge länge idag, faktiskt hela 15 minuter om ens det. Hittade knappa 100 på 31 händer

 

Tar en paus för att vila lite från det. Kanske blir nåt senare när natten närmar sig. Gl alla

 

Dag 3: 95kr

 

bb/100 måste vara relativt hög denna session, hoppas jag kan hålla den nivån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Köper bara in för 100bb på /1 så alla täcker mig.

Höjer från sb för att komma hu med co till potten, lyckas ej utan blir limpreraisad av AAxx(? har ju själv ett A så njaa) har note på co som lyder "väljer konstiga linor" i negativ bemärkelse.

Jag synar därmed och även bb hittar syn. Checkas runt på floppen och bestämmer mig för att skjuta de flesta turns, är inte orolig för co i denna hand utan isf bb. Bordet parar turn och av någon anledning väljer jag istället checka vilket blir ganska verkningslöst om nu inte co skjuter (foldar om bb betar). Nu gör co det och jag kan reppa 3an/vad som helst då han känns relativt tom.

Sizeingen är inte den bästa på checkraisen men ville inte få in allt om någon går över toppen, men ändå tillräckligt så co inte spelar vidare utan att "ha det".

Dag 2: 120ish på en halvtimme

 

I mina dagsresultat tänkte jag också räkna in mtt-förluster/vinster men ska nog strunta i det då detta är en plo-dagbok. Nu inkluderade jag ett par hundra minus från mtt i Dag 1 men det får stå kvar ändå.

 

Gl alla vid borden

 

Intressant tankegång. Men tror du ska tänka över pos lite mer, du bör va "orolig" för båda fis då båda har pos på dig. Läste inte hhn då det är otroligt jobbigt och ansträngande utan HM. Och sen att du höjer SB utan någon som helst tanke på vad du ska göra post är aldrig bra, du kommer förmdoligen bara kunna cbeta om 9landar flop eller om du floppar guld. Då du kommer få ge upp turn väldigt ofta i övriga spots. Du checkar turn av anledningen att du förmodligen är obekväm och har satt dig själv i en knepig sits genom att först höja oop, och sen syna 3bet oop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input. Jag inser givetvis att handen är ganska konstigt spelad, tänker sällan på vad min plan är pre utan är mer reaktiv när brädan kommit, iallafall när vi sitter djupt. Kanske uttryckte mig klumpigt ang. att inte vara rädd för bb, om han visat tecken på floppen att vara intresserad av handen hade jag inte varit med mer. Jaja, movin on

 

Spelade en timme nu efter midnatt, inte så saftiga games som jag hoppades på. Inte så intressanta händer nu när minnet är färskt, en AQT med nötfd mot KKT9 på KJx var väl egentligen det som hände (min hand höll).

 

Mycket smallball i övrigt

 

Dag 3: 225

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen poker igen efter ett par stressiga dagar. Hittade nästan 4 inköp upp på .5 efter att min absoluta favoritfisk graceade mig med sin närvaro på borden under de två timmar jag spelare.

 

Ska förmodligen spela lite mer senare, inga direkta intressanta händer denna sessionen vad jag minns. Bluffade några rivers i början men blev nedsynad lätt, adjustade och fick igen det jag torskade mot just den fi:n när jag senare värdebeta lite vidare än normalt. Ingen cred där inte

 

Mkt grinders inne denna morgonen annars: miume, Akkvezan till viss del är väl de som även jag utan statsprogram ser plussar och är regulars. Spelade egentligen vidare enbart för att min favoritfisk satt på 1(!) bord. Känns som fullt normal spelarpool med tanke på att löning är snart och fisken förmodligen börjar få tomt i tanken:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är farligt att ta sånt för givet. Utan program har jag trott att vissa regs plussar när de inte alls gör det. :)

 

Asså? jaja, tighta-reg-abc-spelade iallafall. Mer eller mindre. Kanske

 

Men jo, jag har försökt ett par gånger att komma igång med program på datorn men failat båda gångerna vid minsta motgång i programvaran. Är inte den hetaste med tekniken. Hade en bror som mer än gärna fixade den tekniska biten när man var i den åldern

 

På tal om teknik, kan man konvertera svenska spel-händer online? Så blir det lite roligare för mig att posta (och för er att läsa) de händer jag lägger upp (kanske(förmodligen))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en skvätt innan och det var riktigt jävla rallarpoker. Svingade till höger och vänster och förlorade ett inköp här och vann ett inköp där.

Vet inte om jag själv inducerade actionen (möjligt) eller om det var allmän gamblingyra runt 4-tiden idag och till slut satt jag med 5 fulla inköp på ett bord (händer inte varje dag)

 

Dag 4: 530

 

Spelade en mtt (lunchlådan: AK mot A7 på A76-flop:roll: ) också så egentliga resultatet är 530-88 men jag håller mig till omaha-uppdaterandet i dagsresultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 stycken knappa timmes-sessioner under bältet idag. Under första timmen tidigare idag var det som att alla låga kort jag hade mötte broadwayflop och tvärtom, hittade plus där trots det.

 

Ikväll var det tvärtom till viss del, jag hade klonkat alla händer jag la i marginella situationer så om jag varit mer risky (läs: dålig(läs: sämre än jag är)) hade jag plussat fint på kvällen men några hundra blev det ju ändå. 280 händer spelade

 

Dag 5: 238

 

13e raka pluss-sessionen. Då vet jag vad som väntar mao

 

I övrigt borde jag sluta misstro shorties "komma över toppen på floppen"-spel så mkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt med 13 raka. Några planer på att flytta upp?

 

Har under lång tid haft Omaha som en sidoinkomst. Hade pengar på bet365 och spelade /.1-/.25 där under några månader men tog sedermera ut allt (i samband med dagbokens start). Har därmed pengar IRL som gör att rullen inte ska tullas på under överskådlig framtid, förhoppningsvis klättrar jag upp lagom till Jul iallafall.

 

Tycker skillnaden i nivå är ganska stor från /.5 till /1 på svs, iallafall med täthet på fisk så jag känner att jag skulle behöva uppåt 100BI på den nivån för att helt övergå. Låt oss sätta målet att vara där till Jul kanske?

 

Schemat ser ut såhär:

 

22 November: Tenta (redan gjord)

23-27 fri (poker)

28 nov-3 dec Pragresa

4-17 December 2 lektioner + 2-3 böcker att läsa (dvs fri(dvs poker)

18 dec tenta

 

Låt oss säga att det blir iallafall 14 dagar jag spelar nåt och säg att jag kommer upp i 80 timmar (lågt räknat) och jag håller runt 70kr/timmen (lågt räknat) så borde jag i mellandagarna synas på /1.

 

Mål: Spela 80 timmar med en winrate på 70kr/timmen (kan inte köra bb/100 då program saknas) Gl Bibben!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 2 timmar på eftermiddagen innan jag gav upp. Testade på 2st /1-bord med plus på båda. Success!

 

Här följer en hand ej converterad för vet ej hur gör. Exakt såhär gick det iallafall till:

 

Hero 260shkr

sb har 200ish

bb har 400ish

 

Hero höjer 2/3 från knappen med 2233s i hjärter, sb och bb syn.

 

Flop kommer: Qs6k3s (två spader på floppen). Det går check, check till mig som betar 6 i en 8.5kr pott. Sb reraisar till 27 och bb synar.. Hmm tänkte jag, bb på drag vad det verkar. Axxx med två spader? SB tvåpar? jag vet inte, får se vad turnen ger.

 

Turn kommer: Ak, finns nu ute dubbla färgdrag. Sb checkar och bb också. Vad nu? skulle verkligen sb checka en högre triss än den jag sitter på på den här brädan? svar nej, skulle bb göra detsamma? svar nej (i min bok). Alltså leder jag på en superbdragig bräda.

Jag betar 82 i en 90 pott, sb blixtfoldar. Bb som har checkraisat mig några gånger på turnen gör så igen. Crai dessutom.

Då har jag kvar 150kr bakom och potten framför mig är 450ish. Tänker "faaan, nej jag tror fan inte han har mig, tvåpar med A och spader bara måste det vara annars wp eller nåt" syn

 

River 7 i ruter

 

Fi visar [7s, 6s, 5h, Es]

hero [3r, 2s, 2r, 3h] Triss i treor Vinst: 614.62

 

Fi säger: vilken tomte

 

Vad säger ni? Inte var jag tomtig här?

 

Dag 6: 312

 

Komiskt, gick plus 450 på /1(men alltså minus på /.5). Jaja, knappa 2 timmars spel (vi säger 2h jämnt)och 156kr/timme

 

Mål: 80-2=78h kvar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, hade så många sessioner i rad utan röda siffror. Igår spelade jag kanske 4 timmar och hittade knappa inköpet minus.

 

Annars flyttade jag hela/halva lördagen och idag hinns det inte mer spel heller.

 

Dag 7: -82

 

Mål: 75 timmar kvar att spela (får öka lite vad det verkar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar spelade ikväll. 70 kvar mao

 

Hittade 4 inköp upp på dessa timmar, men dessa inköp upp säger inte hela sanningen. Att det var svängigt är ett understatement. Min favoritfisk brottades med mig och när röken skingrats satt vi båda med en helt okej stack. Tiltade litegrann (olikt mig) när hen vann en 900bb pott mot mina AAQxs och han hade ett pottbet kvar på floppen KTx (han hade såklart KT76)

 

Finns en hel del händer att prata om men det smärtar lite att det är för jobbigt att lägga upp här, med tanke på att det blir ren textform. Ska försöka fixa datorn och i jul skaffa pokerhjälpmedel, bara för att.

 

Glömde f.ö. nämna att jag bubblade 2 itm i mtt igår. 21 av 177 och 20 vann i djupet (100kr) samt 8 av 50 och 7 vann i ministacken (100kr). Även idag gick det sådär, kvalade in 2 ggr till sm direkt men tog pengarna båda gångerna eftersom jag ändå inte kan spela SM Main pga resa. gick -1 kr på mtt ikväll!

 

Dag 8: 415

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar spelade ger 68 kvar innan målet är nått!

 

Tyvärr spelade jag riktigt grisdåligt idag, lågt blodsocker eller nåt. 21 kr plus hittills men slängde iväg en hel del pengar utan odds och på allmänt kasst spel, usch. Sista halvtimmen var okej resten var underkänt

 

Nu käk och försöka komma ur detta skitmindset jag började grinden idag med. GL ni andra så syns vi vid borden senare idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 2 spelades under 2,5h and boy, did I run good. 13 inköp upp just nu. Men inte bara det, det var många spelare inne som inte.. hmm.. var särskilt bra om man säger såhär. Vann en 600kr pott med AKJ7 med AK i klöver på QT57K där klöverfärgen fylldes turn (där potten var 200). FI checksynade både turn och river. Inte varje dag det inte

 

Krell tittade in och spelade med mig och favoritfisken, tyvärr (för krell) sprang hen dåligt både mot mig och fisken. Bla. förlorade hen KKxx på K65 mot mina 9875.

 

Satt till slut med en 800-stack på /1(fr)och dryga 700 på /.5(sh)courtesy av en viss fisk på /0.5. Taskigt att säga fisk kanske men hen betar alltid pre oavsett pos och hand samt trebetar 99 ggr av 100 om någon annan höjer. Lätt att exploatera men det blir att man spelar en jävla massa händer och ibland sitter mer oerhört marginella händer särskilt när hen som idag hade pos på mig, idag gick det vägen iallafall.

 

Sämsta handen, eller iallafall sämsta resultatet av en hand, var AA54 på /1 som möter raise och all in av smallstack. Jag pottar ut 200 kr och en som synat 4kr hittills ställer för 115 ytterliggare, givetvis hittar hans T952(!!) kåk.

Gnälligt kanske, men det var småsurt i stundens hetta.

 

Frågan är om det blir nåt mer nu eller efter Chelsea. Känns som jag mkt väl skulle kunna slaska för mycket isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön session :-) hade nog tagit spelledigt resten av kvällen :shock:

 

Skulle tagit ditt råd. Spelade 1 timme till och trots fina händer så sköts potterna åt fel håll. Bluffarna funkade inte och jag blev konstant reraisad på rivern när jag gick för värde. Jaja, dagen slutar istället 10 inköp upp vilket är "okej" =)

 

Dag 9: 1042

 

ps. Kul match av Chelsea, verkligen bra..:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...