Gå till innehåll

NLT - Trn, floppat superdrag, hur agera?


wolf

Recommended Posts

Jag gillar inte och gå all in med en sämre hand då motståndaren är pottkommitted. Det vinner man inga

turneringar med.

 

FOLD.

Du skojar?

Hur gör du när du vinner en turnering?

 

Stjäla med endast 3BB så det inte är uppenbart att det är en stöld. När SB då synar och sedan bjuder ut med strax över half potten så är det bara och spela handen som vanligt.

 

Vill inte sitta med 2/3 av min stack i potten utan möjlighet att bluffa ut motståndaren och samtidigt bara sitta på ett drag.

 

Det kommer fler möjligheter i följande givar - men då vill jag ha en stack som jag kan jobba med och inte tvingas gå all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara sitta på ett drag? Killen är ju favorit mot de flesta handdistrubitioner och har redan en massa stålar i potten.

 

Stålar i potten skall man inte räkna - de är pottens marker inte ens egna.

 

I turneringspoker vill man vinna alla händer genom att få alla motståndare att lägga sina kort.

 

I detta läget har man bara ett drag och motståndaren har bästa handen.

 

Varför i princip riskera hela turneringen på ett drag ?

 

I cash-game hade det varit en enkel syn,

i turneringpoker är det en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara sitta på ett drag? Killen är ju favorit mot de flesta handdistrubitioner och har redan en massa stålar i potten.

 

Stålar i potten skall man inte räkna - de är pottens marker inte ens egna.

 

I turneringspoker vill man vinna alla händer genom att få alla motståndare att lägga sina kort.

 

I detta läget har man bara ett drag och motståndaren har bästa handen.

 

Varför i princip riskera hela turneringen på ett drag ?

 

I cash-game hade det varit en enkel syn,

i turneringpoker är det en fold.

 

Menar du att du inte tar pottstorleken i beaktning när du gör ditt val? Varför skulle motståndaren ha en bättre hand? Öppet stegdrag+färgdrag är ju favorit mot det mesta han kan ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte och gå all in med en sämre hand då motståndaren är pottkommitted. Det vinner man inga

turneringar med.

Pokerturneringar handlar till 99% om att helt enkelt spela bra poker, dvs exakt samma spel som motsvarande situation i cashgame. Att folda här är att pissa iväg väntvärde så det stänker om det och är så dåligt som poker i stort sett kan bli. Det är fullt jämförbart med att inte höja nötterna på rivern när man sitter i sista position och ens enda motspelare betar in i en.

 

Sluta upp med att tro att risker spelar större roll i turneringar än i vanlig poker, det gör de helt enkelt inte förren i slutet.

 

All-in är självklar om man inte sitter mot någon mutant till tomte som är villig att ge en gratiskort till rivern och sedan syna när färg eller stege kommer.

 

Att folda här kostar ganska exakt ett inköp i väntvärde. Det är alltså ungefär ett lika bra spel som att köpa in i turneringen och sedan inte spela över huvud taget.

 

Att ställa in där är juh kanon! Du kan juh tom få han att släppa TP (kanske inte med TK) om han är riktigt tajt.. och synar han så är det juh inte så jobbigt med så många outs :)

Heh, du har inte spelat så många turneringar på paradise va? Släppa en hand finns inte på kartan för majoriteten av spelarna där. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan ni seriöst mena att han skulle vara underdog i det där läget? Om inte Fi lirar på drag han med så är Wolf FAVORIT mot alla andra händer.

 

 

Nja, inte helt sant. Man är underdog mot triss fortfarande. Fast även mot triss så har man lite över 40% så även då har man oftast bra pott-odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkla meningslös diskussion. BB kan syna med väldigt många händer, folk spelar inte alltid tokdisciplinerat. Många (inklusive mig själv) gör ofta sådär om jag känner mig lite i desperat läge. Man synar en steal och går all in om det inte kommer för höga kort. Oftast har ju personen som försöker sno två höga kort.

 

Skulle gissa på att han har mellanparet eller topp-par nu. Att han skulle ha triss tycker jag är otänkbart, är han ganska shortstack ställer han in med vilket par som helst preflop.

 

Solklar all in, du kan inte släppa den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All-in är självklar om man inte sitter mot någon mutant till tomte

 

AHHAHAHAA!!

 

Sen håller jag med om att tjatet om att man ska göra si i cashgame och så i turneringar börjar gå för långt. För fanken, intressanta turneringar går ju ofta, det är ju bara att gå med i en ny om man åker ut. Det är inte direkt så att de går med fyra års mellanrum och att första siffran i ens telefonnummer måste vara en sjua för att man ska få vara med. Och inte ens då hade jag tvekat att ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in är så självklart i det här fallet att ens övervägande av något annat går fetbort.

Njae, så länge man tänker i termer av regler* istället för väntvärde så blir det lätt knepigt. Det är därför man inte ska tänka i termer av regler.

 

* Eg: "Bra spelare vill se en flopp", "Undvik coinflips i en turnering", "Syna aldrig om du antingen är liten favorit eller stor hund", osv. Var och en av reglerna är meningsfull i ett specifikt sammanhang, men jävligt fel i andra. Förstår man inte sammanhanget de ska appliceras i leder de lätt till katastrofalt spel. Om man och andra sidan förstår sammanhanget så behöver man dem nog inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...