Gå till innehåll

NLT - Trn, floppat superdrag, hur agera?


wolf

Recommended Posts

Paradise Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (10 handed) converter

 

$20 000-turnering på paradise, ligger lite under average med runt 130 spelare kvar, 40 är ITM. Bordet är hyfsat aggressivt, har dock ingen specifik read på fi

 

 

MP2 (t3825)

MP3 (t3987)

CO (t10996)

Hero (t8609)

SB (t5452)

BB (t10056)

UTG (t8331)

UTG+1 (t415)

UTG+2 (t10000)

MP1 (t18207)

 

Preflop: Hero is Button with 8:diamond:, 6:diamond:. SB posts a blind of t200.

7 folds

Hero raises to t1000 försöker mig på en stöld, inte något konstigt med det enligt mig, eller?

SB (poster) calls t800

1 fold.

SB synar enbart in, vilket skrämmer mig. Tycker att SB borde höja tillbaka med de flesta händer som han vill spela i detta läge, men det kanske är Maliik som är framme med sina AK? ;)

Flop: (t2400) 9:diamond:, J:spade:, 7:diamond: (2 players)

whopsie, floppar open ended straight flush drag, går ju inte att få en mer dragvänlig flopp för mig här

 

SB bets t1600

Hero ?

 

här höjer SB upp till 1600. Potten är nu alltså på 3000 och jag har 7600 kvar och fi ~3000, vad gör ni i detta läge?

 

Det jag känner är att fi troligtvis kommer syna med alla händer han kan ha höjt med i detta läge, med tanke på hur pot commited han är

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför all in? han har ju 9outs på flushen och 6 kvar på stegen = 15 villket gör det okej att syna en all in. men är det inte troligen bättre att syna och om han träffar mjölka mer pengar och inte riskera att åka ur.. Hade tyckt det varit okej med All in i cash game men i en turering gäller det att inte ta för stora risker också.

 

Edit - såg att han bara hade 2k kvar. då vare inte fel då eftersom han troligen var potcommitad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om motståndaren hade täckt Wolf så hade i mina ögon allt annat än en all-in varit ett katastrofbeslut. Det är bara att hoppas på att han inte sitter och trycker på något i stil med JdTd. Att döma av HH:n så tycker jag att du spelade handen bra. Enligt min pokerfilosofi så måste man ta en del risker i turneringar för att inte bli bort-antad. Hoppas det hela gick vägen och att du sen kammade hem turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också gå all-in. Foldar fi där har man tagit en stor pot, synar han har man massvis med outs för att vinna handen i slutändan. Gillar generellt sätt inte att vara all-in på drag, men när dragen är starka och det finns en chans att man vinner potten direkt osynad (vilket det bör göra här, även om den kan vara väldigt liten, beroende på hur motståndaren spelar) så känns det oftast mest rätt, och bättre höja all-in på en semi-bluff än att syna all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du menar så.=)

 

ja så menar jag :).

 

Jag är dålig på att förklara hur jag menar men det jag kan säga är att om han hade täckt dig så anser jag att det är dumt att gå all in på drag då han antagligen har störa chans att vinna och även om det är EV+ så är det en turnering. IOFS om han hade täckt dig hade det varit större chans att han foldat den poten eftersom han då inte skulle varit lika Potcommitad som den här FI var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du menar så.=)

 

ja så menar jag :).

 

Jag är dålig på att förklara hur jag menar men det jag kan säga är att om han hade täckt dig så anser jag att det är dumt att gå all in på drag då han antagligen har störa chans att vinna och även om det är EV+ så är det en turnering. IOFS om han hade täckt dig hade det varit större chans att han foldat den poten eftersom han då inte skulle varit lika Potcommitad som den här FI var.

 

Nja, förmodligen har motståndaren inte störst chans att vinna.

 

Att inte ställa in i den här sitsen tycker jag är mes-spel.

 

Om motståndaren har liten stack, är man förmodligen redan pott-comittad.

 

Om motståndaren har en stor stack kommer han ofta folda.

 

Såna här starka drag fattar jag inte varför man ska meslira... Kanske annorlunda om man är på bubblan i en stor turnering... Men även då så ökar ju chansen att motståndaren foldar, vilket gör det till en bra allin ändå.

 

Så, jag säger bara ALLIN!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du menar så.=)

 

ja så menar jag :).

 

Jag är dålig på att förklara hur jag menar men det jag kan säga är att om han hade täckt dig så anser jag att det är dumt att gå all in på drag då han antagligen har störa chans att vinna och även om det är EV+ så är det en turnering. IOFS om han hade täckt dig hade det varit större chans att han foldat den poten eftersom han då inte skulle varit lika Potcommitad som den här FI var.

 

Nja, förmodligen har motståndaren inte störst chans att vinna.

 

Att inte ställa in i den här sitsen tycker jag är mes-spel.

 

Om motståndaren har liten stack, är man förmodligen redan pott-comittad.

 

Om motståndaren har en stor stack kommer han ofta folda.

 

Såna här starka drag fattar jag inte varför man ska meslira... Kanske annorlunda om man är på bubblan i en stor turnering... Men även då så ökar ju chansen att motståndaren foldar, vilket gör det till en bra allin ändå.

 

Så, jag säger bara ALLIN!! :)

 

Anledningen att mes spela är att om han tar flera såna här chansningar under en turnering. (synar han blir de ju troligen en liten coinflip)

så har man väldigt liten chans att ta sig ITM i en SNG eller i Cash skulle jag gått all in men inte i en stor MTT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du menar så.=)

 

ja så menar jag :).

 

Jag är dålig på att förklara hur jag menar men det jag kan säga är att om han hade täckt dig så anser jag att det är dumt att gå all in på drag då han antagligen har störa chans att vinna och även om det är EV+ så är det en turnering. IOFS om han hade täckt dig hade det varit större chans att han foldat den poten eftersom han då inte skulle varit lika Potcommitad som den här FI var.

 

Nja, förmodligen har motståndaren inte störst chans att vinna.

 

Att inte ställa in i den här sitsen tycker jag är mes-spel.

 

Om motståndaren har liten stack, är man förmodligen redan pott-comittad.

 

Om motståndaren har en stor stack kommer han ofta folda.

 

Såna här starka drag fattar jag inte varför man ska meslira... Kanske annorlunda om man är på bubblan i en stor turnering... Men även då så ökar ju chansen att motståndaren foldar, vilket gör det till en bra allin ändå.

 

Så, jag säger bara ALLIN!! :)

 

Anledningen att mes spela är att om han tar flera såna här chansningar under en turnering. (synar han blir de ju troligen en liten coinflip)

så har man väldigt liten chans att ta sig ITM i en SNG eller i Cash skulle jag gått all in men inte i en stor MTT

 

Hmm, men bästa sättet o undvika coinflip situationer är ju o plocka så många små potter som möjligt, och det här är ett sätt (kanske inte så himla troligt i just den här handen att motståndaren hittar fold, men inte omöjligt).

 

Sen beror det ju lite på hur handen utspelas om man tror sig få syn eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen att mes spela är att om han tar flera såna här chansningar under en turnering. (synar han blir de ju troligen en liten coinflip)

så har man väldigt liten chans att ta sig ITM i en SNG eller i Cash skulle jag gått all in men inte i en stor MTT

 

En anledning till att ställa in är att det förmodligen är ännu svårare att komma ITM om man foldar bort stora delar av sin stack varje gång man har ett monsterdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen att mes spela är att om han tar flera såna här chansningar under en turnering. (ställer han in blir de ju troligen en liten coinflip)

så har man väldigt liten chans att ta sig ITM i en SNG eller i Cash skulle jag gått all in men inte i en stor MTT

 

En anledning till att ställa in är att det förmodligen är ännu svårare att komma ITM om man foldar bort stora delar av sin stack varje gång man har ett monsterdrag.

 

Ja därför borde man syna och inte ställa in, dessutom får man väll göra som någon annan sa. Spela när man har händer och inte på dragen. Du kan ju aldrig vara stor favorit med ett drag. Alltså ställer du in för att möta coinflip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, man går allin här i defensivt syfte och hoppas på att fi skall lägga sig. Det ligger redan mycket pengar i potten och vi har "bara" cirka 55% chans att sätta färg, stege, triss eller tvåpar.

 

Om man synar hur har man tänkt sig att spela sen då? Lägga sig om turn är blank?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, man går allin här i defensivt syfte och hoppas på att fi skall lägga sig. Det ligger redan mycket pengar i potten och vi har "bara" cirka 55% chans att sätta färg, stege, triss eller tvåpar.

 

Om man synar hur har man tänkt sig att spela sen då? Lägga sig om turn är blank?

 

Nja, beta lite och försöka få en billig river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa in där är juh kanon! Du kan juh tom få han att släppa TP (kanske inte med TK) om han är riktigt tajt.. och synar han så är det juh inte så jobbigt med så många outs :)

 

Att göra annat tycker jag känns dumt :)

 

ps. beror juh lite på hur långt i tuneringen man är osso.. ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...