Gå till innehåll

Mitt livs sista deposit!


Petonbet

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dag 3 i Dagboksgrinden är avslutad! Jag måste säga att det hjälper verkligen att skriva såhär, skulle börjat med det för längesedan. Blir lätt när man inte har pokerkompisar eller folk med insikt i ens spelande att man spelar dumma saker och tar dumma risker.

Att sedan nötter går in och dissar ens första post gör att man fokuserar extra mycket:-)

 

Här har vi mina dagbokssessioner hittills. Grönt som gräs!

 

oo.png

 

 

ligger efter drygt 4000 händer på över 40bb/100. Dubbelt så bra som min uppsatta budget! Men 4k händer är väll ingenting i sammanhanget.Får förmodligen snart smaka på en riktigt tung dag. Får passa på att njuta nu istället.

Det är en sak jag tycker är jäkligt bitter:-) Man är aldrig så glad när man vinner som man är sur efter att ha förlorat! Gäller iofs mest turneringar när man åker på en 70/30 med 10 spelare kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många brukar vara villiga att kommentera händer eller stats. Är nog långt mycket bättre än leakbuster skulle jag säga :roll:

 

Ja fast det jag är ute efter är mer att hitta mina läckor jag inte vet om.

Handtyper som jag kontinuerligt spelar felaktigt. Tex

 

-som att syna en 3b oop med låga par ?

 

- profitabelt att 3-betta 97s på knappen mot en 26/16/4 spelare ?

 

-Minska sitt - resultat från smallblind genom att stjäla med en viss typ av händer.

 

 

Att verkligen ge sig in och grotta i läckor jag inte vet om helt enkelt! Händer som jag spelar felaktigt gång på gång utan att tänka på det. Många droppar små... Tror det är här många spelare kan utveckla sitt eget spel. Förättra små läckor som i längden gör 8-10 bb/100 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-som att syna en 3b oop med låga par ?

 

Om ni är deep så kan du syna 3b med alla pockets.

 

- profitabelt att 3-betta 97s på knappen mot en 26/16/4 spelare ?

 

Beror på många faktorer! Om han synar ned light, om han ger upp lätt, om han har hög 4b osv. I regel så gillar jag att 3b 97s när den är för "dålig" att syna med, ex om han har låg steal eller om man är OOP. Kanske inte så bra att 3b om en nit höjer från UTG osv.

 

-Minska sitt - resultat från smallblind genom att stjäla med en viss typ av händer.

 

Har inte koll på exakta stealmallar från SB men man kan höja med väldigt mycket händer - och även här handlar det lite om vem som sitter i BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a) Alla tre är beror väldigt mycket på vem du möter. Mot nits och fiskar, sure syna 3b med pp's. Lär nog förlora rätt mycket pengar på att syna in 22 varje gång oop vs en aggressiv fi även om ni är 200-300 bbs.

 

b) Gillar att lägga 79s och dylikt i min 3bet-range, mycket hellre än AXs som många andra regs verkar göra eftersom 79s kommer smacka rätt många floppar och turns som vi kan barrela vidare på. Kan syna 4bets djupa med rätt schyssta odds osv. Behöver inte heller vara rädda för överfärger osv särskilt ofta i 3b potter.

Föredrar flats med AXs för att nötpotential spelar schysst med en stor stack to pot ratio när vi kan vara på rätt sida om coolers + att det är mer soft att floata med ett A än 9 hög ifall vi bommar helt. Beror ju även här på vilken position fi öppnar från och dens tendenser.

 

c) Mot nits så använder jag min buttonrange, mot duktigare och mer aggressiva spelare föredrar jag något som liknar min CO-range. Generellt sett tycker jag många av de "bra" regsen på /2-/5 viker sig alldeles för mycket i big blinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a) Alla tre är beror väldigt mycket på vem du möter. Mot nits och fiskar, sure syna 3b med pp's. Lär nog förlora rätt mycket pengar på att syna in 22 varje gång oop vs en aggressiv fi även om ni är 200-300 bbs.

 

b) Gillar att lägga 79s och dylikt i min 3bet-range, mycket hellre än AXs som många andra regs verkar göra eftersom 79s kommer smacka rätt många floppar och turns som vi kan barrela vidare på. Kan syna 4bets djupa med rätt schyssta odds osv. Behöver inte heller vara rädda för överfärger osv särskilt ofta i 3b potter.

Föredrar flats med AXs för att nötpotential spelar schysst med en stor stack to pot ratio när vi kan vara på rätt sida om coolers + att det är mer soft att floata med ett A än 9 hög ifall vi bommar helt. Beror ju även här på vilken position fi öppnar från och dens tendenser.

 

c) Mot nits så använder jag min buttonrange, mot duktigare och mer aggressiva spelare föredrar jag något som liknar min CO-range. Generellt sett tycker jag många av de "bra" regsen på /2-/5 viker sig alldeles för mycket i big blinden.

 

Håller med helt och hållet i ditt inlägg men främst det fetmarkerade. Ser på tok för många regs som 3betar Axs (och det gjorde jag själv tidigare) men jag har ökat min WR markant sedan jag började flatta dessa istället. Man slipper va upagainst bättre Ax som synar 3b's och det kan bli rätt dyrt när båda hittar TP i en 3b pot osv. Blir mycket billigare att köra i 2b pot samtidigt som man kan hitta nötfärger samttidigt som man ligger hyffsat till i en std regs öppningsrange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era inspel Rahm93 och krmjaow!

Gårdagen var ingen superdag varken gällande pokern eller fotbollen.

Lirade ca 1800 händer 1/2 under eftermiddagen och plussade 271kr vilket ger en bb/100 på 7,28. Den gode Rahm93 plockade ett inköp på mig i en hand där jag verkligen borde kunna hitta fold tidigare, ska se om jag kan leta fram handen senare.

 

Såg Por-Swe med några vänner här hemma. Tråkigt med en förlust. Men backlinjen såg ruskigt stabil ut, trodde aldrig att de skulle reda ut det så bra.

Men lite bedrövligt att vi med 9 miljoner invånare bara lyckas hitta en kille som är bekväm med att spela bollen längs marken när vi blir pressade. Kakaniklich (stavning?) var iofs en av de få andra förutom kungen som gjorde det bra med boll och vågade hålla i lite.

 

Idag ska jag se mitt eget kära lag lira match på tv . Är skadad och följer inte med upp den här matchen eftersom de lirar 80 mil bort, som tur är sänds matchen på webben, kommer kännas riktigt konstigt att se sitt lag spela på tvn. :roll:

 

Evetntuellt blir det pokergrind ikväll. Ska försöka få hit någon polare som vill grinda med mig, tyvärr har jag inga pokerspelande kompisar utan när de kommer hit får de typ lira på min ipad och jag stejkar dem med 10$ mest för sällskapets skull!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Man kan ju alltid dissa, men när någon vet att de är helt okej så länge man håller sig till de spel man behärskar och vill göra ett försök att enbart hålla sig där, ha en bra BRM och bygga vidare - tycker jag det är värt respekt.

 

Allra helst när man har statistik som tydligt visar vilka spel man är plus på - och lätt kan identifiera vilka typer av spel som skall undvikas.

 

Dessutom finns det bra funktioner på Stars exempelvis som gör att man kan välja att begränsa sig väldigt mycket, under en längre valfri tid, som förhindrar att man går upp och spelar för högt och spel man bör hålla sig i från.

 

Om det inte skulle fungera ändå, har man bara tappat en insättning och det är dags att sluta helt enkelt.

 

Hur har det gått hittills?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...